וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מלך הפורנו לאלופי אירופה: ההשפעה של שערוריית דויד דה חאה

מי יפתח בשער ספרד - איקר קסיאס או דויד דה חאה? אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט ליורו 2016, ניסה לברר עד כמה הסקנדל האחרון ישפיע על החלטתו של ויסנטה דל בוסקה. על הפללות, זנות, פדופיליה, וואטסאפ, שתי אגדות ואפודה אחת

AP

מי היה מאמין שאחרי עונה כזו, במהלכה שובץ על פי כל דירוג בטופ-2 שוערי העולם — סוגיית דויד דה חאה תוכרע בעקיפין על ידי מלך פורנו ספרדי המכונה גם "טורבה".

דה חאה טוב יותר מהקפטן האייקוני איקר קסיאס, ולמרות שהאחרון הביא למאמן ויסנטה דל בוסקה מונדיאל ויורו - וללה רוחה שלושה גביעים בארבעת הטורנירים הגדולים האחרונים - לא תמצאו אדם שחושב שאיקר צריך ללבוש את האפודה הפותחת. עברתי אתמול בטולוז בין העיתונאים שמסקרים את הנבחרת - כולם אומרים דה חאה.

אבל כן, השבוע התפוצצה פרשה שנוגעת לפורנו, זנות, וואטסאפ וקטינות, ורק היום נגלה עד כמה עמוק היא חדרה בין קורות ספרד. ואם לא היינו חוששים מדיבה ספרדית, היינו מתבדחים שקסיאס בעצמו הדליף את הסיפור. אבל אנחנו חוששים מדיבה, ולכן לא מתבדחים. ובגלל שהרבה עיתונאים שלפני שבוע היו בטוחים שדה חאה יפתח, כבר לא כל כך בטוחים, אז נחכה לדל בוסקה.

אותו דל בוסקה נכנס אתמול למסיבת העיתונאים בסטדיום מוניסיפל ובלבל עוד יותר את הלך הרוח. אחד הכתבים שאל: "מתי תקבל את ההחלטה?". "אספר להם ביחד, באותו הזמן שאספר ליתר השחקנים", ענה דל בוסקה. "ההחלטה שלך תושפע מהפרשה?", נשאל. "אם הוא יהיה מסוגל לשחק, הוא ישחק. אם לא, נקבל החלטה אחרת". ואז נשאלו שתי שאלות שלא נגעו בשוערי הנבחרת, וזה היה יותר מדי עבור עיתונאי נוסף. "ההחלטה שלך בנוגע לשוער הפותח התקבלה כבר לפני זמן רב?", הוא לא הרפה. "אנחנו חייבים לחשוב על המצב של הנבחרת, לא על מצב של שוער אחד", התעקש המאמן. "ההחלטה הסופית תתקבל מחר [היום]".

"זה לא מוסיף לחץ?", נשאל.

"הם ילדים גדולים", השיב.

עוד בנושא

16:00, ערוץ 2: ספרד פותחת את דרכה ביורו 2016 מול צ'כיה
דה חאה: "מדובר בשקרים, לא חשבתי לרגע לעזוב את הנבחרת"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שוערי נבחרת ספרד איקר קסיאס, דויד דה חאה, סרחיו ריקו. AP
מחלוקת מוזרה בשער. קסיאס, דה חאה וסרחיו ריקו/AP

מי שהדליפה את העסק, לפי הדיווחים, היא עדה מוגנת שזוכה לכינוי TP3. היא זו שהיתה או לא היתה או קצת היתה עם איקר מוניאין, וכו' וכו'. על פי החשדות והדוחות והשמועות, דה חאה דיבר עמה מספר פעמים ואף ארגן בצורה זו אחרת את המפגש — אך לא היה נוכח בחדר בעת שהעבירות התבצעו. TP3 היא אחת הקטינות שסבלה מעסקיו ועיסוקיו הבלתי חוקיים של מלך הפורנו טורבה. זה נעצר באפריל האחרון בחשד לסחר בנשים, שידול למין, תקיפה מינית, פורנו קטינות, סחיטה, וגם קצת הלבנת כספים טובה על הדרך. לפי הפרסומים באתרים הספרדים, עדותה של TP3 הפלילה את הכדורגלנים - החשדות האמורים נוגעים למעשים שהתרחשו בשנת 2012, אז היו בנבחרת הצעירה.

וכל כמה שעות יצא עוד אקדח מעשן. כולל ציוצים של טורבה לשחקנים האמורים. ב"El Confidencial" הספרדי אף התפרסם תמלול הודעות וואטסאפ בין דה חאה ל-TP3. את התמלול הזה אפשר לראות בכמה דרכים, אבל יש כאלה המפרשים אותו כסידור עבודה לחמישה שחקני יונייטד. ב"דיילי מייל" הובאו טענותיהם של מקורבי דה חאה, לפיהן ההודעות כלל לא נשלחו על ידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מן הסתם, לדה חאה ולמוניאין אולי יהיה בעיות גדולות יותר בעתיד, אבל עבור השוער - העיתוי נוראי במיוחד. זה היה ביום שישי האחרון, כמה שעות לפני משחק הפתיחה של היורו, והוא שיחק בפלייסטיישן. החדשות פרצו, ואף יצא דיווח לפיו הוא נזרק ממחנה הנבחרת - דיווח אותו מיהר להכחיש העיתונאי הספרדי גיאם בלאגה. השוער מיהר להתקשר לבני משפחתו ולחבריו - לומר שכל מה שפורסם שקרי. בהמשך היום יצא לתקשורת. "אני רגוע מאוד, רק רוצה להתאמן ולעשות את מה שאני עושה", אמר. "אני לא חושב על לעזוב את המחנה, כלל לא. אני רק רוצה שהטורניר יתחיל, ואני מלא תקווה שאוכל לשחק".

עצם העיסוק בפרשה - ובספרד מתעסקים בפרשה, ובמשרה מלאה - היא הפסד מסוים לדה חאה. מנייתו בעלייה תלולה - הוא היה נקודת אור בעונה חשוכה של מנצ'סטר יונייטד. קסיאס ירד כמה מקומות בטבלת שוערי העולם, וחווה עונה בינונית בפורטו. גם המונדיאל בברזיל לא עשה עמו חסד. במוקדמות היורו, קסיאס פתח בשבעה משחקים וספג שלושה שערים. דה חאה עמד בין הקורות שלוש פעמים ושמר על שער נקי. מקצועית, אין ספק שדה חאה צריך לקבל את האפודה היום אחר הצהריים בטולוז, מול צ'כיה (ואם כבר שוערים אגדיים, גם מול לה רוחה יעמוד היום בחור שיודע את העבודה).

ויסנטה דל בוסקה מאמן נבחרת ספרד. AP
החלטה לא קלה. ויסנטה דל בוסקה/AP

לפי בלאגה, שחושב אגב שדה חאה יהיה זה שיפתח - שוער מנצ'סטר יונייטד זוכה בתמיכת שחקנים רבים. ססאר אספיליקואטה, קוקה, ג'רארד פיקה וג'ורדי אלבה קרובים אליו מאוד וחילקו בינם את הזמן כדי לא להשאיר אותו לבד מאז פרצו החדשות.

"אלה לא חדשות טובות לקבל, אבל יש לו את התמיכה של כל הנבחרת", אמר על דה חאה סרחיו ראמוס, חברו של קאסיאס לחמישיית הפלא - בצוותא עם פברגאס, אינייסטה ודויד סילבה - כולם היו שותפים לשלוש הזכיות הגדולות של ספרד. "אנחנו לא הולכים לומר שום דבר בנושא, דה חאה כבר אמר את מה שהיה לו לומר. אנחנו מתרכזים בלהגן על התואר".

orenjos@walla.co.il

דויד דה חאה שוער נבחרת ספרד. AP
יש תמיכה מהחברים, תהיה גם מהמאמן? דה חאה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully