וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד איננה עוד, אבל היא לא תישכח: אוסקר גרסיה מנתח

אוסקר גרסיה, פרשן וואלה! ספורט

4.7.2016 / 10:00

צרפת אמנם מחצה את הסינדרלה וזרקה אותה מהטורניר, אבל את הבשורה של הויקינגים עוד ישמעו וישננו בשנים הקרובות בכדורגל האירופי. אוסקר גרסיה, פרשן וואלה! ספורט ביורו, נפרד בהצדעה

רויטרס

זה היה מקסים וזה היה כואב. איסלנד נפרדה מטורניר מדהים, בו היא הפכה לסנסציה גדולה והגיעה לרבע גמר היסטורי, לאחר שצרפת פשוט דרסה אותה מהדקה הראשונה ולא השאירה ליריבה החביבה שום צ'אנס.

למרות התבוסה, לוויקינגים מגיעה ההערכה הרבה שלי ושל כל אוהד ספורט. אני בטוח שהיכולת והנחישות של השחקנים האיסלנדים בטורניר הזה לא תעבור מתחת לאף של מועדונים בליגות הבכירות באירופה ורבים מהם יצטרפו לחבריהם, שכבר משחקים בפרמיירליג ובבונדסליגה. לא אופתע לראות שחקנים כמו הבלם רגנאר סיגורדסון, הקשר הטכני גילפי סיגורדסון או הקיצוני גודמונסון עושים את קפיצת המדרגה לה הם ראויים אחרי הטורניר המצוין שלהם.

נעבור למשחק עצמו. שם לא היה שום מקום לעוד היסטוריה איסלנדית. צרפת השתלטה על העניינים מההתחלה ושלטה בכדור ובקצב באופן מוחלט, מה שהוביל ליצירת מצבים רבים. זה גרם לאיסלנד להישאר כמה שיותר מאחור, עם שני קווים של ארבעה שחקנים, שניסו לשמור על צפיפות מחוץ לרחבה ועוד שני חלוצים, שעשו הגנה בחצי המגרש שלהם. היכולת של האיסלנדים לצאת למתפרצות קטלניות לא באה כלל לידי ביטוי, זאת בזכות הלחץ הגבוה מאוד של הצרפתים, שאפשר להם לקחת מחדש את הכדור במהרה אחרי כל איבוד ולמנוע כל ניסיון לתקוף אותם.

עוד בנושא:

צרפת הביסה 2:5 את איסלנד
צרפת חוגגת וכבר מוכנה לגרמניה
איסלנד הודחה בגאווה: "זה היה מסע פנטסטי, העתיד ורוד"

שחקני נבחרת צרפת אנטואן גריזמן, דימיטרי פאייה. רויטרס
לא כוחות מהרגע הראשון. גריזמן ופאייה חוגגים/רויטרס

20 הדקות הראושנות של המשחק נתנו תחושה שהוא יהיה חד צדדי ושני המצבים הראשונים של הכחולים הסתיימו ברשת. השער הראשון של ז'ירו הגיע מכדור מדוד על המילימטר של מטוידי ולפני שאיסלנד הספיקה להתאושש, היא ספגה דווקא במצב נייח, כאשר פוגבה ניצל חור בשמירה האזורית בכדור קרן. גם אחרי הצמד הזה, השער השני הוציא את כל טיפות האוויר האחרונות מהמפרשים של איסלנד, שלא גילתה סימני חיים על המגרש. בשום שלב של המחצית הראשונה לא היו לאיסלנד את המצבים שהיא אוהבת והיא בעיקר נראתה מפוחדת ופגיעה, כאשר גם הניסיון בתרגיל החוץ הארוך, שהצליח מול אנגליה, הסתיים הפעם עם בעיטה מעל השער.

אני חייב לציין שהמחצית הראשונה הייתה המחצית הטובה ביותר של צרפת ביורו עד כה. פוגבה ומטוידי היו מאוד פעילים וכל הזמן נגעו בכדור וכל הנבחרת שיחקה באינטנסיביות גבוהה, חילצה כדורים במהרה והייתה גדולה על האיסלנדים בכמה מספרים. הלחץ על סיגורדסון, האיום מספר 1 של איסלנד, עבד מצוין והשתלם לצרפת. הטריקולור עמדו מצוין על המגרש במחצית הראשונה, בעמדות נכונות ומבלי לוותר על הטקטיקה שלהם לרגע. מנגד, איסלנד הציבה את שני קווי ההגנה שלה, אבל הם היו לא רלוונטים בגלל שהיא לא הצליחה ללחוץ את מרכז המגרש הצרפתי, שקיבל חופש פעולה. כדי לחזור מפיגור 2:0 מוקדם, איסלנד הייתה חייבת להשתלט על המשחק וזה פשוט לא משהו שהיא מסוגלת לעשות.

אם כל זה לא הספיק, הדקות האחרונות של המחצית הראשונה היו אכזריות במיוחד מצד צרפת עם שני שערים בשתי דקות מצד פאייה וגריזמן. הכוכב של אתלטיקו מדריד הציג ביצוע מלוטש, עם טאץ' חכם ויפה מעל השוער. ההפסקה אפשרה לאיסלנדים להירגע ולהתחיל מחדש את המחצית האחרונה שלהם בטורניר, בה הם כבשו שני שערים נאים ויצאו בטעם טוב מהיורו. זו הייתה נקודת הסיום של נבחרת שלא תישכח, שהתעלתה כאשר איש לא ציפה ממנה לעשות זאת, שנלחמה שוב ושוב מול כמה מהנבחרות הטובות באירופה. אני מקווה שכך יזכרו את איסלנד. עבודה נהדרת, ויקינגים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully