וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותי הביטחון של אוקראינה: סיכלנו 15 פיגועים שתוכננו ליורו

כוחות הביטחון האוקראינים עצרו אזרח צרפתי בגבול עם פולין. ברכבו נמצאו שלושה מטולי רימונים ו-100 ק"ג חומר נפץ. מהחקירה עולה שהוא תכנן לפגוע במטרות יהודיות ומוסלמיות בצרפת

אימג'בנק GettyImages

ראש שירותי הביטחון באוקראינה, ואסילי גריצאק, סיפר היום (שני) שכוחותיו מנעו לפחות 15 פיגועי טרור במהלך יורו 2016 בצרפת. "עשינו עבודה גדולה", אמר גריצאק, "קבוצה גדולה של סוכנים עבדה על התיק הזה. הקרדיט מגיע למחלקת המודיעין של צבא אוקראינה".

תחילתו של הסיפור לפני כשבועיים, אז נעצר אזרח צרפתי בגבול אוקראינה-פולין אחרי שברכבו התגלו כמה רובי קלצ'ניקוב, שלושה מטולי רימונים ו-100 ק"ג חומר נפץ. אחרי חקירה מאומצת התגלה שכללה גם את שירותי הביטחון הכללי של צרפת, הסתבר שמדובר באדם בן 25 מאזור לורן. בחיפושים שנערכו בביתו נמצאו סמלים של ארגוני ימין קיצוני.

עוד בנושא:

המחבל מבריסל: "היורו הוא מטרה מרכזית בשביל דעא"ש"
חשש: טרוריסטים מתכננים לפגוע באוהדי נבחרת אנגליה

הידיעה על המעצר של אותו אזרח צרפתי פורסמה בכלי התקשורת רק לפני כמה ימים, אבל היא לא הובלטה ברחבי אירופה. היום גריצאק התראיין ושפך אור נוסף על הפרשה. הוא סיפר שאותו אדם ייעד את חומרי הנפץ לשורה של פיגועים במטרות יהודיות ומוסלמיות, כמו גם במבני ממשל בצרפת.

הקרבות באוקראינה בשנתיים האחרונות הפכו אותה למקום בו כלי נשק עוברים מסוחר לקונה בצורה יחסית קלה. ביום רביעי האחרון שלטונות אוקראינה פרסמו שהם עצרו שני פעילים של דעא"ש בעיר חרקוב, זמן לא רב לפני שהם ניסו לחצות את המדינה בדרכם למערב אירופה.

פארק אולימפיק, ליון, יורו 2016. AP
האצטדיון בליון/AP
  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully