וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' יורו: גרמניה, הולנד, קרואטיה ואוסטריה עלו לטורניר הגמר

האוסטרים ניצחו 1:2 את צפון מקדוניה, גרמניה טיילה ל-0:4 מול בלארוס, הולנד סיימה ב-0:0 בצפון אירלנד וקרואטיה חזרה מפיגור ל-1:3 נגד סלובקיה

טוני קרוס שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
טוני קרוס עם צמד נדיר וכרטיס ליורו/רויטרס

מוקדמות יורו 2020 נמשכו היום (שבת) עם ארבע עולות נוספות אל טורניר הגמר. מבית ג' הולנד (0:0 בצפון אירלנד) וגרמניה (0:4 על בלארוס) הבטיחו את מקומן ביורו. בבית ה' קרואטיה חזרה מפיגור ל-1:3 נגד סלובקיה ועלתה ובבית ז' אוסטריה עשתה את שלה עם 1:2 ביתי נגד צפון מקדוניה.

וירג'יל ואן דייק שחקן נבחרת הולנד. רויטרס
ואן דייק והולנד חוזרים לטורניר גמר לראשונה מאז 2014/רויטרס

בית ג'

צפון אירלנד - הולנד 0:0

האורנג' עשו בדיוק את מה שהיו צריכים לעשות על מנת להבטיח את העלייה ליורו ובכך עלו לטורניר גדול ראשון מאז גביע העולם ב-2014 אחרי שהחמיצו גם את יורו 2016 וגם את המונדיאל ברוסיה שנתיים לאחר מכן. הפעם האחרונה שהולנד לא הצליחה לעלות לכמה טורנירים ברציפות הייתה בין 1982 ל-1986 ולאחר מכן היא זכתה ביורו 1988. צפון אירלנד קיבלה הזדמנות נהדרת לעלות ליתרון בדקה ה-32 אחרי שג'ואל פלטמן נגע ביד ברחבה. סטיבן דייויס בעט את הפנדל ליציע שמאחורי השער וזה עדיין 0:0. הצפון אירים ינסו את מזלם דרך הפלייאוף.

גרמניה - בלארוס 0:4

הנבחרת של יואכים לב עלתה ליורו בפעם ה-13 וקבעה שיא. היא עלתה לכל יורו מאז 1972 וזכתה מאז בשיא משותף של שלושה גביעים. גרמניה ניצחה בקלות את בלארוס וקיבלה מהולנד את התוצאה שהייתה זקוקה לה כך שהמשחק הביתי מול צפון אירלנד במחזור הסיום יהיה לפרוטוקול בלבד. המארחת עלתה ליתרון רק בדקה ה-41 אחרי שסרג' גנאברי עשה מהלך יפה בימין והעביר רוחב למתיאס גינטר, שבעט עם העקב פנימה את ה-0:1. גינטר עם שער באצטדיון הביתי שלו, בורוסיה פארק, שם כבש את כל ששת השערים האחרונים שלו. לאון גורצקה הכפיל בדקה ה-49 עם בעיטה יפה אחרי קרן שטוחה של טוני קרוס מימין וזה 0:2. בדקה ה-55 כבשה גרמניה את השלישי כשגינטר מצא את טוני קרוס, שבעט בנגיעה רכה ויפה פנימה את ה-0:3. בלארוס קיבלה פנדל בדקה ה-75 אחרי הכשלה של רובין קוך ברחבה. איגור סטאסביץ' בעט, אבל מנואל נוייר זינק והדף. טוני קרוס השלים צמד בדקה ה-83 אחרי שקיבל כדור ברחבה מאילקאי גונדואן, עבר בקלות את שני השומרים שלו ובעט פנימה את ה-0:4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה עם ברונו פטקוביץ'. רויטרס
מודריץ' עם פטקוביץ'/רויטרס

בית ה'

אזרבייג'ן - ויילס 2:0

הוולשים השיגו בסך הכול ניצחון שלישי בשבעה משחקים, אבל שמרו על סיכוי לעלות. עכשיו גארת' בייל (שפתח היום בהרכב) וחבריו חייבים לנצח במחזור הסיום את הונגריה כדי שיהיה להם סיכוי לעלות. אזרבייג'אן החלשה תסיים את הקמפיין במקום האחרון בבית כשהיא כרגע עם נקודה אחת בלבד.

ויילס עלתה ליתרון בדקה העשירית עם נגיחה של קיפר מור אחרי פעולה רעה מאוד של השוער המקומי והגבהה של הארי ווילסון. בדקה ה-34 ווילסון כבש בעצמו את השני עם נגיחה מול שער ריק פנימה אחרי מהלך גדול של דניאל ג'יימס בשמאל ובעיטה למשקוף, 0:2 קל לאורחת.

קרואטיה - סלובקיה 1:3

הנבחרת של זלטקו דאליץ' כבר פיגרה, אבל בסופו של דבר הצליחה לשמור על המאזן ההיסטורי המדהים שלה שעומד על 35 משחקי מוקדמות יורו ביתיים ללא הפסד (27 ניצחונות ו-8 תוצאות תיקו). עם כל הכבוד למאזן, מה שבאמת חשוב מבחינת הקרואטים זה כמובן הכרטיס שהשיגו ליורו 2020. סלובקיה תצטרך לנצח את אזרבייג'אן החלשה במחזור הסיום ולקוות לתיקו בין ויילס להונגריה במשחק המקביל.

רוברט בוז'ניק העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-32 עם בעיטה מקרוב אחרי מסירת רוחב של סטניסלב לובוטקה. ניקולה ולאשיץ' איזן בדקה ה-56 בתום מהלך אישי נהדר וסיומת מושלמת, 1:1. ברונו פטקוביץ' המצוין השלים את המהפך בדקה ה-60 עם נגיחה נהדרת וקבע 1:2. בדקה ה-66 השאיר רוברט מאק את סלובקיה בעשרה שחקנים אחרי שביצע עבירה וספג צהוב שני. איבן פרישיץ' כבש שער נהדר מהאוויר בדקה ה-74 אחרי מסירה של בורנה בארישיץ' וזה 1:3.

דייויד אלאבה שחקן נבחרת אוסטריה. רויטרס
אלאבה חוגג/רויטרס

בית ז'

סלובניה - לטביה 0:1

בסיבוב הראשון הסלובנים דרסו 0:5 את לטביה בחוץ, הפעם זה הלך קצת יותר קשה אבל האורחת שוב הפסידה ונותרה ללא נקודות. סלובניה, לעומת זאת, שיפרה את מאזנה ל-14 נקודות ונכון לעכשיו שמרה על סיכוי תאורטי לעלות. הסלובנים עלו ליתרון בדקה ה-53. יוסיפ איליצ'יץ' עבר בקלות את השומר שלו בימין והעביר מסירת רוחב, אותה איגורס טראסובס המשיך בטעות לשערו הוא, 0:1 סלובניה.

אוסטריה - צפון מקדוניה 1:2

האוסטרים השיגו עוד ניצחון לא מרשים במיוחד, אבל כך או אחרת הם עמדו במשימה שלהם מעל ומעבר והשיגו את הכרטיס ליורו אחרי ניצחון שלישי ברציפות במוקדמות ושישי בשבעת המשחקים האחרונים (0:0 בפולין בין לבין) כשהם צוברים 19 מ-21 הנקודות האחרונות. אוסטריה, אגב, לא ניצחה מעולם במשחק ביורו ועומד על שתי תוצאות תיקו וארבעה הפסדים בטורניר הגמר. אוסטריה עלתה ל-0:1 בדקה השביעית. שטפן ליינר הכניס כדור עומק יפה לדייויד אלאבה, שעבר בצורה יפה את השוער ובעט פנימה. ליינר כבש בעצמו את השני של אוסטריה בדקה ה-47 עם בעיטה מקרוב וקבע 0:2. ולטקו סטויאנובסקי צימק בדקה ה-93.

מתיאס גינטר שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
גינטר כבש שער יוצא מן הכלל/רויטרס

בית ט'

רוסיה - בלגיה 4:1

שתי הנבחרות שהבטיחו כבר מזמן את הכרטיס ליורו נפגשו בסנט פטרסבורג וסיפקו משחק חד צדדי במיוחד שהוכרע כבר במחצית הראשונה כשבלגיה הובילה 0:3. השדים האדומים ספגו בסך הכול את השער השני בקמפיין המוקדמות (יחס שערים 2:34) הזה, אבל גם כך נותרו מושלמים עם 27 נקודות והבטיחו את ראשות הבית. במחזור הסיום מחכה להם קפריסין.

תורגן הזאר העלה את בלגיה ל-0:1 עם שער פשוט נפלא. אחיו אדן מסר לו, תורגן הגיח משמאל למרכז ובעט חזק לחיבורים הקרובים. איזה יופי. השדים האדומים הכפילו בדקה ה-33 אחרי שרומלו לוקאקו הוריד לאדן הזאר, שבעט בקלות פנימה את ה-0:2. בדקה ה-39 ההפסד הבלגי התחיל להתקבע כתבוסה מביכה. קווין דה בראונה יצא למתפרצת של שלושה על אחד מול אין הגנה, הוא העדיף למסור לאדן הזאר שבעט מול שער ריק פנימה את ה-0:3. בדקה ה-72 רומלו לוקאקו כבש את הרביעי אחרי שהגיח מימין למרכז ובעט עם רגל שמאל שלו פנימה, 0:4 גדול לבלגים. בדקה ה-80 הצליחו הרוסים לצמק מעט את ההשפלה כשגיורגי דז'יקיה דחק מול שער ריק פנימה, 1:4.

קפריסין - סקוטלנד 2:1

הנבחרת של רן בן שמעון ספגה הפסד נוסף למרות שהאורחת הגיעה ללא אנדרו רוברטסון וקירן טירני. ריאן כריסטי כבש ראשון בדקה ה-12, יורגוס אפרם צימק בדקה ה-47 עם שער יפהפה, אבל ג'ון מקגין כבש את שער הניצחון בדקה ה-53 וסידר לסקוטים ניצחון רביעי בקמפיין.

סן מרינו - קזחסטן 3:1
לסן מרינו: מרקו ברנרדי (77), לקזחסטן: בקטיור זאינוטדינוב (6), גאפורז'ן סויומבאייב (23), אלכסיי שחטקין (27)

שחקני נבחרת בלגיה. רויטרס
הבלגים חוגגים את השער הגדול של תורגן הזאר/רויטרס
שחקני נבחרת סלובקיה חוגגים. רויטרס
שחקני סלובקיה חוגגים את שער היתרון בקרואטיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully