וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קרוב ל-5,000 תרגילים: הבנקאי שהפך את איטליה לקטלנית במצבים נייחים

הוא הקדיש את חייו לניתוח של כדורים חופשיים וקרנות, ואחרי שעבר מסלול לא שגרתי והגיע לצוות של מאנצ'יני, הוא מקווה שהתיאוריה שלו תביא גביע. ג'אני ויו הוא המוח מאחורי השיפור של האזורי

תקציר ניצחונה של איטליה 1:2 על בלגיה ברבע גמר יורו 2020/ספורט1

נבחרת איטליה היא אולי הנבחרת המרשימה ביותר ביורו. רוברטו מאנצ'יני הפך את האזורי למכונה התקפית ויעילה, אבל לפחות חלק מהקרדיט מגיע לאיש אחר, אלמוני בהרבה: ג'אני ויו.

ויו, עוזר מאמן הנבחרת, צמח מלמטה. את דרכו המקצועית הוא החל בכלל בתור בנקאי, אבל במקביל טיפח את האהבה האמיתית שלו: ניתוח של מצבים נייחים. ויו כתב שני ספרים על התיאוריה שלו לפיה שיפור היעילות של קבוצות במצבים נייחים "שוות ערך לחלוץ שכובש 15 שערים בשנה מבלי להיפצע". בשלב מסוים, הוא החל לעבוד בליגות הנמוכות באיטליה בתור מאמן, ובין אם התיאוריה שלו הוכחה כנכונה או לא, הוא רכש לעצמו מוניטין חיובי.

ברבות השנים הוא עבד במילאן וייעץ ללידס, ברנטפורד ודי סי יונייטד מה-MLS. אבל רק עכשיו, בגיל 66, הוא מתחיל לקבל את החותמת על העבודה שלו, כעוזרו של רוברטו מאנצ'יני.

מאמן נבחרת איטליה רוברטו מאנצ'יני מתדרך את השחקנים. לצידו עוזר המאמן ג'אני ויו. Andrew Medichini, AP
מינוי מפתיע, ומוצלח. מאנצ'יני מתדרך את שחקני איטליה, ויו לימינו/AP, Andrew Medichini

לטענתו של ויו, הוא המציא לא פחות מ-4,830 תרגילים למצבים נייחים, ומטמיע את חלקם בקבוצות או בנבחרות בהן הוא עובד בהתאם לחומר השחקנים. בשנה שעברה רוברטו מאנצ'יני צירף אותו לצוות שלו במפתיע, וביקש ממנו להכין תרגילים המיועדים במיוחד לשחקנים הבולטים של האזורי. ויו הכין תרגילים שמתאימים לשחקן מהיר כמו לורנצו אינסינייה, ותרגילים אחרים שמתאימים לשחקנים גבוהים וחסונים כמו לאונרדו בונוצ'י וג'ורג'ו קייליני.

השער שכבש מתאו פסינה ב-0:1 על ויילס בשלב הבתים היה ביצוע מושלם של אחד התרגילים של ויו. "לג'אני יש כל כך הרבה תרגילים ומהלכים מבריקים. הוא הנשק הסודי של כל קבוצה שהוא עובד בה", אמר השבוע שחקן העבר דוידה באיוקו, ששיתף פעולה עם ויו בקטאניה. "הוא אוהב את אלמנט ההפתעה, והתרגילים שלו כוללים תנועות מתוזמנות של הרבה שחקנים בבת אחת. זה יוצר להגנה כל מיני בעיות, כי היא לא יודעת את מי היא צריכה לסמן".

עוד בוואלה!

איטליה - ספרד: בונוצ'י קובע ש"אין פייבוריטית", לואיס אנריקה רואה דמיון בין הנבחרות

לכתבה המלאה

התרגיל שהוביל לשער הניצחון מול ויילס

שוער העבר וולטר זנגה נעזר בויו לא אחת במהלך הקריירה שלו כמאמן, וכעת הוא רואה את האפקט שלו על נבחרת איטליה. "מאנצ'יני מבין שבטורניר במתכונת כזאת, כל כך קצר, עם שבעה משחקים בסך הכל, מצבים נייחים יכולים להיות מכריעים. ויו הוא האיש המושלם כדי לשדרג את האלמנט הזה".

הערב (22:00, רשת 13) מול ספרד בחצי גמר היורו, ויו ואיטליה יקוו לתרגיל אחד שיצלח. "הוא הנשק הסודי שלנו", היללו ב"גאזטה דלו ספורט" השבוע", "וגם ספרד תגלה את זה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully