וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת רבעי גמר היורו הושלמה: בלגיה-איטליה, אנגליה-אוקראינה

שתי המושלמות בקרב גדול במינכן בשישי, אחרי שספרד תפגוש את שוויץ. אנגליה בשבת ברומא מול שבצ'נקו וחבורתו, ולפני כן צ'כיה מול דנמרק בבאקו

תקציר: שמינית גמר היורו, ויילס - דנמרק 4:0/ספורט1

אלופת אירופה בחוץ, אלופת העולם בחוץ, כל נבחרות בית המוות בחוץ ותמונת רבעי גמר יורו 2020 הושלמה. בשישי נקבל כמנת פתיחה את שוויץ המפתיעה מול ספרד, שתיהן אחרי משחקים מטורפים בשמינית, והיריבה בחצי הגמר תגיע מקרב המושלמות בין בלגיה לאיטליה. ברבע המפתיעות בשבת תפגוש צ'כיה את דנמרק, ולאחר מכן אנגליה מול אוקראינה.

seperator

שוויץ - ספרד (סנט פטרסבורג, שישי, 19:00, רשת)

אלופת העולם רצתה רבע גמר שלישי ברציפות באליפויות אירופה, אבל שוויץ הדהימה אותה ועלתה לשמונה האחרונות לראשונה בהיסטוריה (במונדיאל עשתה את זה לאחרונה ב-1954). הספרדים הודחו בשמינית הגמר ביורו הקודם והפעם השיגו תיקון עם חמישייה שנייה במשחק משוגע מול קרואטיה.

עוד בוואלה!

יורו 2020: ספרד ברבע הגמר אחרי 3:5 מול קרואטיה בהארכה

לכתבה המלאה
גרניט ג'אקה שחקן נבחרת שוויץ. רויטרס
יש כוח לעוד סנסציה? גרניט ג'אקה/רויטרס

בלגיה - איטליה (מינכן, שישי, 22:00, רשת)

איזה מפגש מחכה לנו באליאנץ ארנה. בלגיה מעולם לא כבשה לרשת איטליה ביורו, אבל יש לה זיכרונות טובים מהאזורי בזכות ה-0:0 באולימפיקו ב-1980, בעקבותיו הגיעה לגמר היחיד בתולדותיה. בשלב הבתים ב-2000 וגם ב-2016 איטליה ניצחה 0:2. שתי הנבחרות הגיעו לרבע הגמר הזה עם ארבעה ניצחונות וספיגה אחת, אם כי הניצחון הרביעי של האיטלקים בשמינית הגמר הושג בהארכה. סך הכול זה יהיה המפגש ה-23 בין הנבחרות, ועד כה איטליה הפסידה רק פעם אחת במשחק רשמי. זה קרה בפלייאוף על העלייה ליורו במאי 1972, אז הבלגים ניצחו 1:2. סך הכול איטליה מובילה 4:14 בניצחונות ועוד ארבעה משחקים לא הוכרעו.

שחקן בלגיה רומלו לוקאקו מול שחקן איטליה לאונרדו בונוצ'י. GettyImages
0:2 איטלקי בשלב הבתים ביורו הקודם. לאונרדו בונוצ'י מול רומלו לוקאקו/GettyImages

צ'כיה - דנמרק (באקו, שבת, 19:00, ספורט1)

דנמרק שבה לרבע גמר של טורניר גדול לראשונה מאז יורו 2004, והיא עשתה את זה ביום בו ציינה 29 שנה לזכייה ההיסטורית באליפות אירופה. מפגש עם הולנד ודאי היה מזכיר לה את חצי הגמר ההוא מ-1992, אז ניצחה בפנדלים אחרי החמצה של מרקו ואן באסטן, אבל הכתומים הודחו במפתיע על ידי צ'כיה ששמרה על המסורת שלה ביורו - טורניר היא מגיעה לרבע הגמר וטורניר לא. הפעם היה תור הכן, כמו ב-1996 (הגיעה עד לגמר), 2004 (חצי גמר) ו-2012 (רבע גמר). זה למעשה יהיה שחזור רבע הגמר מ-2004, אז הצ'כים הביסו 0:3 עם שער של מילאן בארוש וצמד של יאן קולר.

מילאן בארוש שחקן נבחרת צ'כיה מול רנה הנריקסן שחקן נבחרת דנמרק, רבע גמר יורו 2004. Luca Bruno, AP
באותו מעמד ב-2004, צ'כיה חגגה על חשבון דנמרק. מילאן בארוש/AP, Luca Bruno

אנגליה - אוקראינה (שבת, 22:00, רומא, ספורט1)

הניצחון היוקרתי בוומבלי החזיר את האנגלים לרבע גמר שלישי במילניום הנוכחי, אחרי שנעצרו ברבע הגמר ביורו הקודם. באולימפיקו ברומא הם ישחקו מול אוקראינה, לה זו תהיה הופעה שנייה בלבד ברבע גמר של טורניר גדול, אחרי שעשתה את זה רק במונדיאל 2006. שתי הנבחרות נפגשו בשלב הבתים ביורו 2012 ואז אנגליה ניצחה 0:1 באוקראינה ועלתה לשלב הבא. היא מובילה על יריבתה 1:4 בניצחונות לצד עוד שתי תוצאות תיקו, כשהניצחון היחיד של האוקראינים היה 0:1 במוקדמות המונדיאל באוקטובר 2009. אנדריי שבצ'נקו פתח אז והפעם יפגוש את האנגלים כמאמן, אנדריי ירמולנקו שותף כמחליף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully