וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל שלושה שחקנים שיהיו ביורו יכלו לבחור לשחק בנבחרת אחרת

מתוך 552 השחקנים הנמצאים בסגלים לטורניר, 166 היו יכולים בשלב כזה או אחר בקריירה לבחור לייצג מדינה אחרת. המארחת צרפת מובילה את הרשימה עם 15, רומניה היחידה שבסגלה אין מהגרים

מערכת וואלה!

בווידאו: תוכנית היורו הראשונה של וואלה! ספורט

יורו 2016 שייפתח מחר (שישי) אחרי חודשים של ציפיה יהיה הטורניר הגדול הכי מגוון בהיסטוריה מבחינת מספר המדינות שישלחו אליו נציגים. כמובן שבסופו של דבר כל 552 השחקנים הנמצאים בסגלים לטורניר ייצגו את 24 המדינות שישתתפו בו (23 שחקנים בסגל של כל נבחרת), אך מבדיקה שנעשתה עולה נתון מדהים - 166 מהם, כמעט שליש, היו יכולים בשלב כזה או אחר של הקריירה שלהם לבחור לייצג מדינה אחרת מזו שבחרו. כמובן שלא מדובר רק במדינות אירופיות. ביורו יהיו שחקנים שמקורם בין השאר באינדונסיה, ניגריה ופקיסטן.

דווקא המארחת צרפת, שמוטרדת בימים אלה מנושאים חברתיים וגזעניים, שולחת ליורו את הסגל הכי "לא מקומי" מכולן. 15 מתוך 23 שחקני הסגל של הטריקולור היו יכולים לשחק עבור מדינות אחרות. הבאה בתור ברשימה היא שוויץ (14), ולאחר מכן בלגיה ואלבניה (13 כ"א), אנגליה ופורטוגל (12). למעשה, הנבחרת היחידה שכל 23 שחקניה בטורניר יכולים לייצג אך ורק אותה היא רומניה, יריבתה של צרפת במשחק הפתיחה.

אז מאיפה מגיעים, למשל, השחקנים האנגליים? לחמישה מהם שורשים בג'מייקה (ראחים סטרלינג, דניאל סטארידג', כריס סמולינג, דני רוז וקייל ווקר), לשלושה באירלנד (ויין רוני, הארי קיין, ריאן ברטרנד), לשניים בניגריה (דלה עלי ורוס בארקלי), נת'ניאל קליין מגיע מגרנדה ואדם ללאנה מספרד.

בלס מטוידי שחקן נבחרת צרפת (אמצע) עם אוליבייה ז'ירו. AP
סגל מגוון. צרפת/AP

דוגמא בולטת לתופעה ניתן לקחת מהמשחק בין אלבניה לשוויץ במסגרת בית א', שיתקיים ביום שבת. בסגל האלבנים שישה שחקנים שהיו יכולים לשחק גם עבור היריבה, כאשר אחד מהם הוא כמובן טאולנט ג'אקה, שיפגוש את אחיו גרניט, הרכש הטרי של ארסנל שמככב במדי שוויץ. זו תהיה הפעם הראשונה ששני אחים משחקים אחד מול השני בטורניר גדול, למרות שהאחים למחצה ג'רום וקווין-פרינס בואטנג התמודדו זה מול זה כאשר גרמניה וגאנה נפגשו במונדיאל האחרון בברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully