וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאנו רונאלדו זכה לשבחים וביקורות אחרי ההדחה: "הכדור לא רצה להיכנס"

הפורטוגלי נפרד מהיורו עם הפסד, וכרגיל אצל רונאלדו: לצד המחמאות, השבחים והפרידה המרגשת, היו מי שעקץ אותו על השלכת סרט הקפטן והעונה הרעה: "עוד שנה בלי כדור זהב". ביקורת על ז'ואאו פליקס

תקציר: בלגיה - פורטוגל 0:1/ספורט1

איזו אכזבה לנבחרת פורטוגל. אלופת אירופה הגיעה הערב (ראשון) עם לא מעט ביטחון למפגש עם אחת הנבחרות החזקות בטורניר, בלגיה, אך הפסידה 1:0 וסיימה את דרכה כבר ברבע הגמר. הנבחרת של פרננדו סנטוס דווקא הייתה יותר מסוכנת, ורשמה שתי החמצות במחצית הראשונה לפני שראתה את תורגן הזאר כובש שער נהדר בבעיטה ממרחק (42) ומעלה את חבריו ליתרון. גם החילופים שערכו הפורטוגלים לא עזרו להשיג את השינוי המיוחל.

כריסטיאנו רונאלדו, שכבר קבע כמה שיאים ונתונים היסטוריים בטורניר הנוכחי ניסה לסחוף את חבריו והיה אחראי על לא מעט מהלכים מסוכנים שיכלו להחזיר את הפורטוגלים למשחק. עם זאת, השחקנים של פרננדו סנטוס לא הצליחו להכניע את טיבו קורטואה העירני ואת ההגנה הבלגית, שהצליחה לשמור על יתרונה. הפורטוגלים, שבכל פעם שהשתתפו באליפות אירופה הגיעו לפחות עד רבע הגמר, מודחים בשלב מוקדם.

בסיום המשחק נרשם רגע ספורטיבי מרגש, כשאחד מכוכביה הגדולים של נבחרת בלגיה רומלו לוקאקו ניגש להביע את כבודו לכריסטיאנו רונאלדו, שהיה גם יריבו לאורך העונה בליגה האיטלקית. השניים התחבקו ושוחחו ארוכות בתום המשחק. רונאלדו אף לחץ את ידו של טיבו קורטואה בסיום, השוער של בלגיה שהצטיין. "מזל, אה?", אמר רונאלדו לטיבו קורטואה בסיום, "הכדור לא רצה להיכנס היום... בהצלחה".

רונאלדו עם קורטואה

רונאלדו עם לוקאקו

בסופו של דבר, למרות שכבש חמישה שערים בארבעה משחקים, רונאלדו סיים מוקדם מהצפוי את הטורניר, עם ניצחון אחד, תיקו אחד ושני הפסדים. וכרגיל, כל העיניים עליו. היו שביקרו את העובדה ששוב זרק את סרט הקפטן בסיום (על אף שזה היה מתסכול), היו שהזכירו את העובדה ששלושה מהשערים שלו היו בפנדלים או המאזן הגרוע שלו בבעיטות חופשיות (28 בעיטות ביורו, 0 שערים), וב"אס" אף ציינו ש"ההפסד הזה מסיים עונה מאכזבת לרונאלדו, כשגם ביובנטוס הוא זכה רק בגביע המלך. זו הייתה עונה רעה בשבילו, גם בליגת האלופות... ולמרות השערים שלו ביורו, התחושה היא של כישלון, והוא איבד סיכוי לזכות בכדור הזהב. זאת תהיה השנה הרביעית ברציפות בלי התואר, ובגיל 36, ספק אם יזכה בו שוב".

עם זאת, רבים כן החמיאו לכריסטיאנו על הטורניר המוצלח, שבו שבר שורה ארוכה של שיאים והשווה את שיא הכיבושים לשחקן במדי נבחרת. לוקאקו, למשל, אחרי החיבוק עם כריסטיאנו אמר עליו ש"הוא השחקן הטוב בעולם, אף פעם לא קל לשחק מולו".

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
הדחה מאכזבת ומוקדמת. רונאלדו/רויטרס

התגובות

קשר מנצ'סטר יונייטד לשעבר רוי קין תקף מעמדת הפרשן את ז'ואאו פליקס: "הוא מתחזה! תבעט למסגרת, על מה שילמו 100 מיליון ליש"ט? אם הייתי רונאלדו, הייתי רודף אחריו לחדר ההלבשה!".

דנילו, שנפצע במשחק הקודם ושותף הפעם רק כמחליף, אמר בסיום: "קיוויתי לפתוח, אבל לא הופתעתי כי פלהיניה שיחק טוב. לא ציפינו להיות מודחים בשלב הזה, עשינו את המקסימום, אבל לא היינו מספיק יעילים וגם סבלנו מחוסר מזל עם הקורה לקראת הסיום. לבלגיה יש איכויות רבות והיא שייכת לרמות הגבוהות. השער אמנם היה הפעולה ההתקפית היחידה שלה, אבל זה הספיק. זה המצב".

ז'ואאו פלהיניה אמר בסיום: "היה חסר לנו מזל, היינו צריכים ליצור יותר מצבים. במחצית השנייה החזקנו יותר בכדור. לצערנו לא הצלחנו להבקיע ונגמר איך שנגמר. אנחנו מאוד עצובים ללכת הבייתה בלי כלום, זה מאכזב". הפורטוגלי המשיך: "קבוצה אחת לפחות חייבת לנצח, אבל לדעתי הגיע לנו יותר מאשר לבלגיה. הם כבשו מבעיטה אחת, אבל זו ההגדרה של המשחק".

שחקן נבחרת פורטוגל ז'ואאו פליקס. רויטרס
סופג ביקורת. ז'ואאו פליקס/רויטרס

המספרים

  • נבחרת פורטוגל בעטה 23 פעמים לעבר שער הבלגים. זוהי כמות הבעיטות הגדולה ביותר ביורו הנוכחי למשחק מבלי לכבוש.
  • כמות הבעיטות הזו היא גם הכי הרבה שנאלצה להתמודד איתה נבחרת בלגיה מאז שנבחרת ברזיל רשמה נגדה 27 אימוים במונדיאל 2018.
  • הפורטוגלים הודחו מהיורו כשהם עם ניצחון אחד מתוך ארבעה משחקים - הכי מעט שלהם באליפות אירופה מאז הופעתם הראשונה ב-1984.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully