וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בלי אחי: ג'ורדן לוקאקו מצטרף למשימה המשפחתית בנבחרת בלגיה

1.7.2016 / 16:00

ההשוואות לאח הבכור רומלו פגעו בתחילת הקריירה של ג'ורדן לוקאקו, אך הוא דאג לבדל את עצמו, וכעת מגיעה ההזדמנות להגשים את החלום הישן ולשתף פעולה בנבחרת, ואולי גם בארסנל

מערכת וואלה!

רומלו לוקאקו ידוע כאדם מופנם. אחיו ג'ורדן, הצעיר ממנו בשנה בלבד, הוא ההיפך המוחלט. "הוא תמיד היה כזה. אצל ג'ורדן אין סודות – הוא תמיד יגיד את אשר על ליבו. הוא אימפולסיבי ופתוח", אמר מאמנו הראשון, סטיב בייסר.

ואכן, לקראת משחקה של בלגיה מול וויילס ברבע הגמר הערב (שישי, 22:00, ערוץ 10), האח הקטן למשפחת לוקאקו היה פטפטן כהרגלו. "אני חושב שגארת' בייל קצת יותר טוב מאדן הזאר. הוא שיחק זמן רב יותר ברמה הגבוהה, והוא יציב יותר. צוות האימון שלנו יחשוב על תוכנית לעצור את בייל ואת ארון ראמזי, כי הם השחקנים הטובים ביותר של הוולשים", הצהיר ג'ורדן אתמול בצהריים. נסו לדמיין את רומלו מחמיא כך ליריב על חשבון שחקן נבחרתו, ולא תצליחו. אלא שלוקאקו ג'וניור עוד לא ידע אז שהתוכניות המדוברות ייאלצו לעבור שינוי דרמטי. יאן ורטונגן נפצע באימון, גמר את הטורניר ופינה את הבמה למגן השמאלי המחליף. כעת יהיה זה ג'ורדן בכבודו ובעצמו שיצטרך לעצור את בייל, במשחקו הרשמי השני בלבד במדי הנבחרת. הראשון, אם אתם תוהים, לא היה מאתגר במיוחד נגד אנדורה.

עוד בנושא:
22:00, ערוץ 10: בלגיה מול ויילס ברבע גמר היורו
הבאנקר של בלגיה: גם הסיגריות לא עוצרות את ראג'ה נאינגולן

ג'ורדן לוקאקו, נבחרת בלגיה. GettyImages
יעצור את בייל? לוקאקו/GettyImages

הבישול שריגש את המדינה

חסרונו של ורטונגן משמעותי ביותר, ולוקאקו ממש לא רצה להיקרא לדגל דווקא בנסיבות כה מצערות, אך בכל זאת תהיה זו הגשמת חלום עבורו. שיתוף פעולה עם אחיו על הבמה הגדולה היווה מאז ומתמיד את המטרה החשובה ביותר מבחינתו. לא לחינם הוא הגדיר את משחק הידידות מול פורטוגל לפני שלושה חודשים כרגע הגדול בחייו. בעוד הנבחרת בפיגור, שלח המאמן מארק וילמוטס את ג'ורדן למגרש בדקה ה-59. שלוש דקות בלבד מאוחר יותר, הוא דהר באגף השמאלי ובישל באמנות לרומלו. החיבוק המרגש בין שני האחים הצוהלים קיבל את כל הכותרות, על אף שבלגיה הפסידה.

"אנחנו הכי קרובים בעולם. אין לנו אחים אחרים והפרש הגילאים קטן מאוד. תמיד עשינו הכל ביחד", סיפר אז ג'ורדן על האהבה הגדולה, בעוד רומלו העדיף לפרגן. "מבחינה טכנית, ג'ורדן טוב ממני", אמר החלוץ, "יש לו כוח פריצה נהדר ושליטה טובה מאוד בכדור". כאשר שמע את דבריו, ג'ורדן קצת נרתע. "אל תיקחו אותו ברצינות. הוא צריך להפסיק לדבר כי זה רק יעצים את הלחץ עלי. לאנשים יהיו ציפיות לא מציאותיות", הוא ביקש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקני נבחרת בלגיה ג'ורדן לוקאקו, רומלו לוקאקו. GettyImages
כלום לא מפריד ביניהם. ג'ורדן ורומלו/GettyImages

הראסטות והמעבר להגנה

זו הרי בדיוק הבעיה. ג'ורדן לוקאקו היה נער מוכשר בפני עצמו כאשר התקבל לאקדמיה של אנדרלכט בגיל 12, אבל הוגדר תמיד כ"אח של". רומלו לוקאקו היה עילוי בקנה מידה סנסציוני שערך את הופעת הבכורה בליגה הראשונה בהיותו בן 16, הוכתר למלך השערים וזכה באליפות. כבר אז דיברו עליו במונחים של אחד השחקנים הטובים בתבל לגילו בפוטנציה. בהשוואה אליו, לג'ורדן הקטן לא היה סיכוי. השיוך המשפחתי פגע בהתקדמותו, כי ההשוואות הבלתי נמנעות לא היו לטובתו. קנאה לא הייתה שם, כי דבר לא יהרוס את הקשר החזק בין שני השניים, אבל האח הצעיר עשה הכול כדי לבדל את עצמו ולגבש לעצמו זהות נפרדת לחלוטין.

ראשית, ג'ורדן החליט לגדל ראסטות. הצמות של רומלו תמיד היו קצרות, ותוך חודשים ספורים ההבדל החיצוני בין האחים בלט למרחקים. שנית, היה זה עניין של עמדה במגרש. גם ג'ורדן החל כחלוץ מרכזי, אך במהרה ביקש לעבור לאגף והפך לקיצוני כדי לנצל את מהירותו ואת הכדרור הסוחף שלו. כאשר גם זה לא הספיק על מנת למנוע השוואות, הוא נדד לעמדת המגן השמאלי. ממגן לא מצפים להבקיע, אז סוגיית התפוקה הדלה מול השער בהשוואה לרומלו ירדה לגמרי מסדר היום. כך היה לו קל יותר להוכיח את עצמו.

ג'ורדן לוקאקו, אנדרלכט. GettyImages
בידל את עצמו. ג'ורדן לוקאקו/GettyImages

"הדביקו לי סטיגמה של שחקן בעייתי"

גם זה לא עזר, כי האופי של השניים הרי שונה בתכלית. רומלו נחשב תמיד למקצוען אמיתי – שקט, לא מאחר לאימונים, משקיע שעות נוספות וממלא אחר הוראות המאמנים. ג'ורדן היה שובב מאוד גם כך, ותדמיתו ספגה מהלומה אחרי מהלומה גם בגלל ההשוואה הלא מחמיאה לאחיו הגדול. "הדביקו לי סטיגמה של בחור בעייתי ואמרו שאני לא מקצוען", אמר לא מכבר ג'ורדן על החוויה באנדרלכט. זו היתה הסיבה המרכזית בגללה לא ממש ספרו אותו גם אחרי שערך את הופעת הבכורה בגיל 17, במרץ 2012. ואפילו זה היה מאוחר מדי כדי לשחק לצד האח, כי רומלו נמכר לצ'לסי כבר בקיץ 2011.

גם ג'ורדן משך תשומת לב מסוימת, בעיקר בזכות ההופעות החיוביות בנבחרות הצעירות. לפני שלוש שנים הוזכרו ארסנל וטוטנהאם כמועמדות להחתימו, וגם מילאן הביעה עניין לא מבוטל. אלא שכל זה לא הניב משא ומתן ממשי, כי המוניטין השלילי של המגן הלך לפניו. לכן, במקום סן סירו נשלח לוקאקו בהשאלה לאוסטנדה הצנועה, מועדון מעיירה חביבה על חוף הים, לא הרחק מברוז'. בחלוף שנה, בקיץ 2014, החליטה אנדרלכט שהיא לא מעוניינת בשחקן ומכרה אותו סופית בסכום סמלי. במקביל, רכשה אברטון את רומלו מצ'לסי תמורת 28 מיליון ליש"ט. ההבדלים רק הלכו והאמירו.

רומלו לוקאקו שחקן אברטון. :Stephen Pond, GettyImages
השוואה בעייתית. רומלו לוקאקו/GettyImages, :Stephen Pond

וילמוטס לא יכול לדרוש שלמות

ההמשך הוכיח כי אנדרלכט טעתה בגדול. הרחק מאור הזרקורים, כאשר צילו של האח הבכור כבר לא ממש השפיע, ג'ורדן לוקאקו פרח. היתה לו עונה חיובית ב-2014/15, ושדרוג משמעותי עוד יותר חל בעונה החולפת בהדרכתו של המאמן איב ואנדרהאגה, לשעבר קשר אחורי נהדר בנבחרת בלגיה. במערך ההתקפי שלו, ניתן לג'ורדן חופש פעולה מוחלט באגף, והוא פשוט שרף אותו. אוסטנדה היתה הפתעת העונה בבלגיה עם כדורגל סוחף, הובילה את הטבלה במחזורים הראשונים והעפילה בניגוד לכל התחזיות לפלייאוף העליון. לוקאקו היה אחד הכוכבים הבולטים, ובשלב זה הקשר המשפחתי דווקא הועיל, כי רומלו דאג לדבר עם המאמן הלאומי ולספר לו עד כמה הוא מעריך את אחיו הקטן. כך הגיעה הופעת הבכורה באוקטובר, ומצוקת השדים האדומים בעמדות המגנים רק חיזקה את מעמדו.

ובכל זאת, גם אחרי הבישול המתוקשר, וילמוטס עדיין היסס מאוד לתת לשחקן חסר נסיון ברמה הבינלאומית את חולצת ההרכב. הוא בחן את לוקאקו במשחק הידידות מול נורבגיה ממש לפני אליפות אירופה, ולא התלהב מיכולתו בניצחון 2:3. "בסך הכל היה לג'ורדן משחק טוב, אבל הוא ביצע מספר טעויות שעלולות לעלות ביוקר מול יריבות כמו איטליה. בנבחרת דרושה רמה גבוהה במיוחד, וצריך לשגות פחות, אבל איך אני יכול לדרוש שלמות מנער שמשחק בליגה הבלגית?", תהה וילמוטס. לכן הוא העדיף לשבור את שיתוף הפעולה הנהדר בין ורטונגן לטובי אלדרווירלד מטוטנהאם, לשבץ את ורטונגן באגף השמאלי ולהשתמש בתומאס ורמאלן במרכז ההגנה. אתם מוזמנים לקרוא על ההתלבטות בהרחבה כאן.

לאיטליה הבלגים הפסידו בכל מקרה, אבל בהמשך שמרו על רשת נקיה בשלושה משחקים, והכל נראה ורוד. אלא שהמצב השתנה באופן קיצוני לקראת הקרב מול וויילס בעקבות ההשעיה של ורמאלן והפציעה של ורטונגן. וילמוטס יצטרך ככל הנראה לשלוח את ג'ייסון דנאייר למרכז ההגנה ולהמר על לוקאקו באגף בו מבקר לעתים תכופות בייל. ברור כשמש כי כל טעות עלולה להיות קריטית, והמעמסה על כתפיו של הכוכב העולה בן ה-22 תהיה עצומה.

מאמן נבחרת בלגיה מארק וילמוטס. GettyImages
היסס. וילמוטס/GettyImages

ונגר יאחד את המשפחה?

מצד שני, זו גם הזדמנות נדירה. מעטים האחים שזוכים לשתף פעולה בטורניר גדול כאשר כל העולם צופה בהם. ג'ורדן מרגיש שמיצה את עצמו באוסטנדה, חולם על מעבר לליגה גדולה, ויש לו צ'אנס להראות את כישוריו לכל הסקאוטים בו זמנית. החלום הכמוס ביותר היה ונשאר לשחק לצד רומלו באותה קבוצה בליגה האנגלית – במיוחד אם יקראו לה ארסנל.

ג'ורדן לא מסתיר שהוא אוהד את התותחנים מאז שהוא זוכר את עצמו, וארסן ונגר כבר מנהל מגעים מתקדמים מאוד עם אברטון לגבי הרכישה של רומלו. הייתכן שגם האח הצעיר יגיע לאיצטדיון האמירויות הקיץ, על מנת להגביר את התחרות בעמדה של נאצ'ו מונריאל? זה לא בלתי אפשרי, ולהצלחה הערב – ואולי גם בהמשך הטורניר – עשויה להיות השפעה לא מבוטלת על כך. האחים לוקאקו יוצאים לקרב על עתידם מכל ההיבטים האפשריים, וההבנה המושלמת ביניהם עשויה לעזור. מי מוכן להמר נגד בישול של ג'ורדן לרומלו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully