וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, חומר דליק: הנושאים שמטרידים את צרפת לפני היורו

9.6.2016 / 15:30

מי אחראי לבוז לז'ירו, מדוע בנזמה מייצג את בני המהגרים האלג'יראים יותר מזידאן ולמה קאנטונה לא מניח לדשאן ושוב מלבה את האש? תומר יצחק, שליחנו ליורו 2016, עם הנושא החברתי הנפיץ שמטריד את הנבחרת המארחת וגם את הצרפתים ברחוב. גזענות בנבחרת?

מערכת וואלה!

בווידאו: תכנית האולפן הראשונה של וואלה! ספורט לקראת היורו

עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק ההכנה נגד קמרון, כשהכרוז קרא בשמו של אוליבייה ז'ירו, חלקים בקהל הצרפתי הגיבו בבוז צורם. גם לאחר שחלוץ ארסנל ניצל את הבעיטה היחידה שלו כדי לכבוש, קריאות הבוז כשנגע בכדור לא פסקו. ההלם ניכר לא רק על פניו של הסקורר, אלא גם על פני חבריו.

ז'ירו נמצא בחברה טובה. הרי גם תיירי הנרי, כריסטוף דוגארי, דויד טרזגה ואחרים ספגו בוז מהקהל שלהם כשלבשו את מדי הנבחרת. אלא שכאן המקרה שונה. ז'ירו, המרוויח העיקרי מפרשת הסחיטה שבסופו של דבר מנעה את זימונו של בנזמה, סומן על ידי אוהדיו של חלוץ ריאל מדריד, בני מהגרים ברובם, והפך לקורבן הישיר שלהם. מבחינתם, בנזמה לא זומן בגלל מניעים גזעניים.

ופרט לאיומי הטרור, הנושא החברתי הנפיץ הזה הוא הדבר שהכי מטריד את הצרפתים רגע לפני פתיחת יורו 2016.

עוד בנושא:

יורו 2016: מד הכוח של הנבחרות
למה הצרפתים לא אוהבים כדורגל: תכנית היורו של וואלה! ספורט יוצאת לדרך
סיכום כל משחקי ההכנה של הנבחרות לקראת היורו

דויד טרזגה נבחרת צרפת חוגג זכייה ביורו 2000. AP
גם הוא ספג בוז מהקהל הצרפתי. דוד טרזגה/AP

"אני אלג'יראי וצרפתי. כמו זידאן? לא, כמו בנזמה", התגאה נהג המונית פארס. הוא מתרגש בעיקר מהתיירים שמגיעים ויסדרו עבודה, הנבחרת פחות מעניינת אותו. "בגלל העניין של בנזמה. אם הוא היה בנבחרת, אולי גם הייתי מגיע למשחקים. הוא אחד משלנו. הבעיה שזו הנבחרת של דשאן, לא של כל צרפת".

ההכרזה של פארס מתיישבת היטב עם ההצהרות של בנזמה עצמו, שזרק גפרור למדורה וטען כי גורמים פוליטיים הפעילו לחצים על דידייה דשאן כדי שישאירו מחוץ לסגל. למעשה, החלוץ הצרפתי הבכיר, שכבר יודע במשך תקופה ארוכה כי לא יהיה בסגל בגלל חלקו בניסיון הסחיטה של מתיו ולבואנה, האשים את מאמן הנבחרת במתן יד לגזענות. והוא חיכה לשעת הכושר, רגע לפני פתיחת הטורניר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קארים בנזמה שחקן נבחרת צרפת. AP
אלג'יראי וצרפתי כמו זידאן? לא, כמו בנזמה/AP

הדברים של בנזמה הצטרפו למתקפה של אריק קאנטונה, שבעבר כינה את דשאן "שואב מים" אחרי שזה מונה לקפטן הנבחרת וכעת היה האיש שליבה את היצרים: "דשאן הוא כנראה היחיד עם שם צרפתי אמיתי, הרי במשפחה שלו אין נישואי תערובת. זה כמו המורמונים באמריקה. שניים מהשחקנים הכי טובים בצרפת נשארו בחוץ, והם צפון אפריקאים. כנראה יש קשר".

מורגן שניידרלין אמר שהטענות של בנזמה "עצובות", בקארי סאניה כינה את קאנטונה "טיפש" וכאשר דשאן ענה והבטיח לתבוע, קאנטונה הגיב: "הוא יתבע אותי? זו הפעם הראשונה בחיים שלו שהוא יעבור מהגנה להתקפה". מיד לאחר ההשמצות של בנזמה וקאנטונה, על אחד מבתיו של דשאן רוססה הכתובת "גזען". איזו דרך להתמקד ביורו.

קאנטונה: השחקן הכי טוב בעולם כיום - חאבייר פסטורה. רויטרס
"דשאן הוא כנראה היחיד עם שם צרפתי אמיתי". קאנטונה על המאמן/רויטרס

ועכשיו, ערב פתיחת הטורניר, הכדור חוזר לז'ירו. הפן החברתי תמיד היווה מוקש עבור נבחרת צרפת, ואם החלוץ לא ישתיק את המיעוט הקולני ועל הדרך גם את בנזמה וקאנטונה, לא רק שהסיכוי של המארחת ללכת עד הסוף יקטן, אלא הסערה החברתית-גזענית תתעצם. כדי להשקיט את הפרשה ולמקד את כולם בכדורגל, חלוץ ארסנל צריך לשמור על קצב הכיבוש שלו – שבעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים.

"צרפת זכתה בטורנירים כאשר הכביסה המלוכלכת לא יצאה החוצה", מזכיר סולן שרייה, עיתונאי "לה ז'ורנל דה דימנש" שמלווה את הנבחרת בכל הטורנירים האחרונים והיה עד לשביתה מול ריימונד דומנק, ולבעיות המשמעת שהעיבו על היורו הקודם עם לורן בלאן. "תמיד היו אינטריגות, זה חלק מהרפרטואר של הנבחרת, רק שהפעם זה גם נוגע בבעיה חברתית. זה לא משנה שיש מוסלמים אחרים בנבחרת, בנזמה הוא מייצג של האלג'יראים. אם ז'ירו יכבוש, הבוז מצד תומכיו יילך וייעלם". ואם לא, הסערה רק בתחילתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully