וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם, המזל לובש כתום

27.6.2004 / 0:23

הולנד, שבשלושת הטורנירים הקודמים בהם השתתפה עפה בפנדלים, סופסוף ניצחה את שבדיה 4:5 בבעיטות הכרעה (0:0 לאחר 120 דקות) ועלתה לחצי הגמר, שם תפגוש את המארחת פורטוגל

אחרי ההפסד של נבחרת הולנד לצ'כיה, בשלב הבתים, אף אחד לא האמין שהם בכלל יעלו לשלב הבא. אבל הערב, אחרי שהכתומים הבטיחו את מקומם בפיינל פור, הם ישתיקו הרבה מאד פיות שהעבירו עליהם ביקורת. הולנד העפילה לחצי גמר היורו לאחר שניצחה את שבדיה 4:5 בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. בתום 120 דקות היתה התוצאה 0:0 אבל הולנד, שהיתה הטובה יותר במשחק כבשה שער אחד יותר כדי להעפיל לחצי הגמר, שם היא תפגוש את פורטוגל המארחת.

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, אבל לשתי הנבחרות היו הרבה הזדמנויות להכריע את המשחק אלא שכדורים שפגעו רק בקורות השערים, בנוסף ליכולת טובה של שני השוערים, סחבו את שתי הנבחרות להארכה ומשם לבעיטות ההכרעה שהיה דרמטי שהוכרע רק בבעיטה ה-13 אחרי שתי החטאות של שבדיה לעומת החטאה אחת בלבד של הולנד.

ההולנדים סוף סוף שברו את מנחוס הפנדלים שליווה אותם בכל שלושת הטורניר האחרונים בהם השתתפו. ביורו 96' היו אלו הצרפתים ששלחו את ההולנדים הביתה, ב-98' הפסידה הולנד בפנדלים לברזיל וב-2000 היתה זו איטליה. הפעם, מול שבדיה, סוף סוף ההולנדים יכולים לחייך.

תקציר המשחק

זלאטן איברהימוביץ', עם איום ראשון על שער הולנד בדקה השניה, כמעט והגיע למצב בעיטה אבל נבלם בידי חברו לקבוצת אייאקס, פרנק דה בור. מנגד, כדור חופשי לזכות הולנד כמעט ומצא את הראש של יאפ סתאם. הלחץ ההולנדי בפתיחה המשיך וכמעט הניב שער של סיידורף בדקה השמינית לאחר שקיבל מסירה מדוייקת מרובן, אבל הבעיטה המסיימת היתה החלשה. גם רובן עצמו, בדקה התשיעית, אילץ את השוער השבדי למתוח אבריו ולהציל גול בטוח. בדקה ה-16 היה זה תורו של דוידס לשחרר טיל אדיר מ-20 מטר אבל השוער השבדי הדף לקרן.

השבדים השתחררו מהלחץ ההולנדי בפתיחה והגיעו להזדמנות טובה מבעיטה חופשית בדקה ה-22, אבל יאקובסון לא מצא את המסגרת.בדקה ה-25 שוב בעיטה חופשית לשבדים, הפעם יונסון ניסה את כוחו, חלף מעל החומה אבל ואן דר סאר היה במקום. ההזדמנות הטובה ביותר במחצית היתה של השבדים בדקה ה-39. פריצה בצד ימין של ליונברג מצאה את לארסון חופשי לחלוטין אבל ואן דר סאר, בזינוק הירואי, מנע שער.

הולנד פתחה את המחצית השניה בסערה כשואן ניסטלרוי, עם העקב א-לה איברהימוביץ', ניסה להקשיט מעל איזאקסון אבל הכדור הלך מעל המשקוף. פליפ קוקו הציל מקו השער יתרון של שבדיה בדקה ה-56. הנריק לארסון הוריד לאיברהימוביץ' בראש כדור על מגש של כסף אבל הבעיטה שלו מצאה את קוקו על הקו. מהצד השני, ה-הזדמנות של ואן ניסטלרוי בדקה ה-62 מכדור ארוך ששלח לעברו רובן, שעבר לרוחב כל השער אבל לא נכנס פנימה. רובן, בדקה ה-71, בעט בקשת אבל הכדור לא צמא את הכתובת.

ההתקפות המסוכנות המשיכו לנוע מצד אל צד. ליונברג, בדקה ה-74, קיבל כדור עם הגב אל השער, הסתובב על השומר שלו, אבל בעט מעשרה מטר מחוץ למסגרת. קאלסטרום, שנכנס כמחליף בשבדיה, הגיע להזדמנות מצויינת בדקה ה-82, אבל הגנת הולנד מנעה ממנו את הבעיטה. וילהלמסון, בדקה ה-87, נשלח בכדור ארוך לתוך הרחבה אבל ואן דר סאר הקדים אותו בסנטימטרים. בדקה ה-90 ובתוספת הזמן הולנד הפעילה לחץ על מנת להכריע את המשחק ולמנוע הארכה. שלוש קרנות רצופות היו רק קרובות, אבל לא הניבו את השער המיוחל. בשניות האחרונות מקאי המחליף בעט מ-20 מטר מעל המשקוף ושתי הקבצות הלכו להארכה.

הארכה

שתי הנבחרות פתחו את ההארכה בדעיכה מסויימת לעומת סיום המשחק בזמן החוקי שלו. הולנד יכלה לסגור עניין בדקה ה-95. רובן הפתיע את השוער השבדי בבעיטה חדה שטוחה מ-30 מטר. השוער רק הדף את הכדור אל הקורה ורוי מקאי, שהגיע ראשון, לא הצליח לדחוק פנימה. לזלאטן, מהצד השני, היתה הזדמנות בדקה ה-98 לכבוש אבל בלם הולנדי הקדים אותו בשניה אחת. בדקה ה-100 השוער השבדי שוב הציל את נבחרתו מהדיפה גדולה לאחר בעיטה של סידורף. מלברג, שהצטרף אל הכוחות השבדים בחזית, בעט בדקה ה-105 מזוית קשה רק אל הרשת החיצונית.

סיידורף קיבל את ההזדמנות שלו מבעיטה חופשית מיד עם פתיחת החצי השני של הארכה. החומה לא ממש הפריעה לו אבל איזאקסון הציל את הנבחרת שלו בהדיפה גדולה. עד שסוף סוף ראינו כדור ברשת, בדקה ה-111, הקוון הרים דגל לנבדל של ואן ניסטלרוי. מצלמות הטלויזיה אכן אישרו שהיה נבדל. הנריק לארסון, מהצד השני, בדקה ה-113, השתלט ראשון על עירבוביה ברחבת הולנד אבל הכדור שלו פגש את את המשקוף. גם ליונברג, בדקה ה-116, בעט שטוח אל הפינה ימנית של ואן דר סאר אבל פגש רק את העמוד. עד לסיום לשתי הנבחרות כבר נגמר האויר ושתי הנבחרות חיכו לשריקת הסיום שתשלח אותם לבעיטות ההכרעה.

בעיטות ההכרעה

שבדיה הוגרלה לבעוט ראשונה וקאלסטרום, שנכנס מחליף, בעט חזק לפינה הימנית, גם ואן ניסטלרוי, מהצד השני, לא השאיר לשוער השבדי שום סיכוי. הנריק לארסון, כבש שוב לזכות שבדיה והייטינחה הצעיר לא התקשה לבעוט פנימה.

זלאטן איברהימוביץ', שנראה עם הרבה בטחון, שלח כדור גבוה מעל המשקוף של ואן דר סאר ורייזיחר, מהצד השני, בעט מצויין. פרדי ליונברג השאיר את שבדיה בתמונה לאחר שהכדור שלו פגש במשקוף אבל פגע בגופו של ואן דר סאר ונכנס פנימה.

פיליפ קוקו יכל לסגור עניין להולנד אבל הכדור שלו פגע בקורה ויש לנו שיוויון. וילהלמסון, שנכנס מחליף, כבש לשבדיה וגם רוי מקאי המחליף עשה את העבודה להולנד.

את הבעיטה השישית לשבדיה לקח מלברג אבל ואן דר סאר ניחש את הפינה ולקח את הכדור. הכל היה ברגליים של רובן, המצטיין במשחק. רובן לא התבלבל ובעט לפינה הימנית כדי לעלות את הולנד לחצי הגמר.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully