וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכוס רשפורד: "מצטער על ההחמצה - אבל לעולם לא אתנצל על מי שאני"

שחקן נבחרת אנגליה לאחר הקריאות הגזעניות והביקורות: "אני מסוגל לכבוש פנדלים מתוך שינה, מרגיש שאכזבתי את הנבחרת. הגעתי חסר ביטחון לגמר, אך מעולם לא הרגשתי גאה יותר ללבוש את מדי הנבחרת". במנצ'סטר סיטי הגיבו: "גאים בך"

תקציר גמר היורו: איטליה גוברת 2:3 על אנגליה בפנדלים וזוכה בטורניר, אחרי 1:1 בתום 120 דקות/ספורט1

מאז 1996 ועד סיום הקריירה שלו, הפנדל המוחמץ בחצי גמר היורו בוומבלי מול גרמניה רדף את גארת' סאות'גייט. בקריירת האימון שלו, ירדוף את סאות'גייט חילוף האימים שביצע רגע לפני דו-קרב הפנדלים מול איטליה. מרכוס רשפורד וג'יידון סאנצ'ו נכנסו, שניהם החמיצו יחד עם בוקאיו סאקו ואנגליה שוב לא הצליחה לזכות ביורו הראשון שלה ובתואר הגדול הראשון מאז המונדיאל ב-1966. אוהדי הנבחרת הגיעו למסיבה שהתבררה בסופו של דבר כסיוט.

בשעות שאחרי ההפסד, התגלו גם הפנים המכוערות של אנגליה: חשבונות האינסטגרם והטוויטר של סאקה, רשפורד וסאנצ'ו שחומי העור הוצפו בנאצות ותגובות גזעניות, שאמנם עוררו גועל וסלידה אצל רבים, אבל נמשכו אל תוך הלילה.

"אני לא יודע מאיפה להתחיל, ואיך לנסח את זה במילים", כתב הערב רשפורד ברשתות החברתיות. "היתה לי עונה לא פשוטה והיה די ברור שהגעתי לגמר הזה עם חוסר ביטחון. אני תמיד מוכן לבעוט פנדל, אבל הרגשתי שמשהו לא כשורה. אני מרגיש שאכזבתי את חברי לנבחרת. שאכזבתי את כולם. פנדל הוא כל מה שהייתי אמור לתרום. אני מסוגל לכבוש פנדלים מתוך שינה, אז למה לא את זה? זה עובר לי בראש שוב ושוב, ואין מילה בה אוכל להשתמש כדי לתאר את התחושה. גמר. 55 שנה. פנדל אחד. היסטורי. כל מה שאני יכול להגיד זה סליחה. הלוואי וזה היה קורה אחרת.

"לא אכפת לי לקבל ביקורת במשך כל היום, הפנדל שלי לא היה מספיק טוב, אבל לעולם לא אתנצל על מי שאני ועל מאיפה שבאתי. מעולם לא הרגשתי גאווה גדולה ללבוש את מדי הנבחרת ולראות את המשפחה שלי מריעה לי עם עשרות אלפי אנשים אחרים. אני מרכוס רשפורד, בחור שחור בן 23 מדרום מנצ'סטר - וזה כל מה שיש לי. אחזור חזק יותר".

אגב, מנצ'סטר סיטי הגיבה לציוץ של רשפורד באמצעות חשבון הטוויטר שלה וצייצה: "כל מנצ'סטר וכל אנגליה גאים בך, מרכוס".

הארי קיין הגן על חבריו וכתב הערב: "שלושה חבר'ה שהיו אדירים כל הקיץ והיה להם אומץ לעשות צעד קדימה ולבעוט פנדל ברגע הכי גדול. מגיעה להם תמיכה, לא קללות גזעניות מגיעלות להן זכו מאז אתמול בלילה. אם אתם מקללים מישהו ברשתות החברתיות אתם לא אוהדים של נבחרת אנגליה, ואנחנו לא רוצים אתכם".

שחקן העבר האגדי גארי ליניקר הוסיף: "לשרוק בוז ולקרוא קריאות גזעניות לחבר'ה הצעירים הנהדרים הללו שמשחקים עבור המדינה שלנו ונתנו לנו כל כך הרבה אושר בחודש האחרון - זה פשוט לא להיות אוהד נבחרת אנגליה. כנ"ל לגבי המכות המכוערות באצטדיון. זה מיעוט, אבל הוא קולני ומביך".

גארת' סאות'גייט לקח אחריות בסיום על האכזבה בדו קרב הפנדלים. "האחריות להחמצות היא לחלוטין שלי. אני זה שהחליט מי יבעט את הפנדלים, בהתבסס על מה שראיתי באימונים. אין טעם להפיל את האשמה על אף אחד מהשחקנים. אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה. אף אחד מהשחקנים שלי לא היה יכול לעשות משהו טוב יותר, הם השקיעו מאמץ אדיר".

שחקן נבחרת אנגליה, הארי קיין. רויטרס
שחקנ העבר עוטפים את הנבחרת. קיין/רויטרס

בחשבון הטוויטר הרשמי של נבחרת אנגליה נכתב: "זה היה חתיכת מסע. כמדינה, התאחדנו סביב האמונה שנוכל להשיג משהו מיוחד אחרי השנה הכל כך קשה הזו. זה לא נועד לקרות, אבל הנבחרת הזו רק התחילה. היא תמשיך לגרום לכם גאווה, על המגרש ומחוצה לו".

מייקל אואן שבעצמו שבע אכזבות עם נבחרת אנגליה, צייץ: "שברון לב. אבל לסגל הזה מצפה עתיד מזהיר והשחקנים רוממו את הרוח של העם אחרי שנה כל כך קשה. קדימה, למונדיאל 2022".

אלן שירר בכובעו כפרשן: "זה עול גדול מדי לתת לשני שחקנים שרק נכנסו לבעוט את הפנדלים. זה לחץ גדול, זה יותר מדי. אתה צריך להיות ערוך לזה מנטלית, בטח אחרי שלא בעטת בכדור כמה שעות".

גם ג'יימי קראגר ביקר את החילופים של סאות'גייט ואמר ש"הלחץ שהוא שם על סאנצ'ו ועל רשפורד היה עצום, כי הם ידעו שעלו למגרש אך ורק בשביל הפנדלים. במצב כזה, רוב הסיכויים שזה יסתיים בהחמצה. הלב שלי יוצא לשחקנים האלה, כי זה לא הוגן".

מבחינת רוי קין, האשמה היא גם של השחקנים הבכירים בנבחרת. לדבריו, השחקנים המנוסים לא היו צריכים לאפשר לסאקה לבעוט את הבעיטה החמישית והמכרעת. "ג'ק גריליש וראחים סטרלינג לא באמת יכולים לתת לילד צעיר לבעוט את זה לפניהם. אתה לא יכול לשבת בחיבוק ידיים ולומר לעצמך, 'ילד בן 19 יבעט פנדל מכריע כזה לפני, אם אני שיחקתי ביותר משחקים בקריירה ויש לי הרבה יותר ניסיון. אני לא אומר שסאקה לא היה מוכן לבעוט את זה, יכול להיות שהוא היה כובש שש מתוך שבע פעמים, אבל אני במקומם הייתי לוקח את זה קשה. הם היו צריכים לצעוד קדימה ולומר בקול ברור, 'אני זה שצריך לבעוט'".


שחקן נבחרת אנגליה לשעבר והפרשן בהווה, גארי נוויל, אמר: "כולנו אהבנו את הילד הזה (נבחרת אנגליה) בשבועות האחרונים וכולנו נמשיך לאהוב אותו. כל אחד מהשחקנים היה נהדר בטורניר הזה. חלפו הימים שאנחנו מבקרים שחקנים שהחמיצו פנדלים. הנבחרת הזו גרמה לנו להיות גאים".

טמי אברהם, שלא נכלל בסגל הסופי, צייץ: "כל המדינה גאה בכם חבר'ה. איזו דרך מחורבנת להפסיד בגמר. נחזור טובים וחזקים יותר, זו רק ההתחלה!".

גם הטניסאי אנדי מארי המשיך במגמה, והגן על השחקנים שהחמיצו את הפנדלים: "לכולם מגיע לקבל תמיכה מהמדינה ומהציבור, כולם נראים בחורים נהדרים. שום דבר לא יכול להכין אותך לרמה הזאת של לחץ, תשומת לב וביקורת בגיל 19/20. ריספקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully