וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורגן הזאר: "השוער לא ציפה לבעיטה הזו". דאגה מפציעת דה בראונה

הכובש של בלגיה התגאה: "לקחתי את ההזדמנות בשתי ידיים". קורטואה: "גאה בחברים". הכוכב נפצע והוחלף, תקווה שיתאושש לקראת איטליה

תקציר: בלגיה - פורטוגל 0:1/ספורט1

בעיה גדולה לנבחרת בלגיה, למרות העלייה לרבע גמר היורו אחרי הניצחון 0:1 על איטליה. קווין דה בראונה נפצע הערב (ראשון) אחרי תיקול של ז'ואאו פלהיניה בדקה ה-45, שכב במשך מספר דקות על הדשא ואז חזר לשחק. כוכב הבלגים גם עלה אל המחצית השנייה ונראה די מהוסס וממש אחרי דקה או שתיים הוא שוב נשכב על הדשא, סימן שהוא לא יכול להמשיך והוחלף על ידי דריס מרטנס.

כמובן שמדובר בצרה גדולה עבור השדים האדומים. דה בראונה הגיע אל הטורניר אחרי שנפגע בפניו בגמר ליגת האלופות בעקבות היתקלות עם בלם צ'לסי אנטוניו רודיגר. כוכב מנצ'סטר סיטי אפילו היה בספק לטורניר כולו ולא פתח בהרכב במשחק הראשון. הוא נכנס כמחליף במשחק השני של הבלגים מול דנמרק, כיכב שם עם שער ובישול והוביל את הנבחרת שלו למהפך. הערב הוא שוב נפצע, והפעם באזור אחר ולא הצליח לחזור.

החיסרון של דה בראונה עלול לפגוע בבלגיה משמעותית כבר בשלב הבא מול איטליה ביום שישי במינכן וכמובן גם בסיכויים שלה ללכת עד הסוף. אם זה לא מספיק, אז לקראת סיום המשחק גם הקפטן אדן הזאר תפס את שריר הירך האחורי והוחלף מיידית.

קווין דה בראונה שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
דאגה גדולה לבלגיה לקראת המשך הטורניר, אם יהיה כזה. דה בראונה/רויטרס

התגובות

מאמן הנבחרת מנצחת רוברטו מרטינס אמר בסיום: "שמרנו על ריכוז בצורה יוצאת מהכלל והגנו בצורה טובה. שלטנו במהלך המשחק וכשנאצלנו להגן, כך עשינו. הבקענו שער נהדר ואז במחצית השנייה, כצפוי, המומנטום נטה יותר לצד של פורטוגל. הראינו אופי בלתי רגיל. המשחק היה תלוי בעיקר בשמירה על משמעת טקטית ולשחק חכם. אם היינו מנצלים טוב יותר את ההזדמנויות שהיו לנו היינו יכולים לכבוש עוד שער לקראת הסיום, כשפורטוגל לקחו יותר ויותר סיכונים".

תורגן הזאר, כובש שער הניצחון שנבחר גם לאיש המשחק, אמר בסיום: "זה מסוג המשחקים שגורמים לך לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים. והנה, השוער ציפה שאבעט לפינה השנייה והכדור נכנס. אני שמח שיכולתי לכבוש את השער הזה עבור המדינה שלי.

השוער טיבו קורטואה הוסיף: "לא הייתה לי יותר מדי עבודה בשלושת המשחקים הקודמים, אבל ידעתי שזה לא יהיה המקרה הפעם. אני גאה בחברים שלי לנבחרת, הם נתנו משחק הגנה מצוין. גם מול איטליה יהיה קשה, אבל הוכחנו היום שאנחנו מוכנים לזה".

טיבו קורטואה שוער נבחרת בלגיה. רויטרס
ספג רק שער אחד בטורניר. טיבו קורטואה/רויטרס

המספרים

  • בלגיה הפסידה רק פעם אחת ב-27 משחקיה האחרונים (23 ניצחונות) ובלתי מנוצחת ב-13 האחרונים.
  • זו הפעם הראשונה שכל חמשת בעלי ה-100+ הופעות בנבחרת בלגיה שיחקו ביחד: יאן ורטונגן (130 הופעות היום), אקסל ויטסל (113), טובי אלדרווירלד (112), אדן הזאר (111) ודריס מרטנס (101).
  • תורגן הזאר הוא הבלגי הראשון אי פעם שכובש בשתי הופעות ברציפות ביורו. הוא מצא את הרשת גם נגד דנמרק במחזור השני של שלב הבתים ולא שותף מול פינלנד.
  • רוברטו מרטינס הוא המאמן הראשון שמוביל את בלגיה לארבעה ניצחונות רצופים ביורו.
  • פורטוגל הגיעה לפחות לרבע הגמר בכל אחד מטורנירי היורו הקודמים בהם השתתפה, כך שזו ההדחה הכי מוקדמת שלה.
  • בנוסף, היא נפרדה מהטורניר עם ניצחון בודד - הכי מעט מאז היורו הראשון שלה ב-1984.
  • פורטוגל איימה על השער 23 פעמים - הכי הרבה של נבחרת כלשהי ביורו 2020 בלי להבקיע.
  • בלגיה לא התמודדה עם כמות כזו של איומים מאז המפגש עם ברזיל במונדיאל 2018, אז היו 27 איומים על השער וחלפו לא פחות מ-35 משחקים.
  • כריסטיאנו רונאלדו בעט 52 בעיטות חופשיות בטורנירי יורו ומונדיאל וכבש רק פעם אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully