וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלגים בקרשים אחרי ההפסד, ורטונגן: "האיטלקים שיגעו אותי, זה היה נוראי"

המדורגת ראשונה בעולם הודחה פעם נוספת ברבע גמר היורו, הבלם הודה: "לא תירוץ, אבל זה היה מעצבן". דה בראונה: "שיחקתי עם קרע בקרסול"

תקציר ניצחונה של איטליה 1:2 על בלגיה ברבע גמר יורו 2020/ספורט1

"החלום נגמר", הכריזו הכותרות באתרי הספורט של בלגיה אחרי שהנבחרת שלהם שוב סיימה טורניר גדול במפח נפש. ב-2014, כאשר חזרה למונדיאל עם דור הזהב המבטיח שלה, היא הודחה ברבע הגמר על ידי ברזיל. שנתיים לאחר מכן, כשציפתה ללכת עד הסוף ביורו בצרפת, הופתעה על ידי ויילס ברבע הגמר. ב-2018 נעצרה בחצי הגמר על ידי צרפת והסתפקה במקום השלישי במונדיאל, והפעם ירדה בחזרה לרף של שמונה האחרונות. ששת שיאני ההופעות שלה בכל הזמנים היו חלק מהסגל שהגיע ליורו והפסיד הערב (שישי) 2:1 לאיטליה במינכן, ולא בטוח שכולם יישארו עד למונדיאל בקטאר בעוד שנה וחצי.

טיבו קורטואה שוער נבחרת בלגיה מאוכזב. רויטרס
אכזבה גדולה מבחינת הבלגים. טיבו קורטואה/רויטרס

התגובות

"ברור שאנחנו מאוכזבים", אמר יאן ורטונגן. "אני עדיין מריץ חלק מהמהלכים בראש שלי, וחבל מאוד שהפסדנו כי היינו יכולים לנצח. עשיתי טעות באחד השערים שספגנו, הייתי פשוט צריך להרחיק את הכדור וזה כואב ועצוב. לא היה פשוט לשחק מול האיטלקים. מדובר בנבחרת טובה, אבל השחקנים שלה שיגעו אותי. לא מדובר בתירוץ ואולי הייתי צריך להגיד זאת לשופט, אבל זה היה מאוד מעצבן".

השוער טיבו קורטואה, שניסה לסייע לחבריו להשוות בכדור הקרן בדקה ה-97, סיכם: "זה כואב מאוד, אבל ידענו שמצפה לנו משחק קשה. היו לנו שתי הזדמנויות, אבל השוער שלהם עשה עצירות טובות ואני חושב שהשער הראשון שספגנו היה קל מדי. זה יכול היה ללכת גם לכיוון שלנו, אבל איטליה ראויה לניצחון כאן".

השוער ניסה בכל זאת למצוא מטרה חדשה: "יש לנו את חצי גמר ליגת האומות באוקטובר (מול צרפת ואז המנצחת בגמר מול איטליה או ספרד). נכון שזה לא אותו דבר, אבל אני מקווה שנוכל לשחק טוב שם ואולי לזכות. ושנה לאחר מכן יש את הגביע העולמי. אבל זו באמת מכה, זה נכון".

קווין דה בראונה, שעלה לשחק למרות הפציעה, גילה: "שיחקתי עם קרע ברצועה בקרסול. זה נס שהייתי מוכן למשחק הזה חמישה ימים אחרי הפציעה מול פורטוגל, אני חייב להודות לצוות הרפואי. ניסיתי לעזור לנבחרת, אבל זה לא הספיק. זו אכזבה אדירה, אבל נתנו את הכול במשחק הזה. מבחינה אישית אלה היו 4-5 שבועות מוזרים עם כל הפציעות.

המאמן רוברטו מרטינס: "פגשנו יריבה חזקה מאוד, לא היינו מספיק קשוחים במחצית הראשונה. חזרנו ונלחמנו במחצית השנייה, אבל לא הצלחנו לשים את הכדור שוב מעבר לקו. צד אחד היה צריך להפסיד היום, ולצערי זה אנחנו. במחצית השנייה שלטנו במשחק, יצרנו מצבים והיינו יכולים להשוות. לצערי זה לא קרה. אם זה היה קורה, היינו ממשיכים את המומנטום. נכיל את הכאב ונצמח מזה. דה בראונה נתן הכול כדי לשחק, זו הגישה של השחקנים האלה. כולם בבית צריכים להיות גאים בהם".

עוד בוואלה!

איטליה ניצחה 1:2 את בלגיה ותפגוש את ספרד בחצי הגמר

לכתבה המלאה

המספרים

  • האיטלקים רשמו ניצחון 15 ברציפות באליפות אירופה (ובמוקדמות) - שיא כל הזמנים. עד הערב, חלקו אותו עם בלגיה (2020) וגרמניה (2012).
  • הנבחרת של רוברטו מאנצ'יני היא השנייה בכל הזמנים שמנצחת את חמשת משחקיה הראשונים ביורו. קדמה לה צרפת של 1984.
  • רק באחד מ-19 המשחקים האחרונים שלה בטורנירים גדולים ספגה איטליה יותר משער אחד. מאז יורו 2012, ספגה 13 שערים בלבד.
  • איטליה רשמה משחק 32 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות.
  • ניקולו בארלה כבש שער ראשון בטורנירים גדולים.
  • שחקני הסריה A כבשו בטורניר הזה 33 שערים - שיא שערים לליגה אחת במסגרת אליפויות אירופה. הקודם היה שייך לפרמיירליג, עם 30 שערים ביורו 2016.
  • איטליה כבשה למעלה מ-11 שערים ביורו בודד - לראשונה בתולדותיה.
  • ז'רמי דוקו בן ה-19 הפך לשחקן הצעיר ביותר שסוחט פנדל ביורו מאז ויין רוני ב-2004.
  • ילד הפלא השלים שמונה דריבלים הערב - שיא ביורו הנוכחי.
  • מאז תחילת יורו 2016, כבש רומלו לוקאקו 49 שערים ב-51 משחקים עבור בלגיה.
  • מאז תחילת עונת 2020/21, כבש החלוץ האדיר 42 שערים בכל המסגרות.
  • לוקאקו כבש בכל אחד מחמשת המפגשים שלו עם ג'אנלואיג'י דונארומה.
  • חלוץ השדים האדומים הוא מלך שערי הנבחרת ביורו בכל הזמנים (6), ומלך שערי הנבחרת במונדיאל בכל הזמנים (5, ביחד עם מארק וילמוטס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully