וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וקריני: סיפור חייו המדהים של כוכב הניצחון של איטליה

14.6.2016 / 8:30

עמנואלה ג'אקריני התגבר על קרע בטחול ואינספור פציעות כדי להגיע לטופ. אנטוניו קונטה לא הפסיק להעריץ אותו, ובגיל 31 הפך הפרעוש הקטן לתגלית אליפות אירופה – בפעם השניה בחייו

צילום וידאו: תומר יצחק, עריכת וידאו: מרום שפיצר, קריינות: מיכל רשף

לגורל יש דרכים משונות לסגור מעגלים, ועמנואלה ג'אקריני הפך אתמול לסנסציית המחזור הראשון של אליפות אירופה בפעם השניה ברציפות. גם לפני ארבע שנים, ביורו 2012, הגיעה איטליה עם ציפיות נמוכות וסגל שנחשב אפרפר למדי. גם אז עוררה ההחלטה של המאמן צ'זארה פראנדלי לזמן את ג'אקריני ביקורת לא מבוטלת, אך הוא לא רק לקח אותו לטורניר אלא הימר עליו במשחק הפתיחה מול ספרד וקיבל הצגה גדולה לאורך האגף השמאלי. הפרעוש הקטן של יובנטוס שרף שטחים בהופעת הבכורה בחולצה הכחולה, התמודד היטב עם כוכבי אלופת העולם והיה אחד המצטיינים בתיקו 1:1.

והנה לכם, גם ביורו 2016 לא כולם קיבלו בהבנה את הבחירה של אנטוניו קונטה, וזאת בלשון המעטה. ואולם, למאמן היו שיקולים משלו, והוא לא רק לקח את ג'אקריני לצרפת אלא השתמש בו בכל משחקי הידידות ושלח אותו לדשא בקרב הפתיחה החשוב נגד בלגיה. אולי אפילו קונטה עצמו לא העלה בדעתו שהג'וקר שלו ייבחר לאיש המשחק ויבקיע את שער הניצחון. ג'אקריני, נייד מאוד כהרגלו גם בעמדה מרכזית בקישור, צץ לפתע במרכז הרחבה, הדהים את לורן סימאן וטובי אלדרוויירלד, הגיע ראשון לכדור גאוני סטייל פירלו שהעביר אליו לאונרדו בונוצ'י, ויצא לחגיגות מטורפות עם כל הספסל.

ב-2012 איבד ג'אקריני את מקומו בהרכב אחרי שלב הבתים, בעוד איטליה דהרה לגמר שם הובסה על ידי הספרדים. האם יצליח להישאר הפעם לאורך זמן ולקבל את אמונו של קונטה עד הסוף? ולאן תגיע סקואדרה אזורה עם סגל שרוב האוהדים בארץ המגף התקשו לעכל?

עוד בנושא

שחקני נבחרת איטליה לאונרדו בונוצ'י ועמנואלה ג'אקריני חוגגים. GettyImages
ג'אקריני רץ לחגוג עם החבר'ה/GettyImages

התרומה של דונאדוני

לגורל יש דרכים משונות לסגור מעגלים. רוברטו דונאדוני גורש בבושת פנים מנבחרת איטליה אחרי ההדחה ברבע הגמר ביורו 2008, על אף שהנבחרת הציגה כדורגל סביר, ונכנעה לספרדים רק בפנדלים. לקח לו זמן לשקם את הקריירה, והקדנציה הקצרצרה בנאפולי היתה קטסטרופלית, אך הכוכב המתולתל לשעבר החזיר לעצמו את כל ההערכה בזכות העבודה המסורה בפארמה, איתה הצליח בימים הטובים ונשאר עד הסוף גם כאשר היא היתה על סף פשיטת רגל.

באוקטובר האחרון הוזעק דונאדוני לבולוניה, שהיתה שקועה מתחת לקו האדום, והצעיד אותה לעונה נהדרת, תוך שהוא הופך את ג'אקריני לאחד השחקנים החשובים ביותר בקבוצה. שבעה שערים היו לקשר הצנום, שהישווה את שיאו האישי בליגה הבכירה והקל מאוד על קונטה להחזיר אותו לשורות הנבחרת. "אני כאן בזכות חבריי לבולוניה ובזכות דונאדוני", הוא אמר במרץ. וכך, כאשר מצא אתמול ג'אקריני את הרשת, הייתה גם למאמן המושמץ מלפני שמונה שנים השפעה על המתרחש.

seperator

המעגלים של קונטה עם ג'אקריני רבים יותר. הקשר הראשוני נוצר ב-2010, כאשר המאמן מונה לסיינה בליגה השניה וחשק להחתים את הקשר ששיחק אז בצ'זנה. זה לא הסתייע, אך בחלוף שנה הגיע קונטה ליובנטוס, ושם כבר לא היתה לו כל בעיה להביא את הבחור הנמרץ אותו העריך מאוד. הגברת הזקנה שילמה רק שלושה מיליון יורו תמורת מחצית מכרטיס השחקן של ג'אקריני, וקונטה התפאר: "הוא טכני, דינאמי וחכם טקטית. יש קבוצות שמוציאות 30 מיליון על שחקנים כאלה".

ג'אקריני אמנם לא היה שחקן הרכב, אך קונטה השתמש בו פעמים רבות כדי לסתום חורים בהרכב, והייתה לו תרומה לשתי האליפויות הראשונות של יובה אחרי בצורת ארוכה. ב-2013 הוא אפילו הבקיע את השער שהבטיח רשמית את התואר. ואולם, אחרי שנתיים, התחשק לו לשחק 90 דקות על בסיס שבועי, והוא שמח לעבור לסנדרלנד. יובה קיבלה תמורתו תשעה מיליון יורו והיתה מרוצה מהעסקה. רק למאמן היתה צביטה בלבד כאשר נפרד מחניכו האהוב, ולכן כה שמח לחזור ולשתף איתו פעולה בתפקידו החדש בנבחרת. כבר בספטמבר 2014 הוחזר במפתיע ג'אקריני לסגל והצטיין מול נורבגיה במוקדמות. אלא שאז הגיעה ההפסקה הארוכה שנבעה מפציעה, וכאן אנחנו מגיעים למעגלים של ג'אקריני עם עצמו. הם החשובים ביותר.

מאמן נבחרת איטליה אנטוניו קונטה חגג. רויטרס
חיבור מוצלח. קונטה/רויטרס

בליגות הנמוכות עד גיל 25

ספק אם יש שחקן ביורו הנוכחי שנאלץ להתגבר על קשיים רבים יותר בדרך להגשמת חלום. בגיל 15 היתה הקריירה שלו בסכנה גדולה מאוד כאשר התנגש בשוער יריב. הטחול התפנץ, חייו של עמנואלה ניצלו בניתוח בהול, אך סיכויי חזרתו למגרשים לא היו גבוהים. הנחישות וההתמדה עזרו לו לבצע קאמבק, אבל לא היו קופצים על שחקן עם מימדי גופו, כולה 167 סנטימטרים. הסוכן פוריו ולקארג'י, בנו של מאמן איטליה שזכתה ביורו 68' והעפילה לגמר גביע העולם ב-1970, הציע את ג'אקריני לאינספור מועדונים בליגות הנמוכות ונדחה על הסף. גם כאשר חתם סוף סוף בצ'זנה הקטנה בגיל 19, הוא נשלח להשאלות בקבוצות זעירות עוד יותר. לא פעם חלפה בראשו מחשבה לזנוח את הכדורגל ולחפש מקצוע אחר.

הפרישה היתה ריאלית מתמיד כאשר ג'אקריני ריסק את קרסולו ב-2006 ונעדר במשך עונה שלמה. התפנית התרחשה כעבור שנתיים - ג'אקריני מצא לפתע מאמן שהאמין בו. פיירפאולו ביזולי נתן לו הזדמנות בצ'זנה, ויחד הם שתי ליגות בשתי עונות – הישר לסרייה A. הקבוצה דחתה אז את החיזורים של סיינה אחרי הכוכב העולה, וג'אקריני הבקיע בבכורה הביתית בליגה הבכירה, ועוד בניצחון על מילאן בספטמבר 2010. כך הוא פרץ לתודעת האוהדים בגיל 25. לייט בלומר אמיתי.

seperator

כעבור שנה הוא היה ביובנטוס. כעבור שנתיים כיכב ביורו. כעבור שלוש שנים כבש מול ברזיל בגביע הקונפדרציות. סנדרלנד חשבה שמצאה יהלום במחיר מציאה, וג'אקריני עצמו התלהב מהמעבר לפרמיירליג. אלא שזה לא עבד. העונה הראשונה היתה בינונית, העונה השניה נהרסה כליל בגלל פציעות קשות. דיק אדבוקאט ויתר עליו לחלוטין לפני שנה, ולא היו קופצים רבים. הנפילה היתה מהירה מהנסיקה. בולוניה, העולה הטריה לליגה הבכירה, הימרה עליו בהשאלה.

ואז הגיע דונאדוני, והכל השתנה. כיום, בגיל 31, ג'אקריני הוא שוב תגלית היורו. כאשר מסתכלים עליו, אי אפשר לנחש את גילו - גם בגלל פני התינוק שלו, גם בגלל הכושר הפיזי הנדיר שמאפשר לו לרוץ בלי הפסקה (וזה מפליא במיוחד לאור הפציעות הרבות), וגם בגלל שהוא לא מוכר מספיק. רק שש שנים חלפו מאז הבכורה בליגה הראשונה, ואת חלקן הוא בילה כשחקן ספסל או על שולחן הטיפולים. נדמה שהוא צעיר יותר מאשר במציאות. והוא באמת מרגיש צעיר. בקריירה המיוחדת של ג'אקריני, ייתכן שהחלק הטוב ביותר עוד לפניו.

מאמן בולוניה, רוברטו דונאדוני. GettyImages
הכל השתנה בזכות דונאדוני/GettyImages

אימא תנצח את אבא?

אחרי העונה מוצלחת בבולוניה, קבוצות גדולות יותר באיטליה שמו עליו עין, והנכונות של סנדרלנד למכור אותו תמורת 2 מיליון ליש"ט בלבד בהחלט מעודדת את התיאבון. לאציו וסמפדוריה הוזכרו כמועמדות, אבל האיתות החזק ביותר מגיע מכיוון פיורנטינה. פנטאלאו קורבינו, אחד המנהלים הספורטיביים הטובים באיטליה, עזב את בולוניה לטובת פירנצה. הוא אירגן את ההשאלה של ג'אקריני מהחתולים השחורים לפני שנה, וכעת הוא רוצה לקחת את הפרעוש גם לקבוצתו החדשה. הסוכן ולקארג'י הציע לו למהר, אך בינתיים העסקה לא נסגרה. פיורנטינה עלולה להצטער על כך. מי יודע, אולי אתמול עלה מחירו של ג'אקראיני באופן ניכר.

כאן עשויה להתרחש סגירת מעגל נוספת. אביו של ג'אקריני, אוהד אינטר שרוף, החדיר בבניו אהבה עזה לנראזורי. "אישתי אוהדת פיורנטינה, אבל לא נתתי לה להשפיע עליהם", הוא סיפר פעם. עמנואלה אכן היה מטורף על אינטר מאז שהוא זוכר את עצמו, אולם המועדון מעולם לא גילה בו עניין רציני ופיספס אותו. כעת עשויה דווקא האם להרוויח, כאשר בנה עשוי ללבוש, כפי שהיא עצמה חלמה תמיד, את החולצה הסגולה.

ובינתיים מתכונן ג'אקריני לאתגר הבא נגד שבדיה ביום שישי. כאשר הבקיע לזכות צ'זנה מול מילאן לפני שש שנים, הוא התפייט: "שיחקתי מול מפלצת כמו זלאטן איברהימוביץ' ולא פחדתי". קבלו עוד סגירת מעגל. יש לג'אקריני דייט חדש עם זלאטן, והפעם דווקא לשבדי יש סיבות טובות יותר לחשוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully