וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארים וחמים: חמש המועמדות הבולטות לזכייה ביורו

6.6.2021 / 13:30

פורטוגל התחזקה בהרבה מאז הזכייה באליפות אירופה הקודמת, גרמניה שינתה מומנטום ומכינה מתנת פרידה ליוגי לב, אנגליה מאמינה שהעתיד כבר כאן ובלגיה עדיין בונה על דור הזהב שלה, אבל צרפת, עם החיזוק המרתק של קארים בנזמה, היא עדיין הפייבוריטית לקחת את הגביע בוומבלי

לקראת שידורי יורו 2020/ספורט1

1. צרפת

אלופת העולם נהנית עדיין מרוב הסגל שזכה במדליות הזהב ברוסיה - למעשה, מבין השחקנים שעלו בהרכב בגמר מול קרואטיה בלוז'ניקי, רק סמואל אומטיטי ובלס מטוידי חסרים ברשימה הנוכחית של המאמן דידייה דשאן.

ולכן, הצרפתים רק התחזקו בזכות ההחלטה הסנסציונית והלא צפויה של המאמן להחזיר לסגל את קארים בנזמה. חלוץ ריאל מדריד לא זומן מסיבות משמעתיות מאז 2015, וכולם השלימו כבר מזמן עם העובדה שהקריירה שלו במדים הכחולים הסתיימה, אבל עכשיו הוא כאן, בגיל 33, אחרי עוד עונה מזהירה בליגה הספרדית במהלכה כבש 30 שערים בכל המסגרות וכמעט סחב על גבו את החבורה של זינדין זידאן לאליפות.

קארים בנזמה עם קורנטן טוליסו שחקני נבחרת צרפת. רויטרס
איך ייראה הקאמבק שלו? קארים בנזמה/רויטרס

שיתוף הפעולה המסתמן של בנזמה עם קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן מרתק ומצית את הדמיון. הכוכב של פריז סן ז'רמן הוא עדיין השחקן הצעיר ביותר בסגל בגיל 22 (קצת קשה להאמין, נכון?), בעוד כוכב ברצלונה חזר לכושר טוב בחודשים האחרונים של העונה, ויש לו זיכרונות טובים מאליפות אירופה הקודמת ב-2016.

אם לוקחים בחשבון את אנגולו קאנטה הכביר, הגיבור האולטימטיבי בזכיה של צ'לסי בליגת האלופות שנבחר לשחקן המצטיין בשני חצאי הגמר ובגמר, ומתעלה באופן קבוע ברגעים החשובים, הרי שצרפת נראית הפייבוריטית לקחת את הגביע. מבחינת דשאן, זה עשוי להיות הישג פנומנלי. כשחקן וכקפטן, הוא זכה בגביע העולם ב-1998 ובאליפות אירופה ב-2000. כמאמן הוא לקח את גביע העולם ב-2018, וכעת יש לו הזדמנות להשלים את רביעיית התארים המושלמת. זה יהיה חסר תקדים, ואיש לעולם לא יצליח לשחזר זאת.

עוד בוואלה!

מאמצי פיוס בצרפת: כך בנזמה וז'ירו ישכחו מהעימות המתוקשר

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל עם ברונו פרננדש. רויטרס
כוכבי על רבים מקיפים אותו הפעם. כריסטיאנו רונאלדו עם ברונו פרננדש/רויטרס

2. פורטוגל

לפני 5 שנים, זכתה פורטוגל במדליות הזהב ההיסטוריות באליפות אירופה עם לא מעט מזל, אחרי שפתחה את הטורניר עם 5 תוצאות תיקו, וניצחה רק פעם אחת ב-90 דקות. את שער הניצחון בגמר על צרפת הבקיע אדר - חלוץ בינוני מינוס שאי לא ציפה ממנו להפוך לגיבור הלאומי.
ובכן, הפעם לשחקנים כמו אדר לא היה סיכוי להתקרב לסגל. פורטוגל הנוכחית טובה הרבה יותר בהשוואה למודל 2016, והמאמן הוותיק פרננדו סנטוס נאלץ להשאיר לא מעט כוכבים מעולים מחוץ לרשימת ה-26. אין חוליות חלשות בסגל הנוכחי, וכמעט כל שחקן היה מתקבל בהתלהבות בכל נבחרת אחרת.

ב-2016 כולם דיברו בעיקר על כריסטיאנו רונאלדו. הוא עדיין כאן, כמובן, אבל תשומת הלב לא חייבת להתרכז בו. ברונו פרננדש, שקיבע את מעמדו ככוכב העל של מנצ'סטר יונייטד ברגע שחתם באולד טראפורד, ינווט במרכז המגרש. רובן דיאס, שהוכתר לשחקן העונה בפרמיירליג בעונת הבכורה שלו במנצ'סטר סיטי, הוא לדעת רבים הבלם הטוב בעולם כיום. ז'ואאו פליקס הוא אלף ספרד הטרי במדי אתלטיקו מדריד. גם ברנרדו סילבה נמצא בכושר מעולה, והמאבק על המקום בהרכב לצידם לא יהיה טריוויאלי.

סנטוס, שעובד עם הנבחרת מאז 2014 ומקרין רוגע וסמכותיות, הוא האיש הנכון למשימה - ופורטוגל בהחלט יכולה להיחשב אחת המועמדות הבכירות לקבל את הגביע ולשמור על הכתר.

לאון גורצקה שחקן נבחרת גרמניה עם לירוי סאנה. רויטרס
נבחרת ללא נקודות תורפה? גורצקה וסאנה/רויטרס

3. גרמניה

עד לפני שלושה חודשים, היו הגרמנים במשבר, אך ההודעה של המאמן יואכים לב על כוונתו להתפטר בתום אליפות אירופה שינתה את הדינמיקה ואת המומנטום ב-180 מעלות. יוגי היה צריך לעזוב מזמן, והוא הפך לדמות מאוסה בעיני האוהדים והפרשנים, אבל עכשיו - כשהוא בדרך החוצה - קל הרבה יותר לזכור את העובדה שהוא אחד המאמנים הלאומיים הטובים ביותר בהיסטוריה ברחבי העולם כולו. את הישגי העבר הכבירים שלו איש לא יקח לו, מקומו בהיכל התהילה מובטח, ועכשיו - במקום לכעוס עליו - כולם רק רוצים להעניק לו את מתנת הפרידה המושלמת.

גם לב כבר חושב על טווח קצר בלבד, ולא מנסה להתחשבן ולהראות לכולם מאיפה משתין הדג. אז הוא החזיר לסגל את תומאס מולר ואת מאטס הומלס, אותם זרק בהחלטה שערורייתית לפני שנתיים - והם באו בשמחה. כעת יש לו סגל הרבה יותר איכותי, עם תלכיד נפלא שמשלב כוכבים מנוסים עם צעירים, ומתבסס על השלד של באיירן מינכן. אין בעולם צמד קשרים מרכזיים טוב יותר מיוזואה קימיש וליאון גורצקה - וכאשר טוני קרוס לצידם החוליה במרכז המגרש הופכת למפלצתית עוד יותר.

מנואל נוייר עדיין כאן, ההגנה יציבה יותר עם הומלס, לירוי סאנה וסרג' גנאברי יחרשו את האגפים, ועל הנייר זו יכולה להיות נבחרת כמעט ללא נקודות תורפה. אז כן - מובן מאליו שהיא אחת הפייבוריטיות הברורות לזכיה.

הארי קיין נבחרת אנגליה. רויטרס
הפך לשחקן שלם ומגוון יותר. הארי קיין/רויטרס

4. אנגליה

האנגלים העפילו לחצי גמר מונדיאל ברוסיה עם סגל איכותי פחות, וכעת צומח שם דור של כוכבים צעירים שנמצאים בתנופה גדולה לקראת הטורניר הבינלאומי הראשון בחייהם. ג'יידון סאנצ'ו, פיל פודן, מייסון מאונט, דקלאן רייס, ואפילו ג'וד בלינגהאם בן ה-17 - כולם עשויים לפתוח בהרכב של המאמן גארת' סאות'גייט. העושר בחלק הקדמי כה מזהיר שאפילו מרכוס רשפורד עלול להישאר הפעם על הספסל, שלא לדבר על ראחים סטרלינג שכבש שער למשחק בממוצע במוקדמות, אך סבל מכושר לקוי לאחרונה ומיעט לשחק במדי מנצ'סטר סיטי.

הארי קיין, שעשוי לשתף איתו פעולה אצל פפ גווארדיולה בעונה הבאה אם הכל ילך לפי התוכניות, דווקא נמצא במצב פנטסטי כהרגלו. העונה הוא לא רק כבש שערים בקצב מסחרר, אלא גם הוכתר כמלך הבישולים בפרמיירליג, והפך לשחקן שלם יותר ומגוון יותר. אם הקפטן בן ה-27 יזהר בחודש הקרוב, הוא מסוגל לקחת את החבורה הצעירה רחוק מאוד - והחלומות על זכיה בהחלט מציאותיים.

סאות'גייט החמיץ פנדל גורלי בדו קרב בחצי הגמר מול גרמניה ביורו 96'. העובדה כי חצאי הגמר והגמר נערכים גם הפעם בוומבלי (בנוסף לשלב הבתים), משפרת בהחלט את הסיכויים, ומי יודע - אולי המאמן יסגור מעגל אישי מיוחד בחלוף רבע מאה בדיוק.

רומלו לוקאקו שחקן נבחרת בלגיה. AP
רק הוא מגיע בכושר טוב. רומלו לוקאקו/AP

5. בלגיה

אם הכל היה מתנהל כשורה, בלגיה היתה אמורה להיות מדורגת גבוה יותר, אבל במצב הנוכחי גם להגדיר אותה כפייבוריטית מספר 5 זו מחמאה גדולה. זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה של דור הזהב, אבל רק כוכב מרכזי אחד מגיע לטורניר בכושר - רומלו לוקאקו שחווה עונה אדירה באינטר והיה מגיבורי הזכיה באליפות.

אדן הזאר לא מצליח להתגבר על פציעות בשנתיים האחרונות מאז הצטרף לריאל מדריד, אקסל ויטסל קרע גיד אכילס בינואר וכשירותו לא ברורה, וגם הבלמים הוותיקים יאן ורטונגן וטובי אלדרוויירלד לא לגמרי במיטבם. ואז הגיעה הבשורה האיומה באמת - קווין דה בראונה שבר עצמות בפניו בגמר ליגת האלופות. אם לא יהיה כשיר לשלבים המכריעים של אליפות אירופה, תהיה זו מכה אנושה לסיכויי השדים האדומים.

ובכל זאת, חייבים לכלול את החבורה של המאמן רוברטו מרטינס כאן. טיבו קורטואה מסוגל לנעול את השער ביום טוב, יאניק קראסקו הפגין יכולת נהדרת במדי אתלטיקו מדריד בדרך לאליפות, וגם על יורי טילמאנס אפשר לסמוך במרכז המגרש. אם דה בראונה והזאר יהיו בריאים, ולוקאקו ימשיך לקרוע רשתות, הם עוד מסוגלים לעשות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully