וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשזיזו מריח את ברזיל

28.6.2006 / 8:17

חשבו שזה יהיה המשחק האחרון שלו, אבל זידאן סגר עניין בדקה ה-90 ב-1:3 על ספרד וקבע לנבחרת הטריקולור שיחזור של גמר 98 ברבע הגמר

בימים כאלה, מבינים שיש גם יתרונות לאוהדי נבחרת ישראל. לנו לפחות אין יותר מדי ציפיות מהנבחרת שלנו. אם היא תגיע באחד מהימים לטורניר כזה, נפרגן לה ולא נצפה ליותר מדי. אנחנו רגילים לבינוניות, אנחנו חיים אותה והתרגלנו אליה. אצל הספרדים, זה סיפור אחר לגמרי. פעם אחר פעם הם פותחים את הטורניר הגדול בניצחון מרשים ומפשלים ברגע שהם טובלים את הרגל בביצת הנוק אאוט.

הפעם זה קרה בשמינית הגמר, מול יריבה מוכרת בדמותה של צרפת. כשדויד וייה העלה את הספרדים ליתרון ראשון בפנדל בדקה ה-28, יחד עם היכולת שהצרפתים הרגילו אותנו אליה במשחקים הקודמים, נדמה היה שאולי הפעם האדומים של ארגונייס יעשו את זה. מה כבר הם היו צריכים? להסתגר במשך 60 וקצת דקות, כמו שעשו כמה מהקולגות שלהם בימים האחרונים. זה לא ממש קרה. פרנק ריברי (בשער נפלא בדקה ה-41) ופטריק ויירה (בנגיחה בדקה ה-83) מצאו את הנוסחה לחולל מהומות ברחבה הספרדית ולכבוש את שני השערים החשובים ביותר של הטריקולור בטורניר. זינדין זידאן עדיין לא פורש ופינק את הצרפתים בשער השלישי והאחרון בדקה ה-90, אחרי פריצה מרהיבה.

תיירי הנרי, שהיה בינוני, ממשיך קדימה והרבה בזכותו של השחקן הצעיר בנבחרת, פרנק ריברי, שהיה אחראי לכמה מהמהלכים הטובים של צרפת במשחק. אל כל אלה הצטרף גם פטריק ויירה, איש המשחק, שכבש את השער השני שלו במונדיאל וחזר להיות הקשר הנפלא שכולנו מכירים, אחרי עונה פושרת ביובנטוס.

אז הלוזרים של המונדיאלים האחרונים לא מתחלפים והווינרים מ-98 מתכוונים לאיים על הסגנים שלהם מאותה שנה, במשחק רבע הגמר ביום שבת. זידאן הוא כבר לא אותו זידאן, וברזיל נראית חזקה יותר, אבל זה הולך להיות מרתק. רבים מאיתנו רצו לראות אולי את ספרד ברבע הגמר, אבל כשחושבים רק על כדורגל ושוכחים מהפוליטיקה, כנראה שעדיף שנראה שם את זיזו והחברים.

מחצית ראשונה

דקה 9 - בעיטה חופשית לספרד מ-25 מטר. פרניה מסובב החוצה.

דקה 12 - תיירי הנרי חוטף כדור, פורץ קדימה ובועט מ-16 מטר חלש לידיו של קסיאס.

דקה 16 - זינדין זידאן מגיע ברגע האחרון לכדור שנהדף על ידי הגנת ספרד, אבל הבעיטה שלו נבלמת.

דקה 23 - זידאן מוסר כדור עומק להנרי, שממשיך בכדור רוחב לפטריק ויירה, שלא משתלט על הכדור ומחמיץ מקרוב.

דקה 28 - תוראם דוחף את פבלו ברחבה והשופט האיטלקי שורק לפנדל. דויד וייה מדייק. 0:1 לספרד.

דקה 41 - גול! התקפה מתפרצת לצרפת. פטריק ויירה מזהה את פרנק ריברו, שמשתחל מאחוריו ומשתחרר לבדו מול השוער. ריברי חולף על פני קסיאס ובועט פנימה. צרפת משווה ל-1:1.

מחצית שניה

דקה 52 - פלורן מאלודה משתלט על כדור עומק ובועט מהאוויר מקרוב, קסיאס הודף.

דקה 60 - חואקין מגביה כדור לרחבה, אבל סאניול מרחיק את הכדור לפני שהוא מגיע ללואיס גארסיה.

דקה 79 - חואקין מטעה שחקן הגנה, פורץ לרחבה ובועט חזק החוצה.

דקה 81 - ריברי משחרר כדור ימינה לסידני גובו, שבועט מ-16 מטר מעל למשקוף.

דקה 83 - גול! כדור חופשי לצרפת . זידאן מרים לרחבה והכדור עובר דרך ראשו של צ'אבי אלונסו אל פטריק ויירה, שנוגח מקרוב לרשת, לא לפני שהכדור פוגע בסרחיו ראמוס. 1:2 לצרפת.

דקה 90 - גול! ספרד עולה למעלה בכל הכוח, וזינאדין זידאן מנצל זאת. הוא חודר לרחבה משמאל, חולף על פני קרלס פויול, וכובש את אחד השערים המתוקים בקריירה. 1:3 לצרפת.

הרכבים:

ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, קרלס פויול, פבלו, מריאנו פרניה, ססק פברגאס, צ'אבי אלונסו, צ'אבי (מרכוס סנה, 73), ראול (לואיס גארסיה, 54), פרננדו טורס, דויד וייה (חואקין, 54).

צרפת: פביאן בארטז, ווילי סניול, ליליאן תוראם, וויליאם גאלאס, אריק אבידל, פטריק ויירה, קלוד מקאללה, פרנק ריברי, זינדין זידאן, פלורן מאלודה (סידני גובו, 74), תיירי הנרי (וילטורד 88).

שופט: רוברטו רוזטי (איטליה)

איצטדיון: האנובר, 44,652 צופים

שחקן מצטיין: פטריק ויירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully