וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות היורו: שבדיה עלתה ושלחה את ישראל לפלייאוף

הסקנדינבים ניצחו 0:2 בבוקרשט, הדיחו את הרומנים והצטרפו לפינלנד ביורו. שוויץ ודנמרק התקרבו לשם, שביעייה לספרד על מלטה, שלישייה לאיטליה בבוסניה

עריכה: ליר שפיגלר

בווידאו: התקציבים הגבוהים בפרמיירליג

מוקדמות יורו 2020 נמשכו הערב (שישי) עם שמונה משחקים בבתים ד', ו' ו-י', כשהמנצחת הגדולה היתה פינלנד, שהבטיחה העפלה לטורניר גדול לראשונה בתולדותיה. סקנדינבית נוספת שתהיה שם היא שבדיה, שעזרה גם לנבחרת ישראל עם 0:2 משכנע ברומניה. גם דנמרק (0:6 על גיברלטר) ושוויץ (0:1 על גאורגיה) התקרבו ליורו, בעוד ספרד (0:7 על מלטה) ואיטליה (0:3 בבוסניה) חגגו ניצחונות קלילים.

שחקני נבחרת פינלנד חוגגים. רויטרס
הפינים עשו זאת/רויטרס

בית ד'

דנמרק - גיברלטר 0:6

אף שזה הלך קשה מהצפוי לפרקים, הדנים עשו את שלהם, עלו למקום הראשון בבית ויפגשו במחזור הסיום את אירלנד למשחק על כל הקופה, בידיעה שגם תיקו יעניק להם את הכרטיס ליורו. רוברט סקוב כבש את הראשון כשדחק מקרוב בדקה ה-12. יציאה איומה של שוער האורחת אפשרה לכריסטיאן גיטקיאר להכפיל בדקה ה-47, וארבע דקות לאחר מכן הצטרף מרטין ברייטווייט לחגיגה כשניצל שגיאה נוספת, גלגל פנימה וקבע 0:3. סקוב השלים צמד בדקה ה-64, ב-85 הוסיף הכוכב כריסטיאן אריקסן ובתוספת הזמן השלים צמד. דנמרק קרובה מתמיד ליורו.

שוויץ - גאורגיה 0:1

השוויצרים אמנם נכנסו למשחק הזה מהמקום השלישי בבית, אבל ידעו שהם בעמדת הזינוק הנוחה ביותר מתוך שלוש המובילות. השער המיוחל אחרי החמצות רבות, הגיע בדקה ה-77, כשסדריק איטן נגח נהדר לפינה וקבע את תוצאת המשחק. כעת, כל שנותר הוא לנצח את גיברלטר החלשה במחזור הסיום, והנבחרת של ולדימיר פטקוביץ' תבטיח את מקומה באליפות אירופה נוספת.

שחקן נבחרת שוויץ ריקרדו רודריגס. רויטרס
היה קשה, אבל שוויץ עם רגל וחצי ביורו. רודריגס/רויטרס

בית ו'

רומניה - שבדיה 2:0

הקרב הגדול בבוקרשט הוליד שתי מנצחות: שבדיה, כמובן, שהשיגו כבר הערב את הכרטיס ליורו, וישראל, שהבטיחה את מקומה בפלייאוף על מקום באליפות אירופה. רומניה המאכזבת הודחה וכמו ב-1:1 עם נורבגיה במחזור הקודם, שוב נראתה רע. השבדים עלו ליתרון בדקה ה-18, כשאמיל פורסברג הגביה כדור נהדר לרחבה, הישר לראשו של מרכוס ברג שנגח פנימה וקבע 0:1. בדקה ה-34 מבצע קבוצתי יפהפה הסתיים ברגליו של רובין קוואייסון, שהפך את זה ל-0:2 ולמעשה קבע את תוצאת הסיום.

ספרד - מלטה 0:7

לאחר שהבטיחו את מקומם ביורו, כל שנותר ללה רוחה היה לספק הצגה לקהל - וזה בדיוק מה שהם עשו. ה-0:1 הגיע בדקה ה-24, כשג'רארד מורנו הגביה לרחבה ואלברו מוראטה ניצל את הערבוביה כדי להמשיך פנימה. בדקה ה-41 הוסיף מורנו בישול שני, הפעם בנגיעה אחת לסנטי קסורלה, שקבע 0:2 מרגש וחגג שער ראשון בנבחרת מאז 2015. ההפסד של המלטזים הפך לתבוסה כשפאו טורס (62, דקה אחרי שעלה להופעת בכורה) ופאבלו סראביה (63) הכפילו תוך דקה ל-0:4. דני אולמו התקנא בטורס והתכבד בחמישי שלוש דקות לאחר שעלה מהספסל להופעת בכורה (69), כשעקף את השוער האורח וגלגל פנימה. שלוש דקות לאחר מכן עבר מורנו מתפקיד המבשל לתפקיד הכובש, כשנותר מול שער ריק. את הדובדבן על הקצפת הניח חסוס נבאס בדקה ה-85, עם הקפצה מבריקה מעל השוער - ופנימה. שביעייה קלילה לספרד, בשילוב מושלם של ותיקים וצעירים.

נורבגיה - איי פארו 0:4

שחקן נבחרת שבדיה מרכוס ברג. AP
בלתי נגמר. ברג/AP
שחקן נבחרת ספרד סנטי קסורלה. רויטרס
שער ראשון בנבחרת מאז הפציעה הקשה. קסורלה/רויטרס

בית י'

פינלנד - ליכטנשטיין 0:3

היסטוריה: לראשונה בתולדותיה, הנבחרת הקטנה של סקנדינביה העפילה לטורניר גדול. מול הנבחרת החלשה בבית זה כמובן לא היה מסובך: יאסה טאומינן פרץ את הסכר בדקה ה-21, והמחצית השנייה היתה שמורה לכוכב הגדול של הנבחרת - טימו פוקי. החלוץ הנפלא כבש בפנדל בדקה ה-64, ובדקה ה-75 השלים צמד כדי להפוך את הערב המתוק הזה למושלם. אחרי 33 קמפיינים כושלים במוקדמות (רק ללוקסמבורג יש יותר - 34), פינלנד סוף סוף יכולה לחגוג. מגיע לה.

בוסניה - איטליה 3:0

האזורי שמרו על מאזו מושלם עם עשרה ניצחונות בעשרה משחקים, ועשו זאת בצורה משכנעת מאוד. האורחת עלתה ליתרון בדקה ה-21, כשפרנצ'סקו אצ'רבי הסתובב נהדר ברחבה ובעט לפינה כדי לקבוע 0:1 מצוין. לורנצו אינסינייה הוסיף סיבוב משלו ברחבה ובעיטה חלשה שהכפילה את התוצאה בדקה ה-37. על ה-0:3 היה אמון אנדראה בלוטי, שקיבלה בדקה ה-53 כדור עומק מניקולו בארלה והפציץ פנימה. בוסניה הודחה רשמית.

ארמניה - יוון 1:0

עוד בוואלה!

ישראל של סקנדינביה: כך העפילה פינלנד ליורו

לכתבה המלאה
אוהדי נבחרת פינלנד חוגגים. רויטרס
חגיגות בפינלנד/רויטרס
שחקני נבחרת איטליה חוגגים עם פרנצ'סקו אצ'רבי. רויטרס
ביצוע יפהפה. אצ'רבי חוגג עם החברים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully