וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בופון מירר בבכי, קונטה תקף: "אף אחד לא עמד לצידי, הרגשתי מבודד"

איטליה לא מעכלת את ההדחה. בופון דמע אך הבטיח לא לפרוש מהנבחרת, המאמן עזב עם ראיון עצבני נגד ההתאחדות, ברצאלי שבור: "נותרה רק תחושת החמצה". וגם: ברשת לועגים לסימונה זאזה

רויטרס

ערב כואב לאיטליה. הסקוודרה אזורי הודחה הלילה (שבת) מאליפות אירופה לאומות בכדורגל, אחרי הפסד 6:5 לנבחרת גרמניה בסיומו של דו קרב בעיטות עונשין דרמטי, שבוודאי ייכנס לפנתאון. אחרי 1:1 בתום 120 דקות שתי הנבחרות החטיאו שבע פעמים מהנקודה הלבנה בבעיטות ההכרעה, עד שג'יאנלואיג'י בופון נכנע בבעיטה ה-18 שקבעה 5:6 לגרמנים, שמצדם לא הפסידו בפנדלים מאז 1976 בטורנירים גדולים. מנגד, איטליה היא הנבחרת שהפסידה הכי הרבה אי פעם בפנדלים בטורנירים רשמיים - שבע פעמים. במקום השני ארגנטינה, אנגליה, אירן ומקסיקו (שש פעמים כל אחת). ברזיל, הולנד ואורוגוואי הפסידו בפנדלים חמש פעמים כל אחת.

עוד בנושא:
דרמה גדולה ביורו 2016: גרמניה עלתה לחצי הגמר אחרי 5:6 בדו קרב פנדלים מטורף מול איטליה
מנואל נוייר נבחר למצטיין במשחק: "מעולם לא ראיתי דו קרב פנדלים כזה"
יוגי לב: "לא הייתה לי השפעה על סדר הבועטים, זו החלטה ששחקן צריך לקבל לבד"

שחקני נבחרת איטליה מאוכזבים. רויטרס
טורניר בהחלט מכובד. איטליה/רויטרס
ג'יאנלואיג'י בופון, נבחרת איטליה. רויטרס
בכה על הדשא. בופון/רויטרס

הקפטן ג'יאנלואיג'י בופון מירר בבכי בסיום, אך הבטיח שלא לפרוש מהמדים הלאומיים ולחזור אל בין הקורות במונדיאל 2018. "עשינו את כל מה שאנחנו יכולים, וזה כמעט הספיק. כשאתה בקבוצה עם ערכים, ארגון, טקטיקה, אין דבר שהוא בלתי אפשרי. קונטה החמיא לחנו, הוא אמר שהוא גאה לאמן גברים כמונו, שנותנים הכל עד לטיפת הזיעה האחרונה. נתנו את הנשמה בניסיון לרדוף אחרי החלום. לכולנו יש סיבות לבכות. נתנו הכל, והיינו כל כך קרובים. זה טירוף לחשוב שגרמניה החטיאה שלושה פנדלים, וזה עדיין לא הספיק", אמר.

לאונרדו בונוצ'י, שכבש פנדל במהלך המשחק (שקבע 1:1 בדקה ה-78) והחטיא בבעיטות ההכרעה, היה על סף דמעות בסיום ואמר: "אמרנו כבר בתחילת ההרפתקה הזאת שאם נעלה על המגרש, נעשה את זה בראש מורם. אני חושב שבמשך 120 דקות היינו צמודים ראש לראש עם אלופת העולם. ללכת הביתה תמיד כואב, אבל השחקנים האלה, החל מהמאמן ועד לנשיא ודרך כל שחקן ושחקן, היו אדירים. נתנו את הלב שלנו בכל אימון, השארנו אותו על הדשא בכל משחק. אני רוצה להודות לאוהדים שלנו, שהעניקו לנו התלהבות ואהבה, מקווים שגרמנו להם לגאווה. ידענו שבטורניר כאלה עלינו לשחק כמו קבוצה, כי רק ככה מצליחים. ניצחנו את בלגיה, ספרד, שבדיה, סיימנו בתיקו עם אלופת העולם, מגיעות לכולם מחמאות. פנדלים זה מזל, והם עשו טעות אחת פחות מאיתנו. אני גאה בנבחרת הזאת".

מאמן איטליה אנטוניו קונטה, שעוזב את תפקידו, אמר בסיום: "השחקנים נתנו כל מה שהיה להם נגד נבחרת חזקה מאוד. להפסיד לגרמניה בפנדלים זו לא בושה, כי היינו יכולים גם לעלות. אני גאה מאוד במה שהשחקנים עשו. חרטות? רק על הפנדלים. לא על המאמץ שהשחקנים השקיעו והאהבה שהם הראו למדים הלאומיים. השחקנים האלה הוכיחו הכול ונתנו את כל מה שהיה להם. אני לא רוצה לעשות עכשיו הערכות וניתוחים, אשאיר את העבודה הזו לאחרים. מה שמעניין אותי הוא שהייתה לי חוויה נהדרת עם השחקנים, עשינו את איטליה גאה וזכינו לכבוד מכולם. זו לא פרידה, רק אריבדרצ'י".

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים ניצחון על איטליה. רויטרס
עדיין ללא הפסד לגרמנים, זה לא מנחם/רויטרס

בראיון שהעניק מאוחר יותר לתקשורת האיטלקית קונטה תקף את ההתאחדות וסיכם קדנציה מרירה, גם אם מוצלחת: "קיבלתי את ההחלטה לעזוב לפני זמן מה. בשורה התחתונה הרגשתי שאין אף אחד לצידי, הייתי מבודד לחלוטין, אפילו העיתונאים לא תמכו בי", אמר. "אני תמיד הייתי האיש שצריך להילחם בכולם. יש אנשים שנהנו לייצר בעיות בדרך וזה מאכזב, כי חשבתי שאפשר לבנות משהו נפלא לעתיד".

אנדראה ברצאלי נראה מאוכזב במיוחד. "באמת נתנו את כל כולנו בטורניר הזה. עשינו טורניר נפלא, הדחנו את ספרד בצורה מרשימה, אבל איך שאני רואה את זה שום דבר מזה לא ייזכר. הדברים הטובים ייעלמו בן רגע, וכל מה שיישאר זו תחושת החמצה".

באיטליה לא ידעו כיצד לעכל את ההדחה. ב'גאזטה דלו ספורט' נכתב בשער כי "אנחנו בחוץ, אבל לפחות יש משהו לבנות עליו. החוזקות שלנו הן לב וכדורגל מאורגן, ואפשר להצמיח מזה משהו".

וגם: הרשת לועגת לפנדל של סימונה זאזה

המספרים

* היורו האחרון בו הגיעה גרמניה להארכה היה יורו 1996, אז ניצחו הגרמנים בגמר את צ'כיה בהארכה.

* רק יורגן קלינסמן, מירוסלב קלוזה ורודי פלר כבשו יותר בטורנירים גדולים לגרמני מאשר מסוט אוזיל שכבש בטורניר רביעי.

* הפנדל של לאונדרו בונוצ'י, שקבע 1:1 בדקה ה-78, היה הראשון בקריירה המקצוענית שלו, להוציא דו קרב פנדלים.

* בונוצ'י הוא שחקן ההגנה האיטלקי הראשון שכובש פנדל בטורניר גדול, להוציא דו קרב פנדלים.

* 41 דקות לקח לגרמניה לבעוט בעיטה ראשונה לשער, הכי הרבה זמן שלקח להם לבעוט לשער במשחק ביורו מאז 1980.

* 37 משחקים רשם בסטיאן שווינשטייגר בטורנירים גדולים ובכך השתווה למירוסלב קלוזה כשיאן ההופעות בטורנירים גדולים עבור איזושהי מדינה.

* 3 שערים למסוט אוזיל בחמישה משחקים גנד איטליה, הנבחרת שאותה הוא הכי אוהב לפגוש.

* גרמניה לא הפסידה בדו קרב בעיטות עונשין מאז גמר אליפות אירופה 1976 לצ'כוסלובקיה.

* לראשונה בהיסטוריה גרמניה החמיצה שתי בעיטות בדו קרב פנדלים. גם זה לא עזר לאיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully