וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה - ספרד: בונוצ'י קובע ש"אין פייבוריטית", לואיס אנריקה רואה דמיון בין הנבחרות

הבלם "רוצה להעפיל לגמר בשביל ספינאצולה", מאנצ'יני מתוסכל מכך שיציעי וומבלי לא יהיו מלאים באוהדים איטלקים וספרדים. מאמן לה רוחה דרוך: "שתי הנבחרות מאוד מאוחדות, הקרב הראשון יהיה מי תחזיק יותר בכדור, כי שתינו מסוגלות לכך" (שלישי, 22:00, רשת 13)

חצי הגמרהסתיים06/07/2021
איטליה
  • קייזה (60)
3:5
  • (80) מוראטה
ספרד
תקציר ניצחונה של איטליה 1:2 על בלגיה ברבע גמר יורו 2020/ספורט1

איטליה

אחרי שניפצה לא מעט שיאים בדרך לחצי הגמר, איטליה רוצה להמשיך את הלילות הקסומים שלה ביורו 2020 ולהגיע לגמר רביעי בתולדותיה. האבידה של לאונרדו ספינאצולה משמעותית מאוד, במיוחד לאור היכולת הנפלאה שגילה בטורניר, אבל בנבחרת רוצים לזכות גם עבורו ומאמינים שרצון הזה ייתן עוד מוטיבציה לשחקנים. אמרסון פאלמיירי, המתאזרח הברזילאי שמשחק עם ז'ורז'יניו בצ'לסי, צפוי למלא את החלל בעמדת המגן השמאלי. רוברטו מאנצ'יני מתלבט לגבי עמדת המגן הימני ועשוי להחזיר את אלסנדרו פלורנצי על חשבון ג'ובאני די לורנצו.

"יהיה משחק קשה", אמר מאמן האזורי רוברטו מאנצ'יני. "ספרד נבחרת שונה מבלגיה, יש לה הרבה שחקנים צעירים ומאמן יוצא מהכלל. לואיס אנריקה זכה בליגת האלופות עם ברצלונה, אבל לא רק. רומא שלו שיחקה כדורגל מצוין". כשנשאל על הפרשנים, שכבר העלו את נבחרתו לגמר, השיב: "אני מקווה שהם צודקים, לשם שינוי. קל זה לא יהיה, נצטרך לשחק מצוין נגד נבחרת מעולה. הספרדים המציאו את הטיקי-טאקה והוא הוביל אותם להצלחות מסחררות. השיטה שלנו קצת שונה - אנחנו איטלקים ולא יכולים לפתע להפוך לספרדים. יהיה נחמד לראות אוהדים באצטדיון, אבל לטעמי זה קצת לא פייר שלא יהיו חצי איטלקים וחצי ספרדים".

לאונרדו בונוצ'י הוסיף: "אין פייבוריטים במשחק הזה, צריך לשכוח את כל מה שעשינו עד כה. לספרד יש מסורת והיא נוהגת להשתפר ככל שהטורניר מתקדם. אנחנו מכבדים אותה מאוד. בגמר של 2012 מולם היינו מאוד עייפים, ב-2016 זה היה שונה, ומחר זה יהיה שונה עוד יותר. אנחנו רוצים להעפיל לגמר ולעשות זאת בשביל ספינאצולה, אנחנו חייבים לו את זה".

אמרסון שחקן נבחרת איטליה עם ז'ורז'יניו. רויטרס
המתאזרחים שמשתפים פעולה בצ'לסי אמורים לפתוח יחד. ז'ורז'יניו עם אמרסון/רויטרס

ספרד

לא מעט ביקורות ספגה ספרד במהלך היורו, אבל בסופו של דבר היא בין ארבע הגדולות ובונה על המאזן המושלם שלה בחצאי הגמר. לואיס אנריקה שינה הרכב מדי משחק וגם הפעם לא יחרוג ממנהגו ככל הנראה. אריק גרסיה צפוי לחזור למרכז ההגנה על חשבון פאו טורס, ומצבו של פאבלו סראביה לא ברור. שחקן הכנף של פריז סן ז'רמן בספק למשחק בגלל פציעה, אחרי שהוחלף בהפסקת רבע הגמר. ג'רארד מורנו עשוי לפתוח במקומו וגם דני אולמו זוכה לעדיפות על פני פראן טורס אחרי ההופעה המצוינת שלו כמחליף מול שוויץ.

"אנחנו נבחרות די דומות", ניתח לואיס אנריקה. "זו לא ממש נבחרת איטלקית רגילה, שיושבת מאחור ומחכה לראות מה יקרה. יש לה הרבה שחקנים מצוינים שרוצים להחזיק בכדור. זה יהיה הקרב הראשון - מי תחזיק יותר בכדור? אני חושב ששתי הנבחרות מסוגלות לכך. איטליה נבחרת אמיתית, היא עושה הגנה והתקפה כיחידה אחת, ובכך דומה לנו. אנחנו יותר דומים לקבוצה מאשר לנבחרת. זה הולך להיות מאוד מעניין".

פדרי הוסיף: "יש לנו נבחרת נהדרת. שתי הנבחרות חזקות מאוד במרכז המגרש, כך שמצפה לנו קרב קשה ואסור לבצע טעויות. המאמן והחברים שלי לנבחרת כל הזמן מזכירים לי לנסות לבעוט שער, אני חייב להשתפר בזה בעתיד".

עוד בוואלה!

קאפלו: "מעולם לא ראיתי בן 18 עם אופי כמו של פדרי. יש לו הכל"

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה עם שחקניו באימון. Manu Fernandez, AP
דרוך. לואיס אנריקה באימון/AP, Manu Fernandez

הרכבי הקבוצות

שופט: פליקס בריך (גרמניה)
אצטדיון: וומבלי (לונדון)
קהל: 57811

טריוויה

  • איטליה וספרד נפגשות ביורו רביעי ברציפות. ב-2008 איקר קסיאס עצר שני פנדלים בדו-קרב ברבע הגמר וספרד ניצחה 2:4 (אחרי 0:0 ב-120 דקות) בדרך לזכייה, ב-2012 היה 1:1 בשלב הבתים ואז ה-0:4 המפורסם של לה רוחה בגמר בקייב, וב-2016 איטליה ניצחה 0:2 בשמינית הגמר בפריז.
  • המאזן הכללי בין השתיים עומד על 11:11 בניצחונות ועוד 15 תוצאות תיקו, כשההפסד בגמר 2012 הוא בעצם היחיד של ספרד בשבעת המפגשים האחרונים.
  • לפני כן, ההפסד האחרון של ספרד במשחק רשמי מול איטליה היה במונדיאל 1994, אז מאמנה הנוכחי לואיס אנריקה פתח בהרכב.
  • זה יהיה כאמור המפגש ה-38 בין הנבחרות, ועבור ספרד מדובר בשיא (יחד עם פורטוגל). איטליה שיחקה יותר רק נגד צרפת (39) ושוויץ (59). הן אמורות להיפגש שוב ב-6 באוקטובר, בחצי גמר ליגת האומות בסן סירו.
  • איטליה ברצף של 15 ניצחונות במפעל - 10 במוקדמות היורו ו-5 בטורניר הגמר. מדובר בשיא יורו חדש.
  • מאז הזכייה היחידה שלה ביורו, בטורניר הביתי ב-1968, איטליה הייתה בגמר ב-2000 וב-2012. ההפסד היחיד שלה בחצי הגמר היה ב-1988: 2:0 לברית המועצות.
  • האזורי ברצף של 32 משחקים ללא הפסד, כולל 13 ניצחונות רצופים.
  • איטליה חוזרת לוומבלי אחרי שניצחה שם 1:2 את אוסטריה בהארכה בשמינית הגמר, וסך הכול הפסידה שם רק פעם אחת בשבעה משחקים. ההפסד היה 2:0 לאנגליה במוקדמות מונדיאל 1978.
  • ספרד מחזיקה במאזן מושלם של 4 מ-4 בחצאי גמר היורו, כאשר שלוש פעמים נזקקה להארכה או פנדלים. ב-1964, 2008 ו-2012 המשיכה לזכייה, ורק ב-1984 הפסידה בגמר.
  • כל הנבחרות שהגיעו לחצי הגמר קיימו את כל משחקי שלב הבתים על אדמתן, אבל ספרד היחידה שעלתה אחרי הארכות גם בשמינית (3:5 על קרואטיה) וגם ברבע הגמר (1:1 מול שוויץ ו-1:3 בפנדלים).
  • ספרד הפסידה חמישה מתשעת משחקיה הקודמים בוומבלי, אם כי בביקור האחרון שם ניצחה 1:2 את אנגליה בספטמבר 2018 במסגרת ליגת האומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully