וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת שמיטה: השנה האבודה תעלה להולנד ביוקר בטורניר הקאמבק שלה?

אסף כהן

8.6.2021 / 16:20

לפני שנה הכל היה מוכן לחזרתה של הולנד לטופ, אבל אז היורו נדחה, ואן דייק נפצע, קומאן נטש ומחליפו לא מפסיק לעשות בושות. אסף כהן על הצרות שממשיכות ליפול על האורנייה, כולל הפציעה של דה ליכט והקורונה של סילסן, ושני הכוכבים שינסו בכל זאת לקחת אותה רחוק ביורו

תקציר: טורקיה - הולנד 2:4/ספורט 1

עבור נבחרת הולנד, יורו 2020 מגיע באיחור. דחיית אליפות אירופה בשנה תפסה את האורנייה בזמן גרוע מאד מבחינתה. אחרי גמר במונדיאל 2010 וחצי גמר ב-2014, הנבחרת פשוט התפרקה. את שני הטורנירים הגדולים האחרונים ההולנדים ראו מהבית, אבל מינויו של רונלד קומאן הפיח רוח חיים בנבחרת. תחת קומאו הכתומים חזרו לשחק כדורגל התקפי ושמח, הגיעו לגמר ליגת האומות והעפילו בקלות ליורו.

אבל אז הגיעה ההצעה מברצלונה, המאמן החליט לעזוב את הנבחרת וגרם למשבר גדול. בהתאחדות התלבטו ארוכות בשאלת מחליפו - היו קולות שרצו למנות את פטר בוס, אחרים חלמו על לואי ואן חאל - וכמיטב המסורת ההולנדית החליטו להתפשר. פרנק דה בור מונה למאמן, וכל הוייב הטוב סביב הנבחרת השתנה.

דה בור היה שחקן גדול שעשה דברים נפלאים בנבחרת. אחרי פרישתו היה עוזרו של ברט ואן מרוייק ב-2010 וכמאמן אייאקס לאחר מכן זכה בארבע אליפויות רצופות. אבל היכולת לא היתה טובה. לא התקפית מספיק, לא יצירתית, ובהולנד שופטים גם על טיב הכדורגל. אחרי הקדנציה שלו באייאקס כישלון רדף כישלון. באינטר, בקריסטל פאלאס, מכל קבוצה פוטר במהרה אחרי תוצאות לא טובות. מינויו בנבחרת התקבל באכזבה גדולה על ידי הציבור ההולנדי, ומאז התוצאות בהתאם - והנבחרת מגמגמת.

שחקן נבחרת הולנד, וירג'יל ואן דייק. Andrea Staccioli, GettyImages
אילו רק היורו היה נערך לפני שנה כמתוכנן... וירג'יל ואן דייק/GettyImages, Andrea Staccioli

על הדשא, איבדה הולנד את הקפטן, המנהיג, השחקן הכי טוב שלה. אם היורו היה משוחק במועדו, וירג'יל ואן דייק היה מוביל את הנבחרת בראש מורם. פציעת הברך הקשה שלו מול אברטון השביתה אותו לאורך כמעט כל העונה, ועל אף שחזר להתאמן הוא לא כשיר כדי להיות חלק מהסגל. היעדרו עירער את הגנת ליברפול, ועשה את אותו הדבר להגנת הנבחרת.

במשחקי ההכנה האחרונים החליט דה בור, בהפתעה גמורה, לעבור לשחק בשיטת 5-3-2. ככה סתם, מאמן שלאורך כל הקריירה שלו שיחק ב 4-3-3 ההולנדי החליט לשנות מערך. וכצפוי, הביצוע במשחקי ההכנה מול סקוטלנד וגאורגיה היה לא טוב. מתייס דה ליכט, שאמור להיכנס לנעליו של ואן דייק, סוחב פציעה במפשעה, וההגנה נראית רעועה מתמיד.

אם כל זה לא הספיק, הלחץ על דה בור משפיע עליו לרעה. בשבועיים האחרונים היתה ביקורת רבה על הדרך בה פירסם את הסגל הסופי (המנופים שמעו מהתקשורת שהם בחוץ), על ניפויו של סיליסן בגלל קורונה (השוער טען שיום קודם לכן דה בור אמר שהוא בונה עליו) ובאחת ממסיבות העיתונאים הוא אף הגדיל לעשות ובילבל בין קווינסי פרומס שחקן הנבחרת לבין קווינסי מייניח (שחקן בינוני בליגה ההולנדית), כך שציפיות רבות אין בהולנד לקראת הטורניר.

עוד בוואלה!

דה ליכט בספק ליורו, ואן דה בייק הפצוע נופה מהסגל

לכתבה המלאה
פרנק דה בור מאמן אטלנטה יונייטד. GettyImages
המינוי שלו התקבל באכזבה, והתוצאות בהתאם. פרנק דה בור/GettyImages

שוער:

אלה אינם הימים של אדווין ואן דר סאר. השוער הראשון יספר סיליסן עבר עונה הפכפכה בוולנסיה, אבל רגע לפני הטורניר נדבק בקורונה והמאמן החליט לשחררו. על אפודת השוער הראשון נאבקים שניים: טים קרול שעשה עונה טובה בנוריץ', ומארטן סטקלנבורח בן ה-38, שוער הנבחרת בגמר המונדיאל אי שם ב-2010.

"סטייק" חזר לאייאקס הקיץ כדי לסיים את הקריירה בשקט כשוער שני. כשהשוער הראשון אוננה הושעה בפברואר בגלל שימוש בחומרים אסורים, השוער הוותיק נכנס לשער והיה נהדר. הוא בכושר הטוב ביותר, ובהולנד מקווים שדה בור ילך איתו בטורניר.

הגנה:

ואן דייק חסר, דה ליכט בספק. דיילי בלינד חוזר מפציעה ארוכה של כשלושה חודשים. ההגנה של הולנד סופגת כמעט בכל משחק (ובמרבית המשחקים סופגת ראשונה), ודה בור הגיב במעבר לשלושה בלמים. התחושה היא שזו החוליה החלשה בנבחרת. בכלל מדובר בנבחרת צעירה וחסרת ניסיון, רק ארבע נבחרות צעירות ממנה בטורניר הנוכחי, אך זה בולט בעיקר בהגנה. יוריין טימבר מאייאקס בן 19, אואן וינדאל מאלקמאר בן 21, שניהם כישרוניים ומבטיחים. השאלה היא אם בגילם הם יכולים להוביל את הנבחרת.

שחקני נבחרת הולנד ממפיס דפאי, לוק דה יונג, פרנקי דה יונג, ג'יג'י ויינאלדום. John Thys, AP
הכל עליהם. דה יונג עם דפאי/AP, John Thys

קישור:

בשלוש מילים: פרנקי דה יונג. הוא הכוכב, הוא המוח, הוא השחקן שצריך לייצר מצבים. תחת קומאן הוא היה משמעותי מאד בנבחרת (ובברצלונה). אצל דה בור הוא לא מקבל מספיק כדורים, מארטן דה רון מאטאלנטה מקבל את המסירה הראשונה מההגנה ותוקע את משחק ההתקפה. הקפטן ג'ורג'יניו ויינאלדום, שעמד במוקד הסערה בין ברצלונה לפריז סן ז'רמן השבוע, משלים את שלישיית הקישור, והשילוב שלו עם ממפיס דפאי מספק את רוב השערים.

התקפה:

דפאי הוא המוציא לפועל העיקרי. הטורניר הקודם בו השתתפה הולנד ב-,2014 היה הטורניר הראשון שלו. לשם הוא הגיע כפוטנציאל צעיר שצריך לצבור דקות. כיום הוא האיש שאליו העיניים נשואות. מסביבו שחקני התקפה בינוניים, או הבטחות לעתיד במקרה הטוב. אבל חמישה שערים בשלושת משחקי הנבחרת האחרונים, ו-20 שערי ליגה עם ליון העונה, מספרים את הסיפור כולו.

ממפיס, שכבש 26 שערים במדי הנבחרת ובגיל 27 כבר מדורג במקום ה-13 בכל הזמנים, יצטרך למצוא את הרשת כדי שהנבחרת תוכל לקיים את המטרה שהוצבה לה - להגיע לפחות לחצי הגמר. מהאורנייה תמיד מצפים ליצירתיות ושמחה. בעיקר במשחקי היורו: ממרקו ואן באסטן ורוד חוליט ועד ווסלי סניידר ואריאן רובן, הולנד השאירה אחריה רגעים גדולים וזכורים בטורנירים השונים. דפאי ודה יונג הם השניים שיכולים לעשות את זה גם הפעם, האם זה יספיק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully