וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי שרונאלדו לא יעשה "מסי": פורטוגל בונה צוות מסייע ל-2018

תומר יצחק, מארסיי

29.6.2016 / 7:00

הפרישה של הארגנטינאי מהנבחרת העלתה את השאלה האם גם כאן, כמו בלא מעט מקרים, רונאלדו יחתור לאיזון. בפורטוגל לא רוצים להשאיר מקום לספק. הצעירים שאמורים למשוך קדימה, היעד שהושג, ההבטחה של הכוכב והתמריץ המוזהב. שליחנו ליורו מדווח

AP

בווידיאו: ההפסד של ארגנטינה בגמר הקופה

בפורטוגל אומרים שהכדור שבעט ליאונל מסי בדו קרב הפנדלים בגמר קופה סנטנריו, הגיע עד צרפת. הוא נעצר רק בעיירה מרקוסי, בלב לבו של מחנה הנבחרת, הנערכת לרבע גמר יורו 2016. כן, ההחמצה הזו עשתה טוב על הלב לכריסטיאנו רונאלדו. לטענה הזו שותפים גם הספרדים, שמסבירים: "רונאלדו ידע שזכייה של מסי בתואר עם ארגנטינה תעניק לו מקדמה במאבק על כדור הזהב". עכשיו, היתרון במרוץ שייך לכוכב ריאל מדריד, שאחרי הנפת התואר האירופי עם ריאל מדריד, מקבל דרייב נוסף לעשות משהו משמעותי עם הנבחרת ולנעול את הקרב האישי לעונה זו. "הגעה לגמר היא ריאלית, ובניגוד למסי, מבחינת רונאלדו היא תהיה שוות ערך לזכייה", טוען העיתונאי האמריקאי ניית'ן מוץ, מאתר "פורטוגול".

אך האם הדחה מול פולין תגרום לרונאלדו לשקול ללכת בדרכו של הנמסיס הארגנטינאי ולהכריז על פרישה מהנבחרת (גם אם באופן זמני; הרי אף אחד מהם לא באמת יוותר על הגביע העולמי ברוסיה)? זו סוגיה שעוד עשויה לעמוד על הפרק. ובכל זאת, למרות הנטייה של השניים לחקות אחד את השני בכל - הבקעת שלושער, החמצת פנדלים וקביעת שיאים כאלה ואחרים - בפורטוגל בטוחים שרונאלדו לא יעשה "ויברח". מדוע? ראשית, כי אין לו רצף כישלונות בגמרים ומדובר בסגל הרבה פחות טוב מזה שמקיף את מסי בארגנטינה. ושנית, מפני שהוא מבין שבונים לו צוות מסייע שיכול לעשות דברים יפים בעוד שנתיים.

"פרננדו סנטוס נתן הזדמנות לשחקנים צעירים כדי שהנבחרת תרוויח אותם לקראת הקמפיין הבא", מדגיש העיתונאי חיימה אלברטו. "אולי עכשיו אתם רואים פורטוגל מקרטעת, ובאמת לא ניצחנו עדיין משחק אחד ב-90 דקות בטורניר, אבל אני חושב שבעוד שנתיים תדברו אחרת. נבנה כאן צוות גיבוי לרונאלדו. כזה שמסוגל לעזור לו כרגע, אבל גם יהווה את השלד ליום שאחריו".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
תישאר, תישאר/רויטרס

באחד מביקוריו האחרונים בדובאי, רונאלדו הצהיר כי הגביע העולמי בקטאר, ב-2022, יהיה הטורניר הבינלאומי האחרון שלו בקריירה. הוא נתן הבטחה לעשירי המפרץ הפרסי, אבל שש שנים זה הרבה זמן והמהלך של מסי יכול לטרוף את הקלפים. בפורטוגל מודעים לעניין ומאמינים כי מקום בין ארבע הגדולות כעת, יעניק לרונאלדו כוח להמשיך. הכוכב היה מתוסכל מאיכות הסגל בשנים קודמות, וגם בטורניר הזה לא חסרות בעיות (ולא רק העובדה שכבר שנים אין לפורטוגל חלוץ טבעי ברמה הולמת), אך הוא מבין שיש על מי לבנות.

רנאטו סאנצ'ס נבחר למצטיין במשחק שמינית הגמר מול קרואטיה, נחשב לאחד הקשרים הצעירים הטובים באירופה וצפוי להשתבח בבאיירן מינכן. גם המגן השמאלי רפאל גריירו יחווה שדרוג עם המעבר לבורוסיה דורטמונד. כך מרוויחה נבחרת פורטוגל עוד שני שחקנים בטופ של היבשת. ז'ואאו מריו, וויליאם קרבאליו ודנילו פריירה עשויים ללכת בעקבותיהם, ויחד עם אנדרה גומס (וברנרדו סילבה כשיתגבר על הפציעה) יש לפורטוגל סוללת כישרונות מבטיחה.

שלישיית ההגנה מול קרואטיה, כללה שלושה שחקנים עם מספר הופעות שנע בין 10 ל-13. בקישור, מספר ההופעות של השחקנים נע בין 10 ל-23. חמישה היו סגני אלופי אירופה לנבחרות צעירות ב-2015 ושניים היוו חלק מהנבחרת עד גיל 20 שהגיעה לגמר המונדיאליטו ב-2011. אחד מהשניים, המגן סדריק סוארס, אמר בשבוע שעבר לוואלה! ספורט: "אתם מתמקדים בשחקן אחד, וזה מובן, אבל יש כאן סגל פנטסטי של 23 שחקנים. באמת יש לנו סגל עמוק. הרבה מהצעירים המוכשרים כאן עוד יהיו שחקנים מובילים בכדורגל האירופי. סאנצ'ס התקדם לבאיירן ויש עוד שלא הגיעו לצרפת ויכולים ללכת בדרכו".

רנאטו סאנצ'ס שחקן נבחרת פורטוגל. GettyImages
צפוי להמשיך ולהשתבח בבאיירן/GettyImages

לפחות באשר לגריירו וסאנצ'ס, נראה שהם כבר מתגברים על המכשול שהפיל רבים וטובים לפניהם. עשרות פרוספקטים היו לפורטוגל בשני העשורים האחרונים. היא אחת המדינות המובילות ביבשת בגילאים הצעירים, אבל מעטים צלחו את המעבר לנבחרת הבוגרת. הם נבהלו כשנדרשו להתמודד עם הלחץ הלאומי. כעת, גם בחסות הסגנון המבוקר של סנטוס שמקל על ההשתלבות וכן ההתעקשות שלו על קידום צעירים, תהליך חילופי הדורות נושא פרי.

זה קורה, כאמור, בהדרגה. פורטוגל עדיין מחפשת זהות, יוצרת את התלכיד החדש שלה עם תוצאות דחוקות (לא הפסידה ב-11 המשחקים הרשמיים האחרונים, ובשמונה שניצחה עשתה זאת על חודו של שער). ובכל זאת, ספרד ואנגליה בבית ואילו היא ברבע הגמר. זה הרף שלה בכל יורו בו השתתפה. לפני רונאלדו (חצי גמר ב-1984 ו-2000, רבע גמר ב-1996) ואיתו (גמר ביתי ב-2004, רבע ב-2008 וחצי ב-2012).

גם הפעם, היעד הראשוני הושג. עכשיו המטרה היא לתת לרונאלדו חשק לנסות שוב. בעוד שנתיים ובעוד ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully