וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד האיטלקי, בופון הספרדי וזלאטן השחור: הצעירים שיפרצו ביורו

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 18:38

ניקולו בארלה היה המצטיין באליפות של אינטר, אונאי סימון יחפה על החולשה של דה חאה, אלכסנדר איסק יהנה ללא זלאטן, כריסטוף באומגרטנר מגיע אחרי עונה אדירה לצד דאבור ואדם הלוז'ק בן ה-18 כבר מאיים להפוך לאחד הטובים בעולם. יוכין מסמן את הכישרונות שווה לעקוב אחריהם

לקראת שידורי יורו 2020/ספורט1

ניקולו בארלה

עבור מי שעוקב אחרי הליגה האיטלקית, ניקולו בארלה לא יכול להיות תגלית, כמובן. הוא המנוע הבלתי נלאה והחכם במרכז המגרש של אינטר, שהיה לדעת רבים השחקן המצטיין של נראזורי בזכיה באליפות. ובכל זאת, הוא עדיין לא מוערך מספיק מחוץ לארץ המגף, ובמהלך יורו 2020 עשוי לזכות להכרה כאחד הטובים בתקפידו בעולם - לא פחות.

כבר עכשיו, בארלה הוא הכדורגלן הטוב בהיסטוריה שנולד בסרדיניה אחרי ג'נפראנקו זולה האגדי. הוא החל את דרכו בקליארי, אבל צורף לאינטר לבקשתו של אנטוניו קונטה לפני שנתיים, והפך לדמות אינטגרלית ביותר במערך של המאמן הנערץ. בארלה יודע לעשות הכל - הוא מחלץ כדורים, עובר שחקני יריב בקלילות, יש לו ראיית משחק משובחת וכישורי ניהול משחק, הוא נמרץ נמצא כמעט בכל פינה במגרש, וניחן גם בבעיטה טובה ממרחק. היו שהגדירו אותו כגרסה האיטלקית הצעירה של סטיבן ג'רארד, והוא גם רב גוני כמו כוכב העבר של ליברפול.

גם רוברטו מאנצ'יני הפך את בארלה לבאנקר בהרכב עוד בטורניר המוקדמות, במהלכו הבקיע הקשר 3 שערים. הוא מגיע ליורו בכושר שיא על תקן כוכב, ואם הכל יתחבר לאיטלקים עשוי לקבל הכרה של כוכב על אמיתי בסיומו.

ניקולו בארלה שחקן נבחרת איטליה עם צ'ירו אימובילה. Antonio Calanni, AP
הכדורגלן הטוב בהיסטוריה שנולד בסרדיניה אחרי ג'נפראנקו זולה האגדי. ניקולו בארלה/AP, Antonio Calanni

אונאי סימון

ב-2018, כאשר מכרה אתלטיקו בילבאו את קפה לצ'לסי תמורת 75 מיליון יורו - שיא כל הזמנים עבור שוער - היה אונאי סימון, אז בן 21, רק בקבוצת המילואים בליגה השלישית. העסקה לא רק הכניסה הון עתק לחשבון הבנק של המועדון הבאסקי, אלא גם איפשרה לו לגלות שצמח באקדמיה שלו שוער טוב הרבה יותר. ובעוד המוניטין של קפה בסטמפורד ברידג' הלך והתרסק - עד שאיבד לחלוטין את המקום בהרכב ובהמשך גם את הזימונים לסגל הנבחרת - הכי שאונאי סימון התברר כעילוי אמיתי, ומניותיו בעליה מתמדת. כעת, לאור כושרו הלקוי של דויד דה חאה, הוא תפס פיקוד בין הקורות של ספרד, ויהיה יורש מצוין לבאסקים המיתולוגיים שהגנו על שער הנבחרת - לואיס ארקונדה ואנדוני סוביסארטה.

סימון מעריץ את ג'יג'י בופון ומשתדל לשחק כמוהו - ביעילות וללא הצגות מיותרות. הוא קר רוח, אמיץ, שולט ברחבה, בעל אינסטינקטים מצוינים על קו השער, ומעולה ביציאה לכדורי גובה. בניגוד לדה חאה, הוא צעיר ורעב מאוד. בניגוד לקפה, השתן ממש לא עלה לו לראש אחרי הנסיקה המטאורית. ההגנה חסרת הנסיון של ספרד זקוקה לזוג ידיים בטוחות מאחוריה, והבאסקי השאפתן בהחלט מסוגל להפוך לכוכב בקנה מידה רציני ביותר. למי שתוהה - סעיף השחרור שלו עומד על 50 מיליון יורו בלבד.

עוד בוואלה!

קארים וחמים: חמש המועמדות הבולטות לזכייה ביורו

לכתבה המלאה
אונאי סימון שוער נבחרת ספרד. Miguel Angel Morenatti, AP
תפס פיקוד במקום דה חאה. אונאי סימון/AP, Miguel Angel Morenatti

אלכסנדר איסק

שובו של זלאטן איברהימוביץ' איים להגביל את מספר דקות המשחק של הסקורר שהוגדר בתחילת דרכו כ"זלאטן השחור". איסק, בחור ממוצא אריתראי שגדל באקדמיה של אי"ק שטוקהולם, הפך לשחקן הצעיר בתולדותיה והבקיע שלושער בדרבי הגדול מול יורגורדן ביום הולדתו ה-17, הוא פנומן אמיתי. עם זאת, ההשוואה לאיברהימוביץ' לא ממש מדוייקת. אמנם הוא מתנשא ל-192 סנטימטרים ויש לו נוכחות פיזית ברחבה, אך איסק שונה ב-180 מעלות מהכוכב הוותיק באופיו ובסגנונו.

הוא ביישן, קבוצתי מאוד, לא אוהב לעשות כותרות, וגם משתדל לעשות פעולות פשוטות ככל הניתן. רוב השערים שלו שגרתיים - הוא פשוט יודע להיות במקום הנכון בזמן הנכון כדי לשים את הכדור ברשת בשקט הנפשי האופייני לו. אל תצפו ממנו למספרות ומסירות עקב אם אין בכך צורך. אל תצפו ממנו לציטוטים בתקשורת. הוא כאן כדי לעשות את העבודה כחלוץ נטו, וריאל סוסיאדד מאושרת ממנו.

בורוסיה דורטמונד החתימה אותו פעם, אבל לא נתנה לו הזדמנויות - והוא נדד לחבל הבאסקים. העונה הראשונה בליגה הספרדית היתה טובה, השניה כבר היתה מצוינת עם 17 כיבושים, ובגיל 21 בלבד איסק נמצא במסלול המראה. הפציעה של זלאטן תעניק לו את הבמה הראויה ביורו.

אלכסנדר איסק שחקן נבחרת שבדיה. Vadim Ghirda, AP
פנומן אמיתי. אלכסנדר איסק/AP, Vadim Ghirda

כריסטוף באומגרטנר

שדרי היורו עלולים להתבלבל בינו לבין הקפטן האוסטרי הוותיק יוליאן באומגרטלינגר, אבל לא כדאי לעשות זאת. באומגרטנר בן ה-21 הוא הלהיט האוסטרי העולה אחרי עונה מזהירה במדי הופנהיים, אחריה הוכתר לאחד השחקנים הטובים בתפקידו בבונדסליגה על אף שהקבוצה סיימה בחלק התחתון של הטבלה.

וגם לא ממש קל להגדיר את המשבצת שלו. באומגרטנר מסוגל להיות עושה משחק, אך מתקפד מצוין בשני האגפים, ואף מבצע עבודה שחורה מרובה, מחלץ כדורים ונמצא בדרך כלל בצמרת השחקנים שעושים את הקילומטרז' הגבוה ביותר. יש לו כדרור מיוחד ובעיטה עוצמתית ממרחק, הוא מהיר וחד מחשבה, ושמו נקשר למועדוני צמרת רבים כולל מנצ'סטר יונייטד, על אף שהוא האריך לאחרונה את חוזהו בהופנהיים עד 2025. הצגה ביורו תקפיץ את המחיר שלו עוד יותר.

כריסטוף באומגרטנר שחקן נבחרת אוסטריה. Lisa Leutner, AP
כדרור מיוחד ובעיטה עוצמתית. כריסטוף באומגרטנר/AP, Lisa Leutner

אדם הלוז'ק

האם מאמן צ'כיה יארוסלאב שילהאבי יהיה אמיץ מספיק להמר על נער פלא בן 18? על פניו, כדאי מאוד לעשות זאת, כי אין בסגל שחקנים נוספים ברמתו, ומדובר בפנומן שעשוי להפוך לאחד הטובים בעולם בדורו - לא פחות. כל מי שראה את הלוז'ק בפעולה מעיד שמדובר בשחקן יוצא דופן באופן קיצוני.

הוא גם חיית רחבה, אבל מסוגל לשחק בשני האגפים וכפליימייקר - ומוגדר לרוב ברשימות כקשר. הוא גבוה מאוד עם משחק ראש משובח, אבל גם מהיר כשד, ומכדרר נהדר על שטחים קטנים. בספרטה פראג מצפים שהוא עשוי להיות גדול מתומאש רוסיצקי, והנתונים של העונה מדהימים - על אף שהחמיץ חודשים ארוכים בשל פציעה, הגיע הלוז'ק ל-15 שערי ו-7 בישולים ב-19 משחקי ליגה בלבד. אם יקבל את הצ'אנס גם ביורו, הוא עשוי לנסוק לגבהים כבר עכשיו. רק צריך להאמין בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully