וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינגהאם עשה היסטוריה, אנגליה חגגה, אוהד נפל מהיציע ונפצע קשה

הכישרון של דורטמונד הפך לשחקן הצעיר בתולדות היורו, סטרלינג התרגש, אבל אירוע חריג העיב על השמחה: "האוהד נפל ולא זז"

תקציר: אנגליה - קרואטיה 0:1/ספורט1

נבחרת אנגליה פתחה היום (ראשון) את דרכה באליפות אירופה וחגגה ניצחון מרשים, 0:1 על סגנית אלופת העולם קרואטיה. ראחים סטרלינג כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-57 לאחר בישול נפלא של קלווין פיליפס. בכך, השיגה נבחרת שלושת האריות נקמה על הנבחרת שהדיחה אותה בחצי הגמר במונדיאל 2018.

האוהדים האנגלים - כרגיל - התפרסו ברחבי הפאנזונס המפורסמים והעניקו אווירה ססגונית ושמחה כמו שהם יודעים. שחקן הנבחרת ג'וד בלינגהאם עשה היסטוריה כשהפך לשחקן הצעיר ביותר המשחק ביורו, כשלפניו עשה זאת יטרו וילמס במדי נבחרת הולנד ביורו 2012. ראחים סטרלינג זכה גם הוא למחמאות. כוכב נבחרת אנגליה לשעבר אלן שירר החמיא לסטרלינג: "אני לא אומר שהוא הולך להבקיע המון שערים, אבל ההחלטה להרכיב אותו היום הייתה אמיצה מאוד. סאות'גייט מכיר אותו, הוא עבד איתו. ראחים אף פעם לא איכזב אותו, וגארת' עמד לצדו. זה השתלם לכולם".

אבל היה גם אירוע חריג העיב על הניצחון האנגלי, כאשר התגלה כי קצת אחרי שריקת הפתיחה של המשחק בוומבלי, אוהד נפל מאחד היציעים. אותו פצוע קיבל טיפול במקום ולאחר מכן הובהל לבית החולים במצב קשה. אחד האוהדים אמר: "ראינו את הרגליים שלו מעל המעקה ואז הוא נפל, נחת על הקרקע ולא זז. מישהו שעמד קרוב אלינו ראה הכול ולא הפסיק לבכות".

התגובות

כובש השער לנבחרת אנגליה, ראחים סטרלינג אמר בסיום: "תמיד אמרתי שאם אשחק בוומבלי בטורניר גדול, אני אבקיע. זו החצר האחורית שלי. זה נפלא לעשות זאת סוף סוף. יש הרבה סיבות בגינן אני לא מצליח להבקיע במועודונים כמו בנבחרת, אבל זה לא רלוונטי עכשיו. אני פה בשביל אנגליה, אני נהנה מכדורגל ואני שמח להבקיע. האם אני מצדיק את הזימון שלי? אני משתדל".

סטרלינג המשיך: "זו הרגשה נהדרת. זה היה המשחק הראשון ורצינו לנצח. נשארנו מאוחדים. ניצחנו את המאבקים האוויריים, הרחקנו את המצבים המסוכנים של היריבה ושיקחנו כדורגל טוב מאוד לפרקים. אני חושב ששאר החברים שלי היו נהדרים". על השער שכבש באצטדיון שנמצא ברחוב בו גדל כילד: "למען האמת, תמיד אמרתי לעצמי שאני חייב להבקיע כאן, וזו הרגשה נפלאה באמת לעשות זאת".

טיירון מינגס: "זו הייתה הגשמת חלום בשבילי לשחק בשביל אנגליה בטורניר גדול ונהניתי מכל שניה. זה לבטח המשחק הכי חם שהייתי בו. הנבחרת הראתה הרבה אופי, השקענו המון והראינו את האיכויות שלנו".

אחד מכוכבי הנבחרת לשעבר, פרנק למפארד: "קרואטיה לא שיחקה טוב במיוחד, אבל היו לה את האיומים שלה וזו בהחלט נבחרת שיודעת לשחק. המשחק התנהל ברובו בשליטתה של אנגליה, שלחצה והשקיעה המון אנרגיה. התשוקה הייתה בצד שלה וזה לגמרי היה משחק של אנגליה".

עוד בוואלה! ספורט

יורו 2020: אנגליה פתחה את הטורניר עם 0:1 על קרואטיה

לכתבה המלאה

המספרים

  • ראחים סטרלינג היה מעורב ישירות ב-19 שערים ב-17 משחקיה האחרונים של נבחרת אנגליה (13 שערים ו-6 בישולים). אנגליה ניצחה בכל עשרת המשחקים בהם חלוץ מנצ'סטר סיטי הבקיע.
  • קלווין פיליפס הוא השחקן היחיד מבין שתי הנבחרות שדייק בכל המסירות שלו במחצית הראשונה (18 מ-18).
  • בגיל 17 ו-349 יום, הפך ילד הפלא ג'וד בלינגהאם לשחקן הצעיר בתולדות היורו. הנער שהחליף את הארי קיין שבר את השיא שקבע יטרו וילמס ההולנדי ביורו 2012 (18 ו-71 יום).
  • אחוזי ההצלחה של מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט כשהוא עולה עם מערך הכולל ארבעה בהגנה עומדים על 76 אחוזים. כשהוא עולה עם שלושה או חמישה בחלק האחורי - אחוזי ההצלחה עומדים על 48 אחוזים.
  • טיירון מינגס הפך לשחקן אסטון וילה הראשון הפותח בהרכב נבחרת אנגליה מאז... גארת' סאות'גייט, שעשה זאת כשחקן מול נבחרת גרמניה ביורו 96.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully