וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוייר: "מעולם לא חוויתי דבר כזה", הקטור: "החזקתי את הלב שלי ביד"

הגרמנים חגגו אל תוך הלילה את ההעפלה לחצי גמר היורו, הומלס: "הדרך עד לנקודת הפנדל הייתה כל כך ארוכה". בואטנג: "נגיעת היד? לא הייתי מהיר מספיק". וגם: כל המספרים והממים

רויטרס

נבחרת גרמניה העפילה הערב (שבת) לחצי גמר יורו 2016 לאחר שגברה 5:6 בתום דו קרב בעיטות עונשין דרמטי על נבחרת איטליה. המאנשפט עלו ליתרון במחצית השנייה משער של מסוט אוזיל שקירב אותם לארבע האחרונות, אך בשלב הזה חזרה איטליה למשחק בזכות טעות נוראית של ג'רום בואטנג שנגע בכדור בידו ברחבה ואפשר לליאונרדו בונוצ'י להשוות את המשחק ל-1:1. שתי הקבוצות הגיעו למספר מצבים כדי להכריע את המשחק לפני דו קרב הפנדלים, אך כשלו בכך. בבעיטות ההכרעה החמיצו שלושה שחקנים מכל קבוצה, עד שמתיאו דרמיאן האיטלקי החמיץ את הפנדל התשיעי עבור נבחרתו, ואילו יונאס הקטור דייק כדי לתת לגרמנים את המקום בחצי הגמר. מנואל נוייר נבחר לשחקן המצטיין של המשחק.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. AP
שוב ניצחו בהארכה. שחקני גרמניה חוגגים/AP

המספרים

* היורו האחרון בו הגיעה גרמניה להארכה היה יורו 1996, אז ניצחו הגרמנים בגמר 1996 את צ'כיה בהארכה.

* רק יורגן קלינסמן, מירוסלב קלוזה ורודי פלר כבשו יותר בטורנירים גדולים לגרמני מאשר מסוט אוזיל שכבש בטורניר רביעי.

* הפנדל של לאונדרו בונוצ'י היה הראשון בקריירה המקצוענית שלו, להוציא דו קרב פנדלים.

* בונוצ'י הוא שחקן ההגנה האיטלקי הראשון שכובש פנדל בטורניר גדול, להוציא דו קרב פנדלים.

* 41 דקות לקח לגרמניה לבעוט בעיטה ראשונה לשער, הכי הרבה זמן שלקח להם לבעוט לשער במשחק ביורו מאז 1980.

* 37 משחקים רשם בסטיאן שווינשטייגר בטורנירים גדולים ובכך השתווה למירוסלב קלוזה כשיאן ההופעות בטורנירים גדולים עבור איזושהי מדינה.

* 3 שערים למסוט אוזיל בחמישה משחקים גנד איטליה, הנבחרת שאותה הוא הכי אוהב לפגוש.

* הפנדל של בונוצ'י היה העשירי שנשרק נגד גרמניה בתולדות היורו, ובכך השתוו הגרמנים לצרפתים כשיאני ספיגות הפנדלים.

* גרמניה לא הפסידה בדו קרב בעיטות עונשין מאז גמר אליפות אירופה 1976 לצ'כוסלובקיה.

* לראשונה בהיסטוריה גרמניה החמיצה שתי בעיטות בדו קרב פנדלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני נבחרת גרמניה תומאס מולר באסיטאן שווינשטייגר. רויטרס
החטיא פנדל, ובכל זאת חגג. שויינשטייגר/רויטרס

הציטוטים

מנואל נוייר, שהציל שני פנדלים, אמר בסיום: "מעולם לא חוויתי דו קרב פנדלים כזה. לא רציתי לתת לבונוצ'י לכבוש פעמיים. אני חושב שרוב האיטלקים פשוט כיוונו לאמצע. התוצאה ב-90 הדקות הייתה קצת חסרת מזל מבחינתנו. אני חושב שהיינו טובים יותר והגיע לנו לעלות לחצי הגמר".

סמי חדירה אמר: "הנבחרת שיחקה כמו קבוצה אחת גדולה. לא אפשרנו להם לעשות שום דבר. היינו חסרי מזל שספגנו. מריו גומז ואני היינו צריכים לצאת. עלו במקומנו שחקנים שעשו עבודה מצוינת וכך זה בטורניר גדול. נעלה שוב עם קבוצה חזקה גם בחצי הגמר".

מאטס הומלס אמר: "הדרך עד לנקודה של הפנדל הייתה כל כך ארוכה, שמחתי כל כך שזה נכנס". ג'רום בואטנג התייחס לנגיעת היד שלו ואמר: "רציתי לשלוח את הידיים שלי לאחור כדי להימנע מעבירה ולא עשיתי את זה מהר מספיק".

יונאס הקטור, שכבש את הפנדל המכריע, אמר: "קשה לי לתאר את ההרגשה הזו במילים. אני מרגיש כל כך מאושר וגאה שהצלחתי לכבוש. לא נשארו לנו כבר אנשים שיבעטו. לקחתי את הלב שלי והחזקתי אותו ביד. אנחנו ברי מזל לעלות לסיבוב הבא, היה קשה מאוד. כמובן שגם היה לנו מעט מזל".

מאמן גרמניה יואכים לב הוסיף: "זה היה משחק דרמטי כמו משחק גמר. אבל הראינו הרבה אופי כמו שעשינו נגד ארגנטינה בגביע העולם ב-2006. השחקנים שיחקו משחק טקטי בלתי ייאמן. דו קרב פנדלים זה עניין של מזל. לא היה חסר הרבה כדי שאיטליה תעלה. אני יודע שדיברו הרבה על זה שעלינו עם שלושה בלמים, אבל זה היה הכרחי כי איטליה הייתה מסוכנת מאוד באמצע. אחרי שצפיתי במשחק בין איטליה לספרד היה לי ברור שנשחק עם שלושה בלמים. זה היה נהדר לראות צעירים כמו קימיש והקטור עומדים בלחץ בדו קרב פנדלים. אני לא יודע אם חדירה יהיה כשיר לחצי הגמר". לב הפתיע כשאמר: "לא הייתה לי השפעה על הבועטים בדו קרב הפנדלים. כל שחקן צריך לקבל את ההחלטה הזו בשביל עצמו. את חמשת הבועטים הראשונים מצאנו מהר. בדרך כלל יש לנו בועטי פנדלים טובים, למרות שהם לא כבשו היום".

יונאס הקטור שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
דווקא הקטור כבש את הפנדל הגורלי. איזה אושר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully