וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא נבחרת דנמרק: "הבדיקות של אריקסן טובות, מצבו בסדר בהתחשב בנסיבות"

הדנים ערכו מסיבת עיתונאים, הרופא אישר כי היה מדובר בדום לב. המאמן קספר יולמנד: "זו היתה הקלה עצומה לראות את כריסטיאן מחייך, אני לא חושב שהיינו צריכים לשחק". ההערכות בנוגע להמשך הקריירה של הכוכב פסימיות

ההתמוטטות של שחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן במהלך המשחק מול פינלנד/ספורט1

אנשי נבחרת דנמרק ערכו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת כדי לעדכן את עולם הכדורגל המודאג בנוגע למצבו של כריסטיאן אריקסן, שהתמוטט אמש במהלך המשחק מול פינלנד. רופא הנבחרת מרטן בוסן אישר כי הכוכב עבר דום לב במהלך המשחק: "כמה קרוב זה היה? אני לא בטוח. הוא חזר לנשום אחרי פעילות ההחייאה הראשונה. כריסטיאן עדיין יציב, הוא דיבר עם השחקנים. שוחחתי איתו מספר פעמים היום, מצבו בסדר בהתחשב בנסיבות אבל הוא צריך להישאר בבית החולים להשגחה ולהמשך בדיקות. הבדיקות שעשה עד כה היו טובות מספר פסיכולוגים עזרו לשחקנים ולצוות המקצועי בבית המלון אתמול".

המאמן קספר יולמנד הוסיף: "זו היתה הקלה עצומה עבורי לראות את כריסטיאן מחייך היום, הוא היה מודאג לגבי משפחתו ולגבינו, הוא שאל איך אנחנו מרגישים לגבי כל מה שקרה וזה רק מוכיח איזה מין אדם הוא. יש לנו שחקנים חזקים בצורה בלתי רגילה, אני לא יכול להחמיא לרוח הקבוצתית שלנו מספיק. לשחקנים שלי מגיע את כל הכבוד האפשרי. סימון קיאר רצה להמשיך לשחק, אבל זה היה בלתי אפשרי, הוא לא יכול היה לעמוד ברגשות הללו ואפשר להבין אותו. אני לא חושב שהיינו צריכים להיות על המגרש, לא הוגן היה לגרום לשחקנים לבחור בין שתי האופציות".

ההערכות המוקדמות הן שקשר אינטר בן ה-29 לא יוכל לחזור למגרשים, גם אם ישתקם פיזית. פרופסור שנג'יי שארמה שעבד עם אריקסן כששיחק בטוטנהאם, אמר ל"מירור" שהוא צופה שהסיכויים שאריקסן יחזור אי פעם לשחק כדורגל מקצועני, נמוך מאוד. "הוא היה במצב של מוות למשך כמה דקות. איזה צוות רפואי יסכים להחזיר אותו למגרשים? איזה רופא יהיה מוכן לקחת את האחריות ואולי ישלח אותו למות פעם נוספת? אריקסן צריך לשמוח שהוא נשאר בחיים, אבל קשה להאמין שיחזור לשחק כדורגל. בבריטניה הוא בכל מקרה לא היה יכול לחזור לשחק, כי התקנות בנושא הזה קשוחות מאוד, ואני מניח שהן כך גם במקומות אחרים בעולם".

יחד עם זאת, אריקסן ככל הנראה חושב אחרת. בהודעה ששלח לשחקני אינטר אתמול בשעות הלילה כתב: "אני מרגיש יותר טוב, מקווה לחזור קרוב".

שחקני נבחרת שבדיה באימון עם שלט החלמה מהירה לכבוד כריסטיאן אריקסן שחקן נבחרת דנמרק. רויטרס
שחקני נבחרת שבדיה עם שלט החלמה מהירה באימון/רויטרס
שחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן מפונה מהמגרש. רויטרס
המצב התייצב, תודות לתושייה של שחקני דנמרק והצוות הרפואי. אריקסן/רויטרס

במקביל, גוברות ההערכות שהתושייה שגילו שחקני נבחרת דנמרק ומהירות התגובה של הצוות הרפואי באיצטדיון, הצילו את חייו של אריקסן. כוכב נבחרת דנמרק התמוטט על כר הדשא בדקה ה-43 במשחק מול פינלנד, וכמה מהנוכחים במגרש שמיהרו להבין את חומרת המצב, סייעו לו לקבל טיפול מהיר שככל הנראה עזר לו לסיים את האירוע הטרגי בנזק מינימלי יחסית.

קפטן נבחרת דנמרק סימון קיאר שהעניק לאריקסן עיסוי לב, השוער קספר שמייכל שמנע ממנו לבלוע את הלשון ורופא הנבחרת שהעניק טיפול מציל חיים במשך 12 דקות, הפכו לגיבורי הערב בדנמרק. הרופא מורטן בוסן סיפר אחרי המשחק על רגעי החרדה, בהן הבין שאריקסן מתנדנד בין חיים למוות. "כשהגענו לכריסטיאן הוא עדיין נשם ואפילו שוחח איתי, הרגשנו את הדופק שלו, אבל זה השתנה במהירות. ברגע אחד הדופק נעלם והתחלנו טיפול מציל חיים".

בוסן שיבח את הצוות הרפואי שהיה במקום ואת שירותי החירום, שלטענתו "עזרו בצורה פנטסטית. בעזרת שיתוף הפעולה, הצלחנו להחזיר את כריסטיאן אלינו. הוא התחיל לשוחח איתי שוב כשפינינו אותו לבית החולים".

אריקסן צפוי להישאר מאושפז במשך כמה ימים, אבל בדנמרק מעריכים בזהירות ש"הוא יחזור לעמוד על הרגליים בתוך כמה ימים". יחד עם זאת, עדיין לא ברור אם וכיצד יוכל לשוב למגרשים בזמן הקרוב, או בכלל. בשעות הבוקר המאוחרות סיפרו בהתאחדות הדנית כי "שוחחנו הבוקר עם כריסטיאן אריקסן, ששלח ברכות לשחקני הנבחרת. מצבו יציב והוא נותר בבית החולים לסדרת בדיקות".

אינטר, קבוצתו של אריקסן שעקבה בדאגה אחר ההתפתחויות, עדיין אופטימית בנוגע לסיכוייו של אריקסן לחזור לשחק בזמן הקרוב. המנכ"ל בפה מארוטה קיים אמש שיחה קצרה עם עיתונאים איטלקים והבהיר ש"אריקסן נמצא בידיים טובות, ומצבו הולך ומשתפר. כמה דקות לפני ששוחחתי איתכם, הוא שלח הודעת הרגעה בווטסאפ הקבוצתי שלנו, וזה סימן נהדר".

"התמונות שראינו היו מחרידות, אבל אנחנו אופטימיים", הוסיף. "למרבה המזל, אין לי בשורות דרמטיות לבשר. ההתערבות של חבריו לקבוצה ושל האנשים שנכחו באיצטדיון, מנעו אסון", הוסיף מארוטה, והבהיר שהשמועות שהתפשטו אמש לא נכונות: אריקסן לא חלה בקורונה במהלך השנה האחרונה, וגם לא עבר חיסון. בדנמרק מתכוונים לבדוק את נסיבות ההתמוטטות של אריקסן, שאף לא ידוע על מחלות לב מהן סבל או מהיסטוריה של בעיות לבביות במשפחה.

עוד בוואלה!

כריסטיאן אריקסן ביקש משחקני דנמרק לשחק, המאמן התרגש: "עבר עלינו ערב קשה, גאה בשחקנים"

לכתבה המלאה

הכדורגל הפך משני: צפו בתקציר ההפסד של דנמרק

תקציר: צפו בפינלנד גוברת 0:1 על נבחרת דנמרק, במשחק הדרמטי שבו קרס כריסטאן אריקסן/ספורט1
שחקני נבחרת דנמרק, יונאס וינד, אנדראס כריסטנסן, תומאס דלייני אחרי ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן. ספורט 2
הצילו את חברם. שחקני דנמרק/ספורט 2

מנהל נבחרת דנמרק פטר מולר עידכן בשעות הלילה שמצבו של אריקסן טוב, ושהוא אף משוחח עם בני משפחתו ועם מכרים וחברים מודאגים.

"אני מרגיש הלילה כמו כל אדם מדנמרק. זו הייתה חוויה איומה. לראות אותו שוכב כך על כר הדשא, ולחשוב על מה הוא עבר - זה מזעזע. אבל אפשר לומר שהיה ווינר אחד הערב, וזה כריסטיאן. יש לו חברים לקבוצה שממש אוהבים אותו וקשורים אליו, ואני פאקינג גאה בהם על מה שעשו. ברור שאנחנו מאוכזבים מהתוצאה, אבל אם להיות כנים, אנחנו לא חושבים על זה ולא מדברים על זה. כריסטיאן הוא מה שחשוב, ולמזלנו מצבו יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully