וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנדובסקי, קיין, מוראטה ובנזמה: למה בתקשורת מתאכזרים לחלוצים?

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 13:59

ארבעתם סקוררים שמצטיינים בקבוצות שלהם ומאכזבים בנבחרת, ונקטלים על ידי התקשורת המקומית: האם זה עניין של ציפיות לא ריאליות, או שסתם "נטפלים" אליהם?

תקציר: אנגליה - סקוטלנד 0:0/ספורט1

מה משותף לרוברט לבנדובסקי, הארי קיין, קארים בנזמה ואלברו מוראטה? כולם חלוצים מצוינים מקבוצות גדולות שמאכזבים ביורו, וסופגים ביקורת נוקבת במדינות שלהם על היכולת במדי הנבחרת. לא יהיה מוגזם להגיד שעד עתה הדבר הפך לתופעה ביורו, מאחר שלכולם יש מכנה משותף: פער גדול מדי ולא מוסבר בין היכולת של השחקנים בקבוצות שלהם לבין זו שבנבחרת.

לגבי אלברו מוראטה הדבר פחות בולט, כי למעשה, גם במדי יובנטוס הוא לא נתן עונה יוצאת דופן. החלוץ הספרדי כבש 20 שערים ב-44 משחקים במדי יובנטוס, אבל חוסר המחץ של הנבחרת הספרדית משום מה מוטל בעיקר עליו. אחרי ימים ארוכים שהתקשורת המקוית נכנסה בו - אתמול הוא כבש שער ב-1:1 של ספרד מול פולין, ולאחר מכן אמר: "אם נקשיב למה שאנשים אומרים זה לא יעזור, כי כולם רק מחכים להיטפל אלינו ולבקר. בדרך כלל כשנבחרות גדולות משחקות בטורנירים כאלה, אמורה להיות אחדות סביבן. אנחנו יודעים שאנחנו משחקים אחרי דור של גאונים שזכו בכל התארים, וקשה להיכנס לנעליים האלה, אבל אנחנו חייבים להאמין בעצמנו".

אלברו מוראטה שחקן נבחרת ספרד מאוכזב. רויטרס
"כולם רק מחכים להיטפל אלינו ולבקר". מוראטה/רויטרס

המקרה של הארי קיין חריף יותר. חלוץ טוטנהאם כבש העונה 33 שערים במדי התרנגולים ובישל 14 פעמים רק בליגה, אבל באליפות אירופה הוא נראה פשוט צל של עצמו. הפרשן גרהאם סונס אמר עליו אחרי ה-0:0 של אנגליה מול סקוטלנד: "היכולת שלו היא בעיה גדולה עבור הנבחרת. הוא לא נראה כמו עצמו. הוא נראה מותש, לא מפוקס, וזה שחקן שעוד מקווה למעבר גדול בקיץ. הוא חייב להתעורר. מה עובר עליו? הוא נראה כמו צל של עצמו". קיין עצמו טוען ש"אין לי שום בעיה, לא הרגשתי בעיה פיזית, הרגשתי כמו שהרגשתי כל העונה". אבל כמו שקורה לא פעם - הביקורת יוצרת מעגל שלילי, וכך מאמן נבחרת אנגליה לשעבר סטיב מלארן הצהיר: "אנחנו שוב משחקים עם אפקט הפחד". קיין עצמו אומר דבר אחד פשוט: "אנחנו צריכים להיות רגועים", כשהוא שולח רמז גם לתקשורת (ספק אם זה יעזור).

עוד בוואלה!

נמאס להם: אלברו מוראטה שוב ספג קריאות בוז

לכתבה המלאה
הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
רק רוצה להרגיע. קיין/רויטרס

בצרפת המקרה של קארים בנזמה מורכב יותר. בנזמה נתן עונה אדירה בריאל מדריד, והגיע עם הרבה ציפיות ליורו, כדי להשלים בטריקולור חוד חלומי לצד גריזמן ואמבפה, אבל החלוץ, שלא שיחק שנים ארוכות במדי הנבחרת, מתקשה למצוא את עצמו על הדשא ולהתבר לחבריו, ובצרפת לא מהססים להיכנס בו ברישעות, כאילו חיכו לו בפינה. "עכשיו כבר אפשר להגיד שבנזמה מסריח את הדשא?", תהה העיתונאי ג'רמי סמית' שמסקר את הכדורגל הצרפתי, בביקורת שמייצגת את הקו בצרפת. בנזמה עומד כבר על 30 בעיטות ללא שער בטורנירי היורו במדי צרפת, והספירה הזו נמשכת. דידייה דשאן נאלץ להגן עליו. "אנחנו יודעים שהוא מסוגל לעשת דברים נפלאים כחלוץ", אמר מאמן צרפת, "הוא פשוט לא מוצא את הרשת כמו שהוא רגיל. הוא יודע שיש ממנו ציפיות גבוהות, הוא יודע מה מצפים ממנו. נכון, אנחנו מצפים מחלוץ שיכבוש, אבל אני רוצה שהוא ישחק עם ביטחון, ויש לו את כל התמיכה ממני, והוא יודע את זה".

שחקן נבחרת צרפת קארים בנזמה, מול לואיק נגו, שחקן נבחרת הונגריה. רויטרס
לא מצליח לו כלום. בנזמה/רויטרס

אגב, גם מוראטה וגם רוברט לבנדובסקי, שספג גם הוא ביקורת חריפה בפתיחת הטורניר, כבשו אתמול ב-1:1 של פולין מול ספרד ושחררו קצת מהלחץ עליהם, אבל התוצאות עדיין לא מספיק טובות, ובמקרה של לבנדובסקי, אי אפשר לומר שהוא קרוב אפילו ליכולת שהפכה אותו לכדורגלן השנה בעולם ואיפשרה לו לשבור שיאים היסטוריים בליגה הגרמנית.

רוברט לבנדובסקי שחקן נבחרת פולין. רויטרס
השער שלו הרגיע, אבל סוזה יודע: "זה לא כמו בבאיירן". לבנדובסקי/רויטרס

ללבנדובסקי יש רק 3 שערים ב-13 משחקים במדי פולין בטורנירים הבכירים (יורו ומונדיאל), ועל אף שאי אפשר להשוות את חומר השחקנים שיש סביבו בבאיירן מינכן לזה שבנבחרת הלאומית - הוא מודע לציפיות, גם אם הן לא ריאליות. וכמו המאמנים האחרים, גם מאמן פולין פאולו סוזה נאלץ להגן על הכוכב: "לראות אותו אתמול, זוכה בכל הכדורים החופשיים, משתף את חבריו לנבחרת, ומראה את המנטליות הנכונה, זה מה שיכול לסחוב אותנו לשב הבא. זה שחקן שתמיד עובד הכי קשה באימונים, אבל הוא מבין שבנבחרת הלאומית אין את אותה דינמיקה ואין את אותם שחקנים שיש לו בבאיירו מינכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully