וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי זה הכי

8.11.2004 / 23:00

קלינגר דיבר על ישראליות אחרת כשהבטיח שלא להתבזות בליגה אחרי הניצחון הגדול על איאקס. בסוף זה נגמר 0:1 לאשדוד ומכבי עם הפסד ליגה שני רצוף, רחוקה 11 נקודות מהמקום הראשון

אז לפני שמכבי ת"א מפנטזת על ניצחון על באיירן מינכן בליגת האלופות, היא צריכה קודם כל לדאוג לפצח את הנוסחה הבאה: איך להבקיע שער. אחרי הניצחון הסנסציוני מול איאקס בשבוע שעבר, קיוו במכבי "לרדת לקרקע" ולהמשיך את היכולת הגבוהה שהציגו מול היריבה ההולנדית. אז נכון, ההחלטה הנמהרת של שי שטרית להרחיק את ברוך דגו כבר בדקה ה-32, הייתה אולי שגויה ופגעה במערך הצהוב, אבל זה לא תירוץ ליכולת החלשה וחסרת היצירתיות של המכבים בהמשך.

אשדוד, עם 20 נקודות, צימקה היום את הפער ממכבי חיפה לחמש נקודות ובגדול, עושה רק טוב לליגה. היום שוב הוכיחו חניכיו של יוסי מזרחי שלא מדובר בבלוף, ובשלבים רבים במשחק היו אף קרובים להגדיל את התוצאה ל-0:2, עם פריצות מצוינות של מאור פרץ ובעיטה מסוכנת אחת של סלמן עמר שכמעט נכנסה. מכבי ת"א נותרה הרחק מאחור במקום הרביעי עם 14 נקודות בלבד, מרחק 11 נקודות ממכבי חיפה במקום הראשון. משחק ההזדמנות האחרונה להישאר בתמונת האליפות מחכה לה בעוד שבועיים בקרית אליעזר.

מהלך המשחק (ספורט 5)

הצהובים פתחו טוב יותר את המשחק, ובדקות הראשונות יכולנו לראות הנעת כדור יפה משחקניו של ניר קלינגר, שנראו מלאי ביטחון אחרי הניצחון על איאקס. דווקא האורחים עלו ליתרון מוקדם (דקה תשיעית), כשמשה מישאלוב נגח נפלא לשער הלא נכון אחרי כדור חופשי של דוד רביבו, 0:1 לאשדוד.

שתי דקות אחר כך, נפצע מאוריציו ג'ובאניני ונאלץ לרדת לספסל. השער הכניס את שחקני מכבי ללחץ, דבר שבא לידי ביטוי בהרבה עבירות מיותרות, ובאיבודי כדורים. בדקה ה- 34 ספגה מכבי מהלומה נוספת. טעות קשה של שי שטרית ששלף צהוב שני לעבר ברוך דגו על עבירה שלא בוצעה, שלחה את הקשר המוכשר לחדר ההלבשה. דגו ההמום לא האמין וחבריו מיד הקיפו את שטרית בניסיון לשנות את דעתו. לירן שטראובר הגיע משערו כדי להעיר לשטרית וספג גם הוא צהוב.

ארבע דקות אחר כך אשדוד הייתה קרובה ל- 0:2. סלמן עמר שחרר בעיטה טובה מ- 15 מטרים, שחמקה מתחת לידיו של שטראובר ופגעה בקורה. בדקה ה- 40 הגיעו סוף סוף הצהובים להזדמנות הראשונה שלהם במשחק. התקפה מתפרצת יפה הסתיימה במסירה כפולה של תמיר כהן וישמעאל אדו, שהעמידה את הגנאי לבדו מול אסי רחמים, שהציל יפה. שלוש דקות אחר כך, קיבל ארז מסיקה כדור מצוין מסאלם אבו סיאם, אבל הבעיטה שלו הלכה החוצה.

מכבי עלתה למחצית השנייה כשהיא נחושה להשוות את התוצאה, ובדקה ה- 50 היא הייתה צריכה לעשות את זה. מסירה נהדרת של לירן כהן מצאה את אדו חופשי לגמרי בתוך הרחבה, אבל אדו שחרר בעיטה גרועה החוצה מחמישה מטרים. ארבע דקות לאחר מכן, עמד מסיקה במצב דומה, והפעם הוכיח רחמים ערנות כשקלט את הכדור.

חניכיו של ניר קלינגר המשיכו ללכת קדימה על אף הנחיתות המספרית, ובדקה ה-58 מצא לירן כהן את מסיקה, שירה מ- 16 מטרים לידיים של שוער אשדוד. האורחים הסתגרו בהגנה לאורך כל המחצית כשמדי פעם יצאו להתקפות מתפרצות מסוכנות, שהביכו את הגנת מכבי. בדקה ה-68 מתפרצת כזו כמעט הסתיימה בשני של אשדוד. מאור פרץ שעט לבדו לאורך רבע מגרש, ומ- 16 מטרים שחרר בעיטה טובה שנעצרה על ידי שטראובר.

שתי דקות אחר כך הראה פרץ שוב כמה כשרון יש ברגליו, כשהוביל את מתפרצת נוספת ומסר נפלא לפליקס אוגבוקו שבעט החוצה. שחקני מכבי המשיכו לחפש את השוויון, אבל אשדוד לא נבהלה והציגה משחק הגנה שקט ויעיל. שלוש דקות לתום המועד החוקי הציל שטראובר את הצהובים משער נוסף, כשהדף מהקו נגיחה מצוינת של עידן שריקי אחרי כדור קרן.

הרכבים
כבי ת"א: לירן שטראובר, קובי מוסא, ג'ובאניני (אורן זיתוני 11), אבי סטרול, סאלם אבו-סיאם, תמיר כהן (אלי ביטון 72), משה מישאלוף, לירן כהן, ארז מסיקה (אלעד בונפלד 60), ברוך דגו, ישמעאל אדו.

מ.ס. אשדוד: אסי רחמים, עמר סלמן, אריק אג'יפור, עמנואל פאפו, אדיר טובול, אייל אלמושנינו (עידן שריקי 56), יוסי אופיר, משה אוחיון (אנש עזיז 61), מאור פרץ, דוד רביבו, פליקס אובוקה (עמיר תורג'מן 78).

יוסי מזרחי: "נתנו יותר מדי כבוד למכבי"

מאמן אשדוד, יוסי מזרחי: "לא שיחקנו את המשחק הרגיל שלנו. אם היינו מניעים את הכדור מהר ומנצלים את היתרון המספרי שלנו, אז זה היה נראה אחרת. נתנו יותר מדי כבוד למכבי ולא ניצלנו את היתרון המספרי שלנו. כדי לעשות זאת, צריך להיות חכמים, להניע את הכדור בסבלנות, למצוא פריצה ולעשות 0:2. מטבע הדברים, זה כנראה גודל המעמד".

לגבי הסיכוי להתמודד על כתר האליפות אמר מזרחי: "אם מכבי חיפה לא תשחק סיבוב אחד שלם, אולי נוכל להתמודד על האליפות. מעבר לזה, אשדוד עושה מעל ומעבר ועוד בלי בלי הולצמן וואוביידה, שזה הכח העיקרי שלנו בהתקפה. זה ניצחון ענק בחוץ מול מכבי ת"א. נמשיך להתאמן חזק ונמשיך להשתפר, כי יש מה".

נשיא מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ': "מה שראינו פה לא היה בהכרח משחק נורמלי מהרגע שהחל ועד שהסתיים. יש לנו בעייה לכבוש שערים וזה לא תופעה חדשה והיא נובעת מלחץ. בכל משחק נורמלי הינו אמורים לסיים היום בניצחון. אבל ראיתי מלחמה, השחקנים האמינו בעצמם, וגם שלטו במשחק. צריכים מהר מאד ליישר קו , כי הליגה הזו מאד חשובה והתוצאה בסיום היא קריטית".

שוער מכבי ת"א, לירן שטרואבר, היה עצבני ביותר ודיבר בעיקר על ההרחקה השנויה במחלקות של ברוך דגו: "אני מחזיק את עצמי שלא לדבר שטויות, אבל כשהשופט בא עם תוצאה מוכנה מהבית, זה מה שקורה. שנים אני משחק כדורגל ועוד לא ראיתי דבר כזה. אני פונה לתקשורת שתדע איך לזכות את ברוך דגו מההרחקה הזאת. אני לא חושב שהיה כל כך הרבה הבדל בין הקבוצות. החל מהרגע שברוך הורחק, עשינו הכל כדי לחזור למשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully