וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער כסף. לפחות

1.7.2004 / 23:54

היוונים המשיכו להדהים כשניצחו גם את הפייבוריטית צ'כיה 0:1 בשער כסף בדקה ה-105 (הראשון אי פעם בטורניר גדול) והעפילו לגמר מול פורטוגל. עכשיו הם הולכים על הזהב

נבחרת יוון ה'קטנה' ממשיכה להדהים את אירופה וסביר להניח שגם את שאר חובבי הכדורגל בעולם. אחרי שניצחו את פורטוגל במשחק הפתיחה, הוציאו תיקו מול ספרד והדיחו ברבע הגמר את צרפת, הצליחו היוונים לעבור בחצי הגמר גם את נבחרת צ'כיה, שניצחה בכל משחקיה בטורניר עד הערב ונחשבה לפייבוריטית ברורה לזכייה אחרי שכל הנבחרות ה'גדולות' עפו בדרך.

האמת, גם אנחנו קיווינו, כמו רוב אוהדי הכדורגל, שצ'כיה תהיה זו שתעפיל לגמר, כדי שנזכה לראות משחק אטרקטיבי לקינוח. אבל מגיע כל הכבוד ליוונים (ששוב הצליחו להרוס להרבה אנשים את ההימור). הערב, כמו בשאר המשחקים שלהם בטורניר (להוציא את ההפסד המפתיע לרוסיה 2:1), הם שוב הציגו משחק ממושמע וטקטי בהדרכת המאמן אוטו ריהאגל, והצליחו לעצור את ההתקפה המצויינת של הצ'כים. מסתבר שגרמניה לא עפה מהיורו.

הצ'כים סבלו מחוסר מזל כשבדקה ה-39 איבדו את הלב והנשמה של הנבחרת, פאבל נדבד, בגלל פציעה. אחרי 90 דקות של משחק שקול התוצאה עדיין עמדה על 0:0, ואז הגיעה הדקה האחרונה של המחצית הראשונה בהארכה. היוונים זכו בכדור קרן, צארטס הגביה לפינה הקרובה של הרחבה והבלם דלאס הקדים את ההגנה הצ'כית ונגח פנימה. 0:1 מדהים ליוונים. השופט קולינה חידש את המשחק לאחר השער אבל שרק לסיומו כבר לאחר חצי דקה ונתן את האות לחגיגות של אלפי האוהדים היוונים ביציעים וברחבי אתונה.

שכנתנו העפילה לראשונה בהיסטוריה למשחק גמר בטורניר גדול, וזהו גם הניצחון הראשון בשער כסף בטורניר חשוב. משחק הנעילה של יורו 2004, כך רצה כנראה הגורל, יהיה זהה למשחק הפתיחה ויפגיש בין המארחת פורטוגל לסינדרלה מיוון. מי היה מאמין.

מהלך המשחק (הארץ)

תומאס רוזיצקי בעט בדקה השלישית למשקוף כחלק מהצהרת הכוונות של הצ'כים לקראת ההמשך. יוון המשיכה בצורת המשחק ההגנתית והטקטית שהנחיל לה המאמן הגרמני אוטו ריהאגל, שהפך לכוכב במדינה.

בדקה השישית הגיעו הצ'כים להזדמנות השנייה שלהם כש מארק ינקולובסקי בעט מזווית לא קלה ואנטוניס ניקופולידיס שוער יוון הדף החוצה. היוונים השתפרו ככל שהתקדמו הדקות. הצ'כים הצליחו להגיע לעוד הזדמנות טובה ושוב ינקולובסקי מצא את ניקופולידיס מוכן. במהלך הזה נפצע פאבל נדבד, הכוכב הצ'כי. נדבד ניסה להמשיך ולא הצליח, ובדקה ה-40 החליף אותו ולדימיד שמיצר. נדבד ירד בדמעות לספסל.

המשחק התאזן. יוון לא איפשרה לצ'כים לפתח את המשחק. תפיסה ברחבה של יאן קולר עברה בלי שריקה של השופט האיטלקי פיילואיג'י קולינה. היוונים החלו לתקוף, אבל מהדקה ה-70 החלה צ'כיה לשלוט במרכז המגרש.

בדקה ה-80 התקרבה צ'כיה ליתרון אחרי שיאן קולר הצליח להשתחרר אבל בעט החוצה. עברו שתי דקות ומילאן בארוש פרץ לכיוון הרחבה ובעט ליד הקורה והחוצה. צ'כיה לא הצליחה לכבוש בתום 90 דקות והמשחק נכנס להארכה.

היוונים פתחו טוב את ההארכה. סטיליאנוס ג'ינאקופולוס, שנכנס כמחליף, הטריד את ההגנה הצ'כית. פטר צ'ך הצליח לעצור כדור של הבלם טריאנוס דלאס בדקה ה-103. עברו שתי דקות. דאלס עלה לכדור קרן שהגביה וסילוס צארטס לפינה הקרובה ונגח מקרוב פנימה. 0:1 ליוון. המשחק חודש לחצי דקה ובסיום החצי הראשון של ההארכה הוא הסתיים עם ניצחון של יוון בשער כסף שהעלה אותה לגמר מול פורטוגל, אותה היא ניצחה במשחק הפתיחה של הטורניר.

הרכבים

יוון: ניקופולידיס, קפסיס, דלאס, סיטארידיס, פיסאס, בסינאס (גיאנקופולוס 71), קצוראניס, קראגוניס, זאגוראקיס, וריזאס (צארטס 91), חאריסטאס

צ'כיה: צ'ך, בולף, גריגרה, אויפאלושי, ינקולובסקי, גאלאסק, פובורסקי, רוזיצקי, נדבד (שמיצר 39), בארוש, קולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully