וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה חושפים: בועטים 6 ו-7 בדו-קרב הפנדלים - פיקפורד ופיליפס

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 18:33

מוריניו טען שוותיקי הנבחרת ברחו מאחריות בפנדלים, בממלכה טוענים: סטרלינג וגריליש ("רציתי לבעוט!") לא היו בתמונה. רוי קין: "הרבה פעמים שחקנים שצריכים להיות שם לא נמצאים שם, שחקנים שצריכים להיות שם חומקים ובורחים מאחריות"

תקציר גמר היורו: איטליה גוברת 2:3 על אנגליה בפנדלים וזוכה בטורניר, אחרי 1:1 בתום 120 דקות/ספורט1

אנגליה עדיין מתקשה להאמין איך זה שוב קרה לה, איך היא שוב הפסידה בפנדלים, כשהפעם האנגלים כבר ראו את התואר כל כך קרוב לידיים, אבל נוצחו בבעיטות הכרעה מ-11 מטר בגמר היורו מול איטליה. שלושה שחקנים החמיצו פנדלים: ג'יידון סאנצ'ו ומרכוס רשפורד שנכנסו ממש לפני הסיום, ובוקאיו סאקה הצעיר שהחטיא את הבעיטה האחרונה.

מרכוס רשפורד שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
אשמתו? רשפורד/רויטרס

רשפורד וסאנצ'ו נכנסו בדקה ה-120, כך שהאשמה נפלה בעיקר על ההחלטה של המאמן גארת' סאות'גייט, והוא אכן לקח אחריות. במקרה של סאקה, שספג עלבונות גזעניים ברשתות החברתיות, זה סיפור אחר. הפרשן רוי קין, למשל, טען שהאשמה היא גם של השחקנים הבכירים בנבחרת, שהיו חייבים לקחת אחריות ולא לאפשר לסאקה לבעוט את הבעיטה החמישית והמכרעת. "ג'ק גריליש וראחים סטרלינג לא באמת יכולים לתת לילד צעיר לבעוט את זה לפניהם. אתה לא יכול לשבת בחיבוק ידיים ולומר לעצמך, 'ילד בן 19 יבעט פנדל מכריע כזה לפניי, אם אני שיחקתי ביותר משחקים בקריירה ויש לי הרבה יותר ניסיון. אני לא אומר שסאקה לא היה מוכן לבעוט את זה, יכול להיות שהוא היה כובש שש מתוך שבע פעמים, אבל אני במקומם הייתי לוקח את זה קשה. הם היו צריכים לצעוד קדימה ולומר בקול ברור, 'אני זה שצריך לבעוט'".

אבל זה לא הכול. סרטון חדש שפורסם היום בממלכה מראה כיצד סאות'גייט מחלק את הבועטים שלו, כשמי שאמורים היו לבעוט 6 ו-7, אחרי סאקה, הם השוער ג'ורדן פיקפורד וקשר לידס יונייטד קלווין פיליפס. כלומר, גם אם הדו-קרב היה נמשך, סטרלינג וגריליש עדיין לא היו לוקחים בו חלק לכל הפחות עד הבעיטה השמינית.

ג'ק גריליש תקף את הביקורת עליו מצד קין, וצייץ: "אמרתי שאני רוצה לבעוט!!! המאמן קיבל כל כך הרבה החלטות טובות לאורך הטורניר, וגם הלילה! אבל לא אסכים לשמוע אנשים שאומרים שלא רציתי לבעוט, כשאמרתי שכן".

עוד בוואלה!

מתקפה גזענית על מחמיצי הפנדלים של אנגליה, סאות'גייט: "אני אשם"

לכתבה המלאה

גם ז'וזה מוריניו מחזיק באותה דעה של קין. "במצב הזה, איפה היה ראחים סטרלינג? איפה היה ג'ון סטונס? איפה היה לוק שואו? למה ג'ורדן הנדרסון וקייל ווקר לא נשארו על המגרש? אני חושב שזה יותר מדי לשים על הכתפיים של הבחור הצעיר ברגעים האלה, אבל לא יודע. צריך לשאול את גארת'. כי הרבה פעמים שחקנים שצריכים להיות שם לא נמצאים שם, שחקנים שצריכים להיות שם חומקים ובורחים מאחריות.

"ובגלל שאני מרגיש שגארת' הוא כזה בחור הגון וכל כך חיובי לשחקנים, אני לא מאמין שגארת' יגיד אי פעם ששחקן כזה או אחר ברחו או הסתתרו או אמרו שהם לא מוכנים לקחת בעיטה".

לאחר מכן מוריניו הוסיף סיפור מעניין, וטען שיש שחקן שלא נמצא בסגל בדיוק בגלל סיבה כזאת - מאחר שבמונדיאל 2018 הוא סירב לקחת פנדל בבעיטות הכרעה. "אל תשאלו אותי מי, כי אני לא אגיד", אמר מוריניו, "אבל אמרו לי ב-100 אחוז שיש שחקן שיכול היה להיות בסגל הנבחרת, אבל לא נמצא בה בגלל שבין השאר בחצי הגמר ברוסיה הוא היה אמור לבעוט פנדל, וסירב".

גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה מחבק את בוקאיו סאקה. רויטרס
רגע מדהים של כדורגל. סאות'גייט/רויטרס

כזכור, סאות'גייט לקח אחריות על בחירת הבועטים, וטען שהוא מבוססת על הנעשה באימונים. מוריניו ניתח: "במציאות, זה מאוד מאוד קשה לרשפורד ולסאנצ'ו לגשת ולבעוט פנדל אחרי שנגעו אולי פעם אחת בכדור. מבחינת סאקה, לשים את גורל המדינה על הכתפיים שלו... אני חושב שזה היה יותר מדי.

"אפשר לדבר על הימים הקודמים ולהגיד שהשחקנים היו מדהימים בבעיטות פנדל באימונים, אבל העניין בפנדלים הוא שיש הבדל בין לבעוט אותם באימון לבין ברגע האמת, כי למצבים כאלה אי אפשר להתאמן או להתכונן, באימונים אתה לא מרגיש את הלחץ האמיתי, זה משהו שאתה מרגיש רק באותו הרגע. מסכן סאקה, אני פשוט מרחם עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully