וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני איטליה שרו לספינאצולה במטוס, אינסינייה: "עצוב, הוא יחסר לנו מאוד"

האזורי לא שכחו את חברם שנפצע בצורה קשה ב-1:2 הגדול על בלגיה, מאנצ'יני: "זה לא הגיע לו". דונארומה: "המשחק הזה היה אינסופי, הוא לא נגמר!". התגובות, המספרים וה"פציעה" של אימובילה שגררה ביקורת ולעג

תקציר ניצחונה של איטליה 1:2 על בלגיה ברבע גמר יורו 2020/ספורט1

היורו הנפלא של נבחרת איטליה נמשך אמש (שישי), כשהסקוואדרה אזורי ניצחו את בלגיה 1:2 בדרך לדייט לוהט עם ספרד בחצי הגמר. הנבחרת המרשימה של רוברטו מאנצ'יני שרדה את המבחן הגדול ביותר שלה עד כה, עם שערים נפלאים של ניקולו בארלה (31) ולורנצו אינסינייה (44). רומלו לוקאקו רק צימק מהנקודה הלבנה (45+2), והחדשות הרעות היחידות מבחינת מאנצ'יני מגיעות מכיוונו של אחד משחקני הטורניר, לאונרדו ספינאצולה, שנפצע בירך, מירר בבכי וירד מכר הדשא על גבי אלונקה. על פי דיווחים באיטליה, המגן המצטיין סובל מקרע בגיד האכילס, מה שישבית אותו מפעילות למשך מספר חודשים.

לאונרדו ספינאצולה שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
כואב הלב. ספינאצולה/רויטרס

הפציעה הקשה של ספינאצולה כמובן העיבה על הניצחון הגדול, כשמלבד התקשורת האיטלקית, גם השחקנים חיבקו את חברם, שצפוי להיעדר לתקופה ממושכת. בסרטון שהפך ויראלי, נראים שחקני נבחרת איטליה במטוס לאחר המשחק, שרים וקוראים בשמו של ספינאצולה בקולי קולות.

"הוא אחד השחקנים הכי טובים שלנו בטורניר הזה", אמר מאנצ'יני. "אנחנו מאוד עצובים ומקווים שלא מדובר בפציעה חמורה. זה בטוח לא הגיע לו". "זה עצוב מאוד", הוסיף אינסינייה. "הוא שחקן כל כך חשוב עבורנו, והוא יחסר לנו מאוד".

עוד בוואלה!

יורו 2020: איטליה ניצחה 1:2 את בלגיה ותפגוש את ספרד בחצי הגמר

לכתבה המלאה

המחווה המרגשת לספינאצולה

מנגד, צ'ירו אימובילה "נתפס על חם" כאשר זייף פציעה לפני השער ניקולו בארלה, כשניסה לסחוט פנדל, וקם מיד ורץ לחגוג כשראה שנכבש שער לזכות נבחרתו. "אני אפילו לא צוחק מזה, כי זה פאתטי!", אמר הפרשן ושחקן העבר אלן שירר, "זה מביך מאוד". גם גארי ליניקר אמר ש"רואים אותו שוכב ומתפתל כאילו הוא סובל מכאבים, ופתאום קם וחוגג כאילו הוא צועק 'אני בסדר, אני בסדר'". ה"פציעה" של אימובילה הפכה ללהיט ברשת, כשבין מילות החיפוש הפופולריות בטוויטר היו גם "אוסקר לצ'ירו אימובילה" על ההצגה שלו, כשרבים אף הציגו את ההתרוממות שלו כ"נס".

ה"פציעה" של אימובילה היתה קצת פחות חמורה...

התגובות

"הניצחון הזה הגיע לנו", אמר רוברטו מאנצ'יני. "השחקנים היו יוצאים מהכלל. כמובן שהיה לנו קשה מאוד בעשר הדקות האחרונות כי היינו מותשים, אבל יכולנו להבקיע יותר שערים קודם לכן". על חצי הגמר מול ספרד אמר המאמן: "לא הגענו לכאן עם מטרות מסוימות, רק רצינו לעשות את הטוב ביותר שלנו. עדיין נותרו עוד שני משחקים, אז נראה מה יקרה. נהנה מהניצחון הזה ואז נחשוב על ספרד".

ג'אנלואיג'י דונארומה הוסיף: "המשחק הזה הרגיש אינסופי, הוא פשוט לא נגמר! החבורה הזאת בלתי רגילה, זה הגיע לנו ועכשיו מחכה לנו חצי הגמר, בזמן שאנחנו מתקרבים למטרה שלנו. אני תמיד מנסה לעזור לנבחרת שלי, אני מקווה שביחד נגשים את החלום. במחצית היינו קצת עצבניים, אבל נרגענו. אנחנו מסוגלים להילחם מול כל נבחרת".

לאונרדו בונוצ'י: "ידענו את האיכויות של בלגיה, בעיקר בהתקפות המתפרצות. הובלנו 0:2 ושלטנו, ואז הם חזרו עם פנדל מפוקפק. הוכחנו שוב כמה חשוב הלב האיטלקי, ועכשיו אפשר לחלום עם רגליים על הקרקע. ספרד נבחרת גדולה, אבל התחלנו את הטורניר הזה עם חלום בלבנו, בואו ננסה לשמור עליו עד הסיום".

שוויינשטייגר: בונוצ'י וקייליני צמד הבלמים הטובים בעולם כרגע

ספרד ואיטליה נפגשו בכל שלושת טורנירי היורו הקודמים. המפגש הזכור מכולם היה הגמר ההיסטורי, ב-1 ביולי 2012, אז ספרד הביסה 0:4 בתצוגת תכלית בקייב ושמרה על התואר האירופי, אחרי 1:1 ביניהן בשלב הבתים בגדנסק. ארבע שנים לאחר מכן, ג'ורג'ו קייליני וגרציאנו פלה העניקו לאזורי 0:2 על לה רוחה בשמינית הגמר בפריז. ב-2008, איקר קסיאס עצר שני פנדלים וספרד ניצחה 2:4 בדו-קרב ברבע הגמר, אחרי 0:0 ב-120 דקות, והמשיכה לזכייה. המאזן הכללי עומד על 9:12 לספרד בניצחונות ועוד 12 תוצאות תיקו.

המספרים

  • האיטלקים רשמו ניצחון 15 ברציפות באליפות אירופה (ובמוקדמות) - שיא כל הזמנים. עד הערב, חלקו אותו עם בלגיה (2020) וגרמניה (2012).
  • הנבחרת של רוברטו מאנצ'יני היא השנייה בכל הזמנים שמנצחת את חמשת משחקיה הראשונים ביורו. קדמה לה צרפת של 1984.
  • רק באחד מ-19 המשחקים האחרונים שלה בטורנירים גדולים ספגה איטליה יותר משער אחד. מאז יורו 2012, ספגה 13 שערים בלבד.
  • ג'אנלואיג'י דונארומה מעולם לא ספג יותר משער אחד במדי נבחרת איטליה. הוא משחק בנבחרת הבוגרת כבר חמש שנים.
  • איטליה רשמה משחק 32 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות.
  • ניקולו בארלה כבש שער ראשון בטורנירים גדולים.
  • שחקני הסריה A כבשו בטורניר הזה 33 שערים - שיא שערים לליגה אחת במסגרת אליפויות אירופה. הקודם היה שייך לפרמיירליג, עם 30 שערים ביורו 2016.
  • איטליה כבשה למעלה מ-11 שערים ביורו בודד - לראשונה בתולדותיה.
  • ז'רמי דוקו בן ה-19 הפך לשחקן הצעיר ביותר שסוחט פנדל ביורו מאז ויין רוני ב-2004.
  • ילד הפלא השלים שמונה דריבלים הערב - שיא ביורו הנוכחי.
  • מאז תחילת יורו 2016, כבש רומלו לוקאקו 49 שערים ב-51 משחקים עבור בלגיה.
  • מאז תחילת עונת 2020/21, כבש החלוץ האדיר 42 שערים בכל המסגרות.
  • לוקאקו כבש בכל אחד מחמשת המפגשים שלו עם ג'אנלואיג'י דונארומה.
  • חלוץ השדים האדומים הוא מלך שערי הנבחרת ביורו בכל הזמנים (6), ומלך שערי הנבחרת במונדיאל בכל הזמנים (5, ביחד עם מארק וילמוטס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully