וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול עליהם: אלבארו מוראטה רוצה להשתיק את כל המבקרים

28.6.2021 / 13:00

אוהדי ספרד עשו לו את המוות, לואיס אנריקה המשיך להאמין בו למרות ההחמצות, ובשמינית הגמר מול קרואטיה (19:00, ספורט3), הרחק מהרעל באיצטדיון "הביתי" ביורו, החלוץ המושמץ ינסה להוכיח פעם נוספת שהוא נועד למעמדים גדולים

תקציר: סלובקיה - ספרד 5:0/ספורט1

ספרד עזבה את סביליה, ולא תשוב עוד לאיצטדיון ביתי במהלך יורו 2020. הקרב מול קרואטיה בשמינית הגמר הערב (שלישי, 19:00, ספורט3) יתקיים הרחק בקופנהאגן, ואם תעבור היא תיסע מזרחה אפילו יותר, עד לסנקט פטרבורג. ואולי יש בסגל שחקנים שלא שמחים על אובדן הביתיות, אבל יש לפחות אחד שמאושר לא לשחק יותר לעיני קהל "האוהדים" שליווה את הנבחרת עד כה. אלברו מוראטה סבל מהם מספיק.

לעתים נדמה כי המשימה העיקרית שהציבו לעצמם חלק ממאכלסי האיצטדיונים בספרד היא לקלל את החלוץ שנבחר להוביל את החוד של האדומים. זה התחיל עוד במפגש הידידות מול פורטוגל באיצטדיון ואנדה מטרופוליטנו, לכאורה המגרש הכי "ביתי" של מוראטה - כי הרי הוא מושאל כעת ליובנטוס מאתלטיקו. זה לא הרגיש ביתי בכלל, ואחרי התיקו המאופס נשמעה היטב המקהלה ששרה: "מוראטה, כמה שאתה גרוע". זו לא היתה ההכנה האידיאלית לקראת הטורניר, אבל ההמשך היה גרוע אפילו יותר.

אלברו מוראטה שחקן נבחרת ספרד מאוכזב. רויטרס
"יש גבול למה שאפשר לומר על שחקני כדורגל". מוראטה חוטף מהיציעים/רויטרס

בתיקו 0:0 מול שבדיה, במחזור הראשון, החמיץ מוראטה את ההזדמנות הטובה ביותר של הספרדים, כאשר עמד לבדו מול השוער רובין אולסן - והתגובות היו קשות. אחרי שהוחלף, הוא התיישב ליד הפסיכולוג של הנבחרת, אשר ניסה לחזק קצת את ביטחונו העצמי. במשך ימים שלמים נדונה בתקשורת הספרדית השאלה הגורלית - האם כדאי לשחק עם ג'רארד מורנו במקומו? לואיס אנריקה בחר לשלב את שניהם, והסקורר של ויאריאל אף בישל את השער של מוראטה במחצית הראשונה. ואולם, גם ההתמודדות הזו הסתיימה בתיקו, והביקורת על מוראטה לא הפסיקה. היא רק התחזקה.

זה הגיע לקללות שהופנו למשפחתו. "הם שולחים איחולי מוות לילדים שלי. קשה לי שאישתי צריכה להתמודד עם הסיוט הזה. יש גבול למה שאפשר לומר על שחקני כדורגל", אמר מוראטה - והוא בהחלט צודק. היחס כלפיו יצא לחלוטין מגבולות הטעם הטוב, וזה חמור שבעתיים כאשר מדובר בשחקן שזקוק ליציבות מנטלית על מנת לספק את הסחורה על המגרש.

יש כוכבים שאוהבים להוכיח לכולם מאיפה משתין הדג. מוראטה שונה - הוא תמיד היה ספקן. ולכן בנבחרת היו מאושרים לו היה מוצא את הרשת ב-0:5 על סלובקיה. בפועל, הוא דווקא החמיץ פנדל, ודווקא פראן טורס שהחליף אותו כבש את השער היפה ביותר של הספרדים בעקב דקה לאחר מכן.

אז עכשיו צריך להמשיך במלאכת השיקום, ואולי יהיה קל יותר לעשות את זה בלי הרעל במגרש. היציעים באיצטדיון האולימפי בסביליה רחוקים מאוד מהמגרש, ומספר הצופים היה מצומצם, ובכל זאת הם הצליחו להעביר את המסר השלילי לשחקן שכה זקוק לתמיכתם. "בשנים הקודמות זה היה מוציא אותי לגמרי מדעתי. עכשיו אני חזק יותר", העיד החלוץ - אבל הוא ירגיש הרבה יותר נוח בדנמרק וברוסיה. מבחינת מוראטה, עדיף בכל מקרה לא להיתקע במקום בו לא מעריכים אותו מספיק. זו גם הסיבה בגללה כל הקריירה שלו מתאפיינת בנדידות.

עוד בוואלה!

הערב בשמינית הגמר: ספרד - קרואטיה (22:00, ספורט3)

לכתבה המלאה
אלברו מוראטה שחקן צ'לסי מאוכזב. רויטרס
"הפסקתי ליהנות מכדורגל". מוראטה בצ'לסי/רויטרס

כאשר גדל באתלטיקו, הדחתו מההרכב בקבוצה עד גיל 15 גרמה לו לחשוב ברצינות על הסבת מקצוע לטניס. למזלו, חטאפה קלטה אותו כאשר מצבו הנפשי היה קטסטרופלי, ותוך שנה הוא כבר התלהב להיות חלק מהאקדמיה של ריאל מדריד, אולם המעבר לקבוצה הבכירה של הלבנים לא היה חלק, ורק המעבר ליובנטוס העלה את הקריירה שלו לפסים הנכונים. הפעם המזל היה נגדו, כי ריאל החליטה לממש את סעיף כדי להחתימו בחזרה - ואז הגיע גם המעבר הכושל לצ'לסי.

החמצת הפנדל במשחק הבכורה במגן הקהילה הגדירה, איכשהו, את כל התקופה של הספרדי בסטמפורד ברידג'. "זה היה מתסכל, והפסקתי ליהנות מכדורגל. הפסקתי להאמין בעצמי כי חבריי לקבוצה לא האמינו בי. היתה לי תחושה שהם מסתכלים עלי ויודעים שלא אצליח לעשות שום דבר עם הכדור. זה שיגע אותי. ידידיי שלחו לי הודעות בטלפון שהכל יהיה בסדר, אבל אי אפשר היה לסבול את זה. חזרתי הביתה וזרקתי את הטלפון על הרצפה", הוא שיחזר אחרי שחתם באתלטיקו מדריד.

אלבארו מוראטה שחקן נבחרת ספרד עם לואיס אנריקה. Thanassis Stavrakis, AP
השתכנע לבנות את החוד סביבו. לואיס אנריקה עם מוראטה/AP, Thanassis Stavrakis

וגם השיבה הזו למועדונו הראשון לא היתה שמחה במיוחד, כי דייגו סימאונה איבד בשלב מסוים את האמון בסקורר. אז הוא חזר שוב ליובנטוס, והעונה האחרונה היתה מעודדת, עם 20 שערים ו-11 בישולים בכל המסגרות. זה גם שיכנע את לואיס אנריקה לבנות את החוד סביבו, והמאמן הספרדי העקשן לא נוטה לשנות את דעתו בקלות. הוא ילך את האמת שלו עד הסוף, גם אם זה לא בהכרח הדבר הנכון מבחינה הגיונית. באשר למוראטה, קל להבין את השיקולים שלו, כי תרומתו הכוללת ללחץ שמופעל על היריב ללא כדור גבוהה מאוד, ומדובר בשחקן חכם שיודע להגיע להזדמנויות בזכות תזמון מצוין.

לא לחינם נפסלים שערים רבים של מוראטה בגלל נבדלים גבוליים מאוד באמצעות ה-VAR. הדבר מצביע על החושים המפותחים שלו, אשר היו יעילים עוד יותר בעידן ללא התערבות הטכנולוגיה, אך לא גורעים ממנו דבר גם עכשיו. חלוץ לא אמור לחשב מילימטרים תוך כדי תנועה. הוא צריך להיות ערמומי יותר מההגנה, ולפעמים זה אפילו עובד בכיוון השני. השער לרשת פולין נפסל על ידי הקווון, אבל דווקא ה-VAR עשה צדק ואישר אותו.

שחקן יובנטוס אלברו מוראטה. רויטרס
נועד למעמדים גדולים. מוראטה/רויטרס

זה לא ישנה את דעתם של אלה ששורקים לו בוז, אבל לואיס אנריקה מוכן לנסות לשכנע את הפרשנים. "מוראטה נותן לנו המון - הרבה יותר ממה שאתם חושבים. אני רוצה שהוא יידע עד כמה אני סומך עליו. יש לו 20 שערים ב-43 הופעות בנבחרת, ובכל ההיסטוריה רק לדויד וייה היה מאזן טוב יותר אחרי מספר זהה של משחקים. אגדות כמו ראול ופרננדו טורס כבשו פחות", הוא הסביר. ועכשיו, הרחק ממדריד ומסביליה, לאמונה הזו של הבוס יכולה להיות חשיבות מיוחדת.

החמצות מסוגלות להוציא את מוראטה משיווי משקל, אבל שערים ושקט תעשייתי יכולים להעלות אותו על המסלול הנכון בדיוק ברגע האמת מבחינת הספרדים. אחרי הכל, זהו שחקן שהבקיע בחצי הגמר ובגמר ליגת האלופות עוד ב-2015. הוא נועד למעמדים הגדולים. הפעם, בניגוד לימים הקשים בצ'לסי, חבריו לנבחרת נותנים לו גב. הקרב מול קרואטיה עשוי להיות גורלי לא רק מבחינת הספרדים בטורניר הנוכחי, אלא גם בכל הקשור לעתידו של מוראטה במדים הלאומיים, ולמורשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully