וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה ליכט שבור לאחר ההרחקה: "אני מרגיש רע, הפסדנו בגללי"

בלם הולנד שהורחק ב-2:0 מול צ'כיה לקח אחריות. ביקורת על דה בור על הוצאת מאלן: "הוציא את השחקן הכי מסוכן". דה יונג: "זה נראה כאילו אנחנו עייפים ולא ברור לי למה"

תקציר: הולנד - צ'כיה 2:0/ספורט1

אכזבה עצומה נרשמה הערב (ראשון) בקרב שחקני נבחרת הולנד ואוהדיה לאחר שהאורנייה הפסידו 2:0 לנבחרת צ'כיה בשמינית גמר אליפות אירופה והודחו מהמשך הטורניר. ההולנדים, שהגיעו לאחר שסיימו את שלב הבתים במאזן מוקדם ופגשו יריבה שסיימה במקום השלישי בבית המקביל, הציגה משחק חלש, לא בעטה פעם אחת למסגרת וירדה מודחת לאחר שערים של תומאש הולש (68) ופטריק שיק (80) זאת לאחר הרחקה של מתייס דה ליכט שנגע בידו כשהוא אחרון בדרך לשער (55). בנוגע לאי מציאת המסגרת - מדובר בשפל אליו לא הגיעו ההולנדים באף טורניר גדול מאז החלו למדוד את הסטטיסטיקה הזו (1980).

הצ'כים מנגד, חגגו ניצחון שני על הולנד במפגש השלישי בין השתיים במסגרת אליפות אירופה, וניצחו את ההולנדים פעם נוספת לאחר שעשו זאת בשלב הבתים של יורו 2004. תומאש הולש, שבישל וכבש באותו משחק ביורו הצטרף לרשימה מכובדת הכוללת יאן קולר ומילאן בארוש שהיו היחידים לפניו שעשו זאת בטורניר. פטריק שיק, שכבש את השער השני, העלה את מאזנו בנבחרת ל-15 שערים ב-30 הופעות, כשרק מילאן בארוש מקדים אותו בראש טבלת כובשי צ'כיה באליפות אירופה.

שחקן נבחרת הולנד מתייס דה ליכט. רויטרס
שבור לאחר ההרחקה. דה ליכט/רויטרס

התגובות

"הולנד קיבלה הערב שיעור מאלף. נקווה שזה יהיה לקח שיגרום לשחקנים לחזור טובים יותר מאשר בעבר", נכתב בתקשורת ההולנדית. "מאז ההרחקה של דה ליכט הצ'כים פירקו את ההגנה ההולנדית ללא רחם וניצלו את את המרחבים שנוצרו". מתייס דה ליכט התנצל על ההרחקה: "אני מרגיש רע, הפסדנו במשחק הזה בגללי. המשחק הזה היה בשליטה שלנו והפסדנו".

המאמן ההולנדי פרנק דה בור אמר: "צ'כיה הייתה יריבה קשה, אבל אני חושב שהיינו טובים יותר עד הכרטיס האדום. שלטנו במשחק. דנזל דומפריס ופטריק ואן אנהולט הגיעו כמה פעמים ממש לקו למסירות במחצית הראשונה, אבל הכדור האחרון לא היה מספיק טוב. משחקים מהסוג הזה מוכרעים על אירוע אחד או שניים. לנו היה אחד מהם עם המצב של דונייל מאלן ואחרי כמה שניות נשארנו בעשרה שחקנים. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך נגד נבחרת כמו צ'כיה זה להיקלע לפיגור כי הם יכולים לשחק בדיוק כמו שהם רוצים. בפיגור 1:0 התכוונתי לעבור ל-3-3-3 כשהכנסתי את ברחהאוס כקיצוני ימני ואת קווינסי פרומס בשמאל והיה לנו את ואוט וחהורסט באמצע, אבל אז הצ'כים כבשו את ה-0:2 אז נאלצתי לזנוח את הרעיון הזה".

רפאל ואן דר וארט, שחקן העבר המשמש כפרשן בהולנד, מתח ביקורת על ההחלטה של פרנק דה בור להוציא את דונייל מאלן אחרי ההרחקה: "אתה המאמן, אתה מקבל כרטיס אדום ואז אתה בוחר להוציא את השחקן הכי מסוכן שלך. לא היה שם אדם אחד על הספסל שיכול להגיד לדה בור לא לעשות את זה? זרקנו את הסגנון ההולנדי עבור 5-3-2. יכולנו לראות את זה מגיע".

שחקן נבחרת הולנד ג'ורג'יניו ויינאלדום: "השערים שאיפשרנו, המצבים שלא ניצלנו - כל זה עובר לנו בראש. אחרי הכרטיס האדום מאוד התקשינו למצוא את הדרך להפעיל עליהם לחץ. הדברים פשוט הפכו יותר ויותר קשים עבורנו מאז אותו רגע". שחקן ליברפול המשיך: "המשחק כולו היה קשה. איכשהו לא הצלחנו להתמודד עם הצורה בה הם לחצו אותנו. לא הצלחנו ליצור מרווחים. היו לנו כמה מהצבים במחצית הראשונה, אבל זה לא היה מספיק".

קשר הולנד פרנקי דה יונג אמר: "זה נראה כאילו אנחנו עייפים למרות שאין לי מושג למה. ממש רצינו לנצח. בשביל חלק מהשחקנים זה היה המשחק הכי גדול בקריירה עד כה. זה לא שלא היינו מוכנים מבחינה טקטית. היינו מרוכזים וממש לא הקלנו בהם ראש. פשוט לא הצלחנו להניע את העניינים. לפעמים יש ימים כאלה".

חלוץ העבר של צ'כיה יאן קולר העלה פוסט באינסטגרם, בו כתב: "אני רוצה לברך את הנבחרת שלנו, שהצליחה מאוד במשחק מבחינה טקטקית ושיחקה כקבוצה. הנבחרת שלנו ניצחה בצדק גמור למרות שליריבה הייתה קצת יותר שליטה במחצית הראשונה. הצלחנו לנצל את הזדמנות גדולה אחרי שהאדום הגיע בעקבות המתפרצת". גם הטניסאית פטרה קביטובה העלתה בסטורי תמונה שלה חוגגת את ההישג.

עוד בוואלה! ספורט

צ'כיה ודנמרק ישחזרו את המפגש מ-2004: תמונת רבעי גמר היורו

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת צ'כיה, פטריק שיק. Paul Ellis, AP
רק מילאן בארוש כבש יותר ממנו עבור הצ'כים באליפויות אירופה. שיק/AP, Paul Ellis
הטניסאית הצ'כית פטרה קביטובה חוגגת את העלייה של צ'כיה לרבע גמר היורו. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
פטרה קביטובה חוגגת את ההישג הצ'כי/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

הגיבור הצ'כי תומאש הולש, שנבחר לשחקן המצטיין, אמר אחרי המשחק: "זה היה כיף גדול. ההולנדים היו פייבוריטים, אבל אני האמנתי. לנצח נבחרת כזו בהפרש של שני שערים זה יפהפה. סיפקנו תצוגה קבוצתית וזה הכריע את המשחק. זה שהצלחתי לכבוש זה רק אקסטרה מבחינתי. אני קשר אחורי ויש לי הרבה משימות הגנתיות, אבל לפעמים אני מרוויח מזה שהיריבים שלי לא שמים עליי דגש. חושבים שאשאר מאחור ואני מנצל את זה כמו שעשיתי נגד הולנד. האוהדים שלנו עזרו לנו לנצח. הם היו נהדרים ודחפו אותנו קדימה, התמיכה שלהם הייתה מדהימה".

מאמן צ'כיה ירוסלב שילהבי אמר אחרי המשחק: "אני גאה מאוד בנבחרת שלי. ניצחנו יריבה נהדרת, כל השחקנים שלי היו מצוינים מבחינה טקטית. אני שמח שרשמנו הישג כל כך יפה לעיני כל כך הרבה אוהדים שלנו. אני חייב לציין לטובה את ההופעה של תומאש ואצליק שעזר לנו מאוד עם ההדיפה הנהדרת שלו בדיוק בזמן הנכון. גם לתומאש הולש היה משחק יוצא מן הכלל, הוא תרם לשני השערים. אני חייב לשבח את שניהם. אני חושב שהתוצאה מדברת בעצמה. השינויים שעשינו בהרכב הוכיחו את עצמם כנכונים. כל אחד משלושת השחקנים שנכנסו הראו למה הם כאן איתנו והיו מצוינים".

פטריק שיק, שכבש את השער הרביעי שלו בטורניר, אמר: "זה לא יכול היה להיות טוב יותר, זה נהדר. אף אחד לא ציפה שנגיע כל כך רחוק בטורניר ולנצח את הולנד אחרי הופעה כזו זה נהדר. אני מאמין שכל האוהדים שלנו שהגיעו למשחק נהנו מאוד. זה נפלא. אני רוצה להודות לאוהדים שהגיעו בכמויות יפות מאוד, הם יצרו אווירה פנטסטית וכולנו נהנינו מהחגיגות אחרי המשחק. השער שלי? כן, הולי (הולש) ניסה למצוא אותי וכיוונתי אל הפינה הקרובה אז זה לא היה השער הכי קשה בקריירה שלי".

יאן קולר חוגג

המספרים

  • טרם ההרחקה, הפך מתייס דה ליכט לשחקן הצעיר ביותר בתולדות נבחרת הולנד שמגיע ל-30 הופעות במדים הלאומיים של האורנייה (21 ו-319 ימים).
  • הולנד ספגה ארבעה כרטיסים אדומים במסגרת היורו לאורך ההיסטוריה, כולם מול הנבחרת הצ'כית (2 באותו משחק מול צ'כוסלבקיה ב-1976, עוד אחד ב-2004 ואחד נוסף הערב).
  • תומאש הולש הוא השחקן הצ'כי הראשון מאז יאן קולר ומילאן בארוש ביורו 2004 (גם נגד הולנד) שמבשל וכובש באותו משחק באליפות אירופה.
  • פטריק שיק כבש 15 שערים ב-30 משחקים עבור צ'כיה, וכבש עבורה ארבעה שערים במסגרת טורניר הגמר של היורו. היחיד שכבש יותר עבור הצ'כים באליפות אירופה היה מילאן בארוש (5).
  • לראשונה מאז נבדקו הנתונים בטורנירים גדולים (1980), נבחרת הולנד לא הצליחה לבעוט אפילו פעם אחת למסגרת השער של היריבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully