וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני דנמרק: אופ"א הכריחה אותנו להמשיך לשחק, "לא היינו במצב". אופ"א: לא הייתה ברירה

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 19:32

דנמרק עדיין בהלם מפרשת כריסטיאן אריקסן. שחקנים שחזרו על סף בכי: "זה היום הנורא בחיינו". אריקסן התראיין: "לא מתכוון להרים ידיים". פיטר שמייכל חושף: בת זוגו כבר חשבה שהוא מת

ההתמוטטות של שחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן במהלך המשחק מול פינלנד/ספורט1

פחות מיומיים עברו מאז ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן על כר הדשא, וחבריו לנבחרת עדיין מתקשים לעכל. היום (שני) התראיינו קספר שמייכל, מרטין ברייתווייט ופייר אמיל הויביירג והתייחסו לימים הסוערים שעברו עליהם מאז המקרה.

"זה היה היום הנוראי בחיי", אמר ברייתווייט כשהוא על סף דמעות. "כריסטיאן הוא חבר קרוב, והוא תמיד משר שמחה ואהבה על המגרש ומחוצה לו. אני כל כך שמח שהוא התאושש, כי חששתי שאני בעצמי לא יתאושש. עכשיו נעשה כל מאמץ כדי

פייר אמיל הויביירג סיפר ש"ברגע הראשון לא הבנתי בכלל מה קרה, עד שראיתי את סימו קיאר רץ בשיא המהירות ומיד אחר כך עוד ועוד פרמדיקים ורופאים. הם התחילו לעשות החייאה, וזה היה קשה ומוזר בו זמנית".

שמייכל היה אחד השחקנים לצד סימון קיאר שגילו תושיה, כשהורה לשחקנים ליצור מעגל סביב אריקסן כדי לשמור על פרטיותו ולמנוע מצלמי העיתונות לתעד אותו ברגעים הקשים. לאחר מכן, ניחם את בת זוגו של אריקסן שירדה לכר הדשא בבהלה מוחלטת.

"פעלנו לפי אינסטינקטים, ניסינו לעזור במה שיכולנו", אמר. "יש לנו קפטן מדהים, מאמן מדהים, ופשוט עשינו מה שיכולנו. ברגעים כאלה אין חוקים. ניסיתי להתערב כדי למנוע מהמשפחה של כריסטיאן לראות מה קורה על המסך הגדול באצטדיון".

שמייכל אמר ש"זאת הייתה חוויה איומה. לראות חבר קרוב נאבק על חייו בצורה כזאת, זו צלקת שתישאר לנו לכל החיים. אני מאושר שהצילחו להציל אותו, זה נס".

אגב, אביו של שמייכל, שוער העבר האגדי פיטר שמייכל, סיפר היום ל-BBC שבת הזוג של אריקסן הייתה משוכנעת שכבר נקבע מותו של הקשר. "הבן שלי הגיע לבשר לה שהדופק של כריסטיאן חזר. היא הייתה בטוחה שזה נגמר. זו סיטואציה איומה, ואני לא מצליח להשתחרר מזה. זאת הייתה החוויה הכי מפחידה שחוויתי בכל שנותיי בכדורגל".

אשתו של כריסטיאן אריקסן ליד קספר שמייכל. רויטרס
"ברגעים כאלה אין חוקים". שמייכל מנחם את בת זוגו של אריקסן/רויטרס

במקביל, מתבהרים עוד ועוד פרטים בנוגע למצבו של אריקסן. אמש (ראשון) הובהר שאכן סבל מהתקף לב, למרות שלא היו לכך שום סימנים מקדימים ועל אף העובדה שאין במשפחתו היסטוריה של בעיות לבביות מוכרות.

אריקסן עדיין מתאושש ונשאר באשפוז בבית החולים, למרות שמצבו מוגדר יציב והוא מתקשר עם הסביבה. אמש אריקסן אף העניק ריאיון קצר לעיתון האיטלקי "גאזטה דלו ספורט", שנערך בעזרת מנהלו האישי, שמונע מהקשר לשוחח לעת עתה באופן ישיר עם עיתונאים.

"אני מודה לכולם על התמיכה, ורוצה להבהיר שאני לא מתכוון להרים ידיים", אמר אריקסן. "אני מרגיש הרבה יותר טוב, אבל עדיין רוצה להבין מה בדיוק קרה לי. מאוד חשוב לי להודות לכל מי שעזר לי באותם רגעים, וגם ברגעים שלאחר מכן".

עוד בוואלה!

בלינד הנרגש ביקש להתחלף: "מה שקרה עם אריקסן השפיע עליי מאוד"

לכתבה המלאה
כריסטיאן אריקסן מפונה מהמגרש על גבי אלונקה. רויטרס
אופטימי, למרות מצבו. הפינוי של אריקסן/רויטרס

אמש הכינו אוהדי אינטר מפגן תמיכה באריקסן, והופיעו במתחם האימונים של המועדון עם שלטי עידוד לקשר. "כריסטיאן, היציע תמיד ימשיך להיות לצידך", כתבו, והוסיפו שלט תמיכה נדיר בסימון קיאר, שחקן היריבה המושבעת מילאן, שהפך לגיבור בזכות התושייה שגילה בזמן האירוע.

בדנמרק טענו שאופ"א הכריחה את הנבחרת לעלות להמשך המשחק מול פינלנד (שהסתיים בהפסד 1:0 לפינים), על אף המצב הנפשי הקשה שבו היו השחקנים. לטענת ברייתווייט, "אופ"א הציבה בפנינו שתי אפשרויות, לעלות לשחק מיד או לשחק למחרת בצהריים. אף אחד מהאפשרויות לא הייתה טובה. בחרנו את האפשרות הפחות גרועה. הרבה מהשחקנים לא היו במצב לשחק. היינו במקום אחר. זה לא מה שרצינו, אבל אלה היו האפשרויות, והיינו צריכים לבחור".

אופ"א הגיבה לדברים, ובהצהרה מטעמה נמסר: "אופ"א טיפלה בעניין בצורה הכי רגישה שאפשר לטובת השחקנים. התקבלה החלטה לחדש את המשחק רק אחרי ששתי הנבחרות ביקשו לסיים את המשחק באותו הערב. השחקנים זקוקים להפוגה של לפחות 48 שעות בין משחק למשחק, מה שביטל אפשרויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully