וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאן אריקסן ביקש משחקני דנמרק לשחק, המאמן התרגש: "עבר עלינו ערב קשה, גאה בשחקנים"

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 0:28

כוכב הנבחרת התמוטט במשחק מול פינלנד, עבר החייאה על הדשא ומצבו התייצב בבית החולים. מאמן דנמרק סיפר על הדרמה בחדר ההלבשה, באיטליה טוענים: הוא מעולם לא כשל בבדיקות רפואיות. כובש שער הניצחון לפינלנד: "מצבו חשוב מהכל". בדנמרק קראו: "הנבחרת הפסידה, החיים ניצחו"

תקציר: צפו בפינלנד גוברת 0:1 על נבחרת דנמרק, במשחק הדרמטי שבו קרס כריסטאן אריקסן/ספורט1

אירוע דרמטי נרשם הערב (שבת) ביורו 2020, כשכוכב נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן התמוטט על כר הדשא בדקה ה-43. המשחק מול פינלנד הופסק, וההלם ניכר על פני שחקני שתי הנבחרות, הצוותים המקצועיים וגם האוהדים המודאגים. אחרי 12 דקות של טיפול מציל חיים, הורד כוכב אינטר על גבי אלונקה לחדרי ההלבשה, תוך שחבריו לנבחרת מסתירים אותו עם בד לבן.

כחצי שעה לאחר מכן, הודיעה אופ"א כי אריקסן הובהל לבית החולים בקופנהאגן, שם הצליחו הרופאים לייצב את מצבו. השחקן נמצא בהכרה ועבר סדרת בדיקות, כשאביו וסוכנו מסרו אריקסן "נושם בכוחות עצמו ומדבר". גם קבוצתו של השחקן אינטר החזיקה אצבעות, וכשעה לאחר האירוע אמר היו"ר ג'וזפה מארוטה: "יש סיבה לאופטימיות". ההתאחדות הדנית אישרה את הדברים, ועדכנה כי המשחק שהופסק ב-19:45 יתחדש ב-21:30 שעון ישראל - לאחר שהובהר לשחקנים שמצבו של חברם יציב. אריקסן עצמו, הוסיף נשיא ההתאחדות, אפילו שוחח עם חבריו לנבחרת ממיטת בית החולים, וביקש מהם להמשיך את המשחק והבהיר להם שמצבו טוב. דנמרק הפסידה 1:0 בסופו של דבר.

שחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן. רויטרס
אריקסן מפונה מהמגרש/רויטרס

המאמן הנרגש של דנמרק קספר יולמנד אמר אחרי המשחק: "זה היה ערב קשה, שהזכיר לכולנו מה הדבר החשוב בחיים. אלה הקשרים שבחיים, האנשים שקרובים אלינו, החברים והמשפחה. הכל, הכל הכל - כולנו רק חושבים על כריסטיאן ומשפחתו... סלחו לי אם זה יהפוך לרגשני מדי, על כולנו עבר ערב קשה...

"זאת חבורה של שחקנים שאני לא יכול להלל מספיק. לא יכולתי להיות גאה יותר על הדרך שבה הם דאגו אחד לשני. הוא אחד מחבריי הקרובים, והדרך שבה השחקנים דיברו בחדר ההלבשה, ואמרו שלא יעשו כלום עד שיתברר המצב שלו...

"היו לנו שתי אופציות: או לשחק היום, או מחר בצהריים, וכולם הסכימו לשחק היום. אי אפשר לשחק משחק כזה עם כאלו תחושות. ניסינו לנצח. זה מדהים שהם הצליחו לעלות ולשחק ככה במחצית השנייה. למען האמת, היו שחקנים על המגרש שהיו גמורים לגמרי. סחוטים נפשית ותשושים רגשית".

מאמן פינלנד מארקו קאנרבה: "אמרתי לשחקנים שאני מבין את התחושות שלהם, וביקשתי מהם לנסות להתרכז במשחק, עד כמה שהם יכולים, אמרתי להם שאני יודע שזה יהיה קשה, אבל הם עשו את זה". פינלנד הפכה לנבחרת הראשונה אי פעם בטורניר גדול (יורו או מונדיאל) שמנצחת עם ניסיון הבקעה אחד בלבד למסגרת. כובש השער יואל פוינפאלו: "ברור שהיה לנו קשה, ואני יכול להניח כמה קשה היה לדנים. זה ניצחון גדול עבורנו, אבל יותר חשוב מהכול זה מצבו של אריקסן".

אגב, על פי דיווחים באיטליה, לאריקסן מעולם לא היו בעיות בלב במהלך 11 שנות הקריירה שלו, והוא תמיד עבר את כל הבדיקות הרפואיות. הוא מעולם לא אובחן כסובל מבעיות לב או נשימה, וכעת הרופאים ייאלצו לבדוק היטב מדוע קרס בצורה מחרידה שכזאת.

עוד בוואלה!

בדנמרק מדווחים: סימון קיאר הציל את חייו של כריסטיאן אריקסן, מחוות השחקנים ריגשה

לכתבה המלאה

העיתון הגדול בדנמרק: "הנבחרת הפסידה, החיים ניצחו"

עיתון בדנמרק אחרי הקריסה של אריקסן: "דנמרק הפסידה, החיים ניצחו". "אקסטרה בלאדט", צילום מסך
עיתון בדנמרק אחרי הקריסה של אריקסן: "דנמרק הפסידה, החיים ניצחו"/צילום מסך, "אקסטרה בלאדט"

האוהדים הפינים צעקו "כריסטיאן", הדנים השיבו: "אריקסן"

תקציר: אוהדי נבחרת דנמרק ואוהדי נבחרת פינלנד מעודדים את כריסטיאן אריקסן/ספורט1

שחקן העבר פבריס מואמבה, שסבל מדום לב והתמוטט על כר הדשא במרץ 2012: "בבקשה, אלוהים"

מרכוס רשפורד מחזיק אצבעות

וגם לוקה מודריץ'

ג'סי לינגארד

קון אגוארו

מסוט אוזיל

ג'ק גריליש

אליסון

קבוצתו של אריקסן, אינטר

טוטנהאם, קבוצתו לשעבר

ריאל מדריד

מנצ'סטר יונייטד

פריז סן ז'רמן

ארסנל

ברצלונה

ליברפול

אנשי הצוות הרפואי מטפלים בשחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן. רויטרס
תמונות קשות/רויטרס
שחקני נבחרת דנמרק מרטין ברייתווייט, יוסוף פאולסן, קספר שמייכל עומדים סביב כריסטיאן אריקסן. רויטרס
שחקני נבחרת דנמרק בהלם/רויטרס
שחקני נבחרת דנמרק בודקים את מצבו של כריסטיאן אריקסן. רויטרס
הדנים קוראים לטיפול רפואי בהול/רויטרס
אשתו של כריסטיאן אריקסן ליד קספר שמייכל. רויטרס
אשתו של כריסטיאן אריקסן ליד קספר שמייכל/רויטרס
שחקן נבחרת דנמרק, סימון קיאר עם בת זוגו של כריסטיאן אריקסן, סברינה קביסט. רויטרס
ועם סימון קיאר/רויטרס
שחקני נבחרת דנמרק ואנשי הצוות הרפואי מקיפים את כריסטיאן אריקסן. רויטרס
הפנים אומרות הכול/רויטרס
אוהדי נבחרת דנמרק אחרי ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן. רויטרס
גם האוהדים התקשו להאמין/רויטרס
כריסטיאן אריקסן מטופל על כר הדשא ליד סימון קיאר. רויטרס
אריקסן עובר טיפול מציל חיים/רויטרס

"אנחנו מתפללים עבור כריסטיאן אריקסן, משפחתו וההתאחדות הדנית", אמר נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו. נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין הוסיף: "רגעים כאלה שמים את הכול בפרופורציות. אני מאחל לכריסטיאן החלמה מהירה ומתפלל לכוח עבורו ועבור משפחתו. ברגעים כאלה כל עולם הכדורגל מתאחד. הכדורגל הוא יפה וכריסטיאן שיחק בצורה יפהפיה".

ההתאחדות הפינית הודיעה: "כריסטיאן אריקסן בהרכה ומצבו יציב, המחשבות של כל משפחת הכדורגל הפינית נמצאות איתו ועם בני משפחתו".

גארי לואין, ששימש בעבר כרופא של נבחרת אנגליה, סיפר ל-BBC: "לכל נבחרת ובכל אצטדיון יש "תכנית חירום". ניסו לייצב את מצבו על כר הדשא ואני מצדיע לשחקנים, הצורה בה הם הגנו עליו. זה היה מדהים והראה רוח מדהימה של נבחרת. נחזיק אצבעות. התמונה שלו עוזב את המגרש עם בלון חמצן היא סימן שהצוות הרפואי הגיב בצורה מהירה ויעילה מאוד. הם עשו עבודה מדהימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully