וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדים ספרדים הניפו שלטים ניאו נאציים ונעצרו בניס, 15 עוכבו

רגע לפני ה-0:3 הגדול של ספרד על טורקיה, שישה מאוהדי הנבחרת נעצרו. עשרות נוספים עוכבו על ידי המשטרה המקומית. מוראטה: "עד לא מזמן ראיתי את משחקי הנבחרת בטלוויזיה, זה חלום". וגם: כל המספרים

האוהדים הספרדים והשלטים

לאחר טורניר מנומנם יחסית עד כה, קיבלנו את יום המשחקים הגדול ביותר. זה התחיל עם הדרמה במשחק המוקדם בין קרואטיה וצ'כיה, כאשר הקינוח היה התצוגה הנהדרת של הנבחרת הספרדית.

אלא שעוד לפני המשחק, נאלצו בספרד להתמודד עם מבוכה לא קטנה, כש-15 מאוהדי הנבחרת עוכבו על ידי המשטרה ושישה מהם אף נעצרו - שלושה כשניסו להכניס למגרש אבוקות וחזיזים - ושלושה לאחר שנשאו שלטים ניאו נאציים, זאת לאחר ששלשום גורשו 20 אוהדים רוסים מהיורו עקב אלימות (מתחילת הטורניר בוצעו בצרפת 323 מעצרים).

בחזרה למשחק. חניכיו של דל בוסקה בהחלט נתנו הצגה הערב (שישי), עם 0:3 גדול על טורקיה ב'סטאד דה ניס', במסגרת המחזור השני של בית ד'. הספרדים פתחו מצוין והראו עליונות החל מהדקות הראשונות, כשמי שהגיעו חדים במיוחד הם שחקני ההתקפה. אלברו מוראטה, שהיו לגביו סימני שאלה לפני הטורניר, הפגין משחק מצוין וסיים עם צמד, כשגם נוליטו נתן משחק גדול עם שער ובישול כבר במחצית הראשונה. ספרד הבטיחה מעשית את המקום בשמינית הגמר, לאחר שצברה שש נקודות בשני משחקיה הראשונים. טורקיה שלא בעטה אפילו פעם אחת למסגרת, הפגינה יכולת חלשה מאוד ולא הצליחה להוות יריב ראוי לאלופת אירופה, שהיתה בשיאה. הטורקים הפסידו בשני המשחקים הראשונים שלהם בטורניר, וזקוקים לנס על מנת להעפיל לסיבוב הבא.

עוד בנושא:

יורו 2016: נבחרת ספרד בשמינית הגמר אחרי 0:3 על נבחרת טורקיה
יורו 2016: נבחרת איטליה גברה 0:1 על נבחרת שבדיה
קרואטיה תספוג עונש קשה, ראקיטיץ': "מקווה שלא יזרקו אותנו מהיורו"

שוער ספרד דוד דה חאה. GettyImages
לא מסוגל לספוג. דה חאה/GettyImages

המספרים

* נבחרת ספרד היא הראשונה בטורניר הנוכחי שכובשת מעל שני שערים במשחק, מוראטה הוא השחקן הראשון שכובש צמד.

* הספרדים לא הפסידו במשחקי היורו כבר 14 משחקים, הרצף הארוך ביותר בהיסטוריה של התחרות. הם גם ספגו שער אחד בלבד ב-11 המשחקים האחרונים שלהם ביורו.

* גם הערב טורקיה לא הצליחה לגבור על הספרדים, רצף שנמשך כבר 52 שנה.

* סרחיו ראמוס ספג הערב את הכרטיס המהיר בקריירה שלו (לאחר 54 שניות).

* נוליטו הוא השחקן הראשון בתולדות סלטה ויגו שכובש במשחק יורו. דן אגן הנורבי וואלרי קארפין הרוסי כבשו במונדיאל.

* שחקנה של סלטה גם הספיק לכבוש חמישה שערים בחמישה משחקים לנבחרת. הוא ומוראטה כבשו שבעה מתוך שמונת השערים האחרונים של הספרדים.

* לנבחרת ספרד יש 35 כובשים שונים בתולדות משחקי היורו, יותר מכל נבחרת אחרת.

* אנדרס אינייסטה ערך את הופעתו ה-110 במדי הנבחרת.

* במהלך ההתקפה של השער השלישי של הספרדים, שחקן השדה היחיד שלא נגע בכדור הוא ג'רארד פיקה.

* דויד דה חאה עדיין לא ספג שער בנבחרת ספרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן ספרד נוליטו חוגג. GettyImages
עשה היסטוריה. נוליטו/GettyImages

התגובות

גיבור הערב אלברו מוראטה אמר בסיום: "אני שמח מאוד עבור הנבחרת, שמח מאוד על השערים שלי אבל מעל הכל על זה שאני כאן לאחר שלפני כן ראיתי את כל המשחקים בטלוויזיה. זה כמו חלום שהתגשם עבורי. סיפקנו משחק מצוין מול נבחרת טובה, ועכשיו נעבור להתעסק במשחק הבא. מה שחשוב עבור החבורה הזאת היא האווירה המצוינת. בילינו הרבה ימים ביחד, צחקנו, ואז לקחנו את זה למגרש".

אנדרס אינייסטה, שסיפק הופעה מופלאה נוספת, הוסיף: "ככל שהטורניר יתקדם כך נצטרך להשתפר, לעשות דברים היטב ולצמצם את הטעויות שלנו. עשינו את זה היום. נגד צ'כיה היה לנו קשה להיות אינטנסיביים מהפתיחה. הערב דברים נרגעו אחרי השער הראשון, והצלחנו להחזיק בכדור. מגיע ציון 10 לשחקנים וציון 10 לקהל".

נוליטו אמר: "אני מרגיש טוב מאוד עם איך שהדברים הולכים. אני שמח עבור הנבחרת ועבורי, צריך להמשיך ככה".

מנגד, המאמן המפסיד פתיח טרים סיכם: "אני מברך את ספרד, היא נבחרת חשובה, נבחרת מיוחדת. ספגנו שני שערים מטעויות, אחת מהן היתה איומה. כשאתה מגיע למצבים מול ספרד אתה חייב להבקיע, אחרת אין סיכוי. אחרי השער השלישי התפרקנו".

נורי שאהין: "זה עוד לא גמור. כן, זה נראה קשה עבורנו, אבל עדיין יש סיכוי לסיים במקום השלישי. יהיה קשה, אבל נעשה את הטוב ביותר שלנו. לא פתחנו רע, ב-20-25 הדקות הראשונות היינו שווים, אבל בהמשך הם שלטו וספגנו בשל טעויות. קשה לשנות את התוצאה מול ספרד, כי הם כל הזמן שולטים בכדור".

אלברו מוראטה שחקן נבחרת ספרד חוגג. GettyImages
חלום שמתגשם. מוראטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully