וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדר איסק נבחר למצטיין: "אלוהים, איזה שחקן"

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 18:42

חלוץ שבדיה הצטיין ב-0:1 מול סלובקיה, טויבונן: "משהו שלא ראינו בכדורגל שלנו שנים". איסק: "הרגשה מדהימה"

תקציר: שבדיה - סלובקיה 0:1/ספורט1

אחרי 0:0 מול ספרד במשחק הפתיחה, הצליחה שבדיה לנצח היום (שישי) 0:1 את סלובקיה והיא קרובה מאוד להבטחת המקום בשמינית הגמר. אמיל פורסרג כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-77 וסידר לצהובים-כחולים שלוש נקודות יקרות. אלכסנדר איסק, שהיה טוב מאוד גם מול ספרד, נבחר לשחקן המצטיין מטעם אופ"א.

אלכסנדר איסק שחקן נבחרת שבדיה עם סבסטיאן לארסון. רויטרס
זכה להרבה מחמאות. איסק עם לארסון/רויטרס
  • לראשונה אי פעם שבדיה שמרה על רשת נקייה בשני משחקי הפתיחה שלה בטורניר יורו. היא עשתה את זה פעמיים במונדיאל - ב-1974 (שלושה משחקים ללא ספיגה) וב-2006, אז נעצרה על שני משחקים.
  • השער הראשון של שבדיה ביורו 2020: אמיל פורסברג מול סלובקיה באצטדיון בסנט פטרסבורג. השער האחרון של שבדיה בטורניר גמר של יורו/מונדיאל היה של אמיל פורסברג נגד שוויץ במונדיאל 2018 באותו אצטדיון ממש.
  • זה היה השער הראשון של שבדיה ביורו אחרי שבע שנים והראשון מאז שסבסטיאן לארסון מצא את הרשת ב-0:2 נגד צרפת.
  • זה היה משחק היורו השני הכי מבוגר אי פעם מבחינת ממוצע הגילאים של שחקני ההרכב: סלובקיה עם ממוצע של 30 שנה ו-172 ימים ושבדיה עם ממוצע של 30 ו-78 ימים. זה נותן ממוצע של 30 ו-125 ימים. המשחק הכי מבוגר אי פעם גם שייך לשבדיה ביורו 2008, אז זה היה מול יוון ויצר ממוצע גילאים של 30 שנה ו-177 בהרכבים.
שחקן נבחרת שבדיה אמיל פורסברג. רויטרס
ניצחון חשוב מאוד. פורסברג/רויטרס

כובש שער הניצחון אמיל פורסברג אמר אחרי המשחק: "נחמד מאוד לנצח. שיחקנו טוב במחצית השנייה ורובין קוואיסון עשה פעולה ענקית שסידרה לנו את הפנדל. היה כיף לכבוש. השגנו שלוש נקודות משמעותיות מאוד. ההרגשה מדהימה, אני מאושר. אנחנו חזקים מאוד מבחינה מנטאלית ואנחנו יודעים את זה".

מי שזכה כמובן למחמאות רבות הוא חלוץ שבדיה אלכסנדר איסק, עליו אמר הפרשן ושחקן העבר אולה טויבונן: "תראו את הבחור הזה, אלוהים איזה שחקן. הצעדים שלו, המהירות, כל הקואורדינציה שלו זה משהו שלא ראינו בכדורגל השבדי המון שנים". גארי לינקר צייץ: "אין שום ספק שאלכסנדר איסק יגרור הרבה תשומת לב ממועדונים ברחבי אירופה. כישרון יוצא דופן".

איסק עצמו אמר: "במחצית השנייה שלטנו והכתבנו את הקצב, יצרנו הרבה מצבים. ניסיתי כבר להסביר מה זה אומר עבורי לייצג את שבדיה. טעיתי לחלוטין. זה דבר שונה לגמרי לעשות את זה ביורו באצטדיונים כאלה. ולעשות את זה עבור שבדיה, זו הרגשה מדהימה". המאמן השבדי יאנה אנדרסון אמר: "איסק שחקן יוצא מן הכלל ועדיין יש לו לאן להתפתח, יש לו עוד הרבה לאן להתקדם". יאנה אנדרסון הוסיף: "זה טוב שאנחנו עם ארבע נקודות אחרי שני משחקים. שיחקנו שבעה משחקים השנה וספגנו רק שער אחד. הגיע לנו לכבוש יותר היום, ההתקפה שלנו הייתה נהדרת. לא שיחקנו כמו שרצינו במחצית הראשונה. סלובקיה נעה טוב מאוד ולא נתנה לנו כלום. במחצית השנייה, רצנו המון. לפעמים היריבה שלך מקשה עליך, אבל זה היה טוב מאוד שהצלחנו לשלוט במשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully