וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה - אנגליה: קייליני חושש מ"התפרצות" של האנגלים, קיין "מוכן לכתוב מחדש את ההיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 10.7.2021 / 20:56

קפטן האזורי דרוך לקראת גמר היורו מול נבחרת שלושת האריות (ראשון, 22:00, רשת 13). קיין לא חושש מהמסורת העדיפה של היריבה: "אנחנו מאמינים בעצמנו, זה הולך להיות מיוחד". גארת' סאות'גייט: "מה שלא יהיה, השארנו מאחורינו מורשת". פודן לא התאמן

גמרהסתיים11/07/2021
איטליה
  • בונוצ'י (67)
3:4
  • (2) שואו
אנגליה
תקציר ניצחונה של אנגליה 1:2 על דנמרק בהארכה בחצי גמר יורו 2020/ספורט1

איטליה

הנבחרת של רוברטו מאנצ'יני לא הרשימה במיוחד בחצי הגמר מול ספרד, אבל הצליחה לשרוד אחרי דו קרב פנדלים מוצלח ועכשיו היא עומדת בפני המשימה האחרונה שלה בטורניר. האיטלקים יחסרו כמובן את לאונרדו ספינאצולה, שנפצע ברבע הגמר מול בלגיה. פרט לכך, מאנצ'יני נהנה מסגל מלא ולא צפוי לבצע שינויים ב-11 למרות התצוגה הפחות טובה מול ספרד.

האזורי חזרו ללונדון לאחר הניצחון בחצי הגמר, זאת כדי להתכונן היטב למשחק הגדול בראשון. בשעות הערב צפויה הנבחרת האיטלקית לערוך אימון פתוח לתקשורת ברבע השעה הראשונה, זאת שלפני כן תיערך מסיבת עיתונאים לקראת הגמר. מי שהצטרף לנסיעה הוא לאונרדו ספינאצולה שנפצע במשחק נגד בלגיה וצפוי להיעדר לתקופה ממושכת.

הקפטן ג'ורג'ו קייליני אמר לקראת המשחק: "אני חושב ששתי הנבחרות הכי טובות ביורו הגיעו לגמר. צריך רק להעיף מבעט בתוצאות לאורך הטורניר כדי להבין את זה. אנחנו מאמינים שנראינו נהדר לאורך כל הדרך. המרכיבים שיש לנו בתבשיל מאפשרים לנו לשחק בראש נקי, להנות מהמשחק וגם להשתמש בטיפה של טירוף. יש לנו שף נהדר בשם רוברט מאנצ'יני שיודע איך להשתמש נהדר באותם מרכיבים".

על נבחרת אנגליה שמחכה בגמר אמר קייליני: "הם לא ספרד, יש להם אופי שונה. הם מאוד מאורגנים, ואפשר לראות שסאות'גייט קידם אותם אחרי יורו 2016. ראינו לאורך היורו שזו נבחרת שיכולה לשבת מאחור, ואז בהתפרצות של אנרגיה יכולה לעשות נזק ליריבה בכל רגע".

בעיתונות הסקוטית הציגו תמונה של רוברט מאנצ'יני כוויליאם וואלס, גיבור הסרט לב אמיץ, אשר במסגרת עלילתו הוביל את הסקוטים לעצמאותם לאחר מאבק מול האנגלים. את קייליני זה שעשע: "כולם יודעים על היריבות בין סקוטלנד לאנגליה, אז זה הצחיק אותי, אבל לא יותר". עם זאת, קייליני השתמש בהרמה להנחתה שקיבל והוסיף: "אי אפשר להגיע רחוק נגד אנגליה בוומבלי מבלי תשוקה בלב וראש נקי. נצטרך להיות קשוחים, אמיצים ולשלוט במצב בכל רגע".

עוד בוואלה! ספורט

הבוגר: ג'ורג'ו קייליני רוצה להשלים סיפור אגדה בגמר היורו

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת איטליה ג'ורג'ו קייליני. רויטרס
"נצטרך להיות קשוחים, אמיצים ולשלוט במצב בכל רגע".קייליני/רויטרס

אנגליה

פנדל מפוקפק אחרי ספק עבירה על ראחים סטרלינג ו-1:2 נגד דנמרק בחצי הגמר סידרו לאנגליה את הכרטיס לגמר הביתי בוומבלי. האנגלים ייהנו כמובן מתמיכה של מרבית הקהל בלונדון ויקוו שזה יסחוף אותם לעבר ניצחון וזכייה בתואר. גארת' סאות'גייט צפוי לשמור על אותו הרכב ואותו מערך כמו במשחק מול דנמרק כשבוקאיו סאקה, שבישל את השער הראשון מימין, יפתח, כמו גם מייסון מאונט וכמובן ראחים סטרלינג והארי קיין.

התקשורת האנגלית עסקה בעיקר באי שיתופו של פיל פודן באימון הפתוח של הנבחרת לקראת הגמר. קשר מנצ'סטר סיטי הושאר בחוץ כ"אמצעי זהירות" מאחר והוא סובל מ"פציעה קלה", וצפוי לעמוד לרשותו של גארת' סאות'גייט. שאר שחקני סגל נבחרת שלושת האריות השתתפו באימון בצורה מלאה.

"ההיסטוריה של איטליה יותר מחמיאה משלנו", הודה הארי קיין לקראת הגמר, אך גם סייג: "לנו מצד שני, יש אמונה מלאה בעצמנו, ובכך שאנחנו הולכים לכתוב מחדש את ההיסטוריה בראשון". קיין, שכבש את השער ששלח את אנגליה לגמר, התייחס למסע שעברו הוא וחבריו עד למעמד: "זה היה קשה, היו לנו לא מעט עליות וירידות, אבל לשחק ולהוביל את חבריי לגמר יורו ראשון אי פעם, וגמר ראשון אחרי 55 שנים, זה הולך להיות מיוחד".

המאמן גארת' סאות'גייט: "המציאות היא ש-26 השחקנים האלה לא ישחקו יחד שוב, זה פשוט לא עובד ככה. מה שלא יהיה - החבורה הזו השאירה מאחוריה מורשת. עכשיו, זה לגבי צבע המדליה. אדם מקבל מעט מאוד הזדמנויות בחיים לעשות משהו כזה. אנחנו חייבים לתפוס את הרגע ולעשות הכל כדי לזכות". על היריבה אמר סאות'גייט: "איטליה נבחרת פנטסטית. כבר יותר מ-30 משחקים ברציפות שהם לא מפסידים, וזה מאזן מדהים, בטח ברמה הבינלאומית. זה הולך להיות אתגר גדול ואנחנו מצפים לכך בקוצר רוח".

פיל פודן שחקן נבחרת אנגליה מול בילי גילמור שחקן נבחרת סקוטלנד. רויטרס
עורר מעט דאגה, אך צפוי להיות כשיר לגמר. פודן/רויטרס

הרכבי הקבוצות

שופט: ביורן קאופרס (הולנד)
אצטדיון: וומבלי (לונדון)
קהל: 67173

טריוויה

  • איטליה לא זכתה ביורו מאז 1968 וזו גם הזכייה היחידה שלה. מאז היא הפסידה פעמיים בגמר - ב-2000 לצרפת וב-2012 לספרד.
  • אנגליה לא זכתה מעולם ביורו ואפילו לא הגיעה לגמר בעבר.
  • איטליה ואנגליה נפגשו 27 פעמים בעבר. איטליה ניצחה 11 פעמים, אנגליה 8 ו-8 מפגשים נגמרו ללא הכרעה.
  • מאזן בדו קרב פנדלים: אנגליה ניצחה 3 פעמים והפסידה 6 פעמים, איטליה ניצחה 5 והפסידה 7.
  • זה הגמר הגדול העשירי של איטליה (שש פעמים במונדיאל וארבע פעמים ביורו). מבין כל נבחרות אירופה, רק לגרמניה יש יותר הופעות בגמר (14).
  • זו ההופעה הראשונה של אנגליה אי פעם בגמר היורו וההופעה הראשונה בגמר של טורניר גדול מאז הזכייה במונדיאל 1966, גם היא הייתה אחרי גמר בוומבלי.
  • 55 שנה בין שתי ההופעות של אנגליה בגמר הן מרחב הזמן הארוך ביותר בין שני משחקי גמר באירופה.
  • איטליה מעולם לא הפסידה לאנגליה בטורניר גמר (שלושה ניצחונות ותיקו אחד).
  • איטליה ניצחה את אנגליה 0:1 ביורו 1980, 1:2 בגביע העולם ב-1990 ו-2014 ו-2:4 בדו קרב פנדלים אחרי 0:0 ביורו 2012.
  • איטליה לא הפסידה ב-33 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות (27 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו) כשהיא כובשת במשחקים הללו 86 שערים וסופגת 10 בלבד. זה הרצף הארוך ביותר של איטליה ללא הפסד אי פעם.
  • אנגליה ניצחה ב-15 מ-17 המשחקים האחרונים שלה בוומבלי (תיקו אחד והפסד אחד) כשהיא כובשת 46 וסופגת 5 בלבד. היא לא הפסידה ב-12 המשחקים האחרונים שלה.
  • מעולם לא קרה שנבחרת ניצחה פעמיים בדו קרב פנדלים באותו טורניר יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully