וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגל ממשיך לנצח

'הארץ' בשיתוף

25.6.2004 / 23:33

אלופת אירופה הצרפתית הגיעה עם הרבה יומרות ומעט חשק. יוון חגגה על חשבונה ובמשחק חכם ויעיל, שלחה אותה הביתה עם 0:1 שהעלה אותה לחצי הגמר. הפתעה? לא למי שראה כדורגל השנה

האמת, זה היה באוויר. אחרי משחק מושלם מבחינתה בכל המערכים, הדיחה יוון את אלופת אירופה צרפת כבר ברבע הגמר, אחרי ניצחון 0:1 משער שהושג בדקה ה-65. צרפת, שלא הבריקה כ"כ גם בשלב הבתים, נראתה לא מאורגנת וללא חיים. היוונים, שכל כך רצו להשתיק את השכנים מטורקיה, עשו את זה בגדול, כשעל ההעפלה לחצי הגמר חתום בעיקר מאמן גרמני בשם אוטו ריהאגל.

זינדין זידאן הפך לעוד גלאקטיקו ממדריד שטס הביתה אחרי שראול ובקהאם עשו זאת לפניו, במשחק שסימן אולי את העונה כולה. צרפת, נבחרת גלאקטיקוס כשלעצמה, הגיעה בטוחה בעצמה יותר מדי וכמו ריאל מדריד ויתר הקבוצות הגדולות של אירופה, שהודחו בשלבים מוקדמים יחסית של ליגת האלופות השנה, קיבלה בראש מנבחרת שפשוט שיחקה יותר כדורגל ממנה.

פתיחה פושרת

למרות כל השמות שיש לצרפת זידאן, הנרי, פירס, ויירה וטרזגה, מול היוונים האלמוניים אבל ליוון יש מאמן שהכין מצוין את הקבוצה שלו לניצחון המפתיע על פורטוגל והכין נפלא את יוון למשחק רבע הגמר מול צרפת.

ריהאגל הציב הרכב נסוג שידע להוציא את צרפת מהמשחק שלה. ז'ק סנטיני מאמן צפת ביצע שינויים בהרכב והעלה את אוליבייה דאקור במקום פטריק ויירה הפצוע. וויליאם גאלאס מחליף את ווילי סניול שנפצע בזרועו. היוונים סגרו היטב בפתיחה ואף הגיעו להזדמנות הטובה הראשונה במשחק קראגוניס בעט מקרוב והכדור ספק עבר את הקו, אבל אנדראס פריסק, השופט השוודי הורה להמשיך.

זו היתה ההזדמנות המסוכנת היחידה ב-45 הדקות הראשונות. צרפת ניסתה להפעיל את ליזאראזו מצד שמאל אבל המסירה שלו בדקה ה-20 ננגחה על ידי תיירי הנרי הרחק מעל לשער. יוון הצליחה להכתיב את הקצב המבוקר עד למחצית וצרפת ירדה עם שריקות בוז של אוהדיה אחרי הופעה למטה מבינונית.

עד שחריסטאס הדהים את כולם

צרפת הצליחה להגיע להזדמנות טובה ראשונה בדקה ה-48, אבל הבעיטה של הנרי פגעה בשחקן יווני ויצאה החוצה. הנרי הגביה בדקה ה-56 כדור שניקופולידיס השוער לא יצא אליו טוב אבל קפסיס הציל את השער היווני.

בדקה ה-65 הצליח תיאודורוס זקוראקיס להשתחרר באגף ימין הוא עבר את ליזאראזו חדר לרחבה והרים כדור לאנגלוס חריסטאס החופשי שנגח בחוזקה בלי להשאיר לפביאן בארתז סיכוי. 0:1 ליוון.

השער שיחרר את היוונים ואילו צרפת נכנסה ללחץ. סאנטיני הכניס את סילוון וילטורד ולואיס סאהה במקום דויד טרזגה ודאקור. סאהה ניסה להפתיע את ניקופולידיס כבר בדקה ה-75. הנרי נגח בדקה ה-87 החוצה. היוונים המשיכו להגן על השער וחגגו ניצחון גדול, מוצדק ועליה לחצי הגמר.

סופו של דור

ההגנה המזדקנת של צרפת, זו שסחפה אותה לכל כך הרבה תארים ותצוגות מרהיבות בעבר הלא רחוק, סיימה למעשה את תפקידה. אחרי זכיה במונדיאל 98' ויורו 2000, הגיע הזמן להיפרד מפביאן בארתז בשער הצרפתי, שלמרות טורניר נטול בירתוזים לא יכול היה למנוע מנבחרתו הדחה. אולריך ראמה וגרגורי קופה מחכים לאפודה הראשונה. דסאיי כבר הודיע שיפרוש מהנבחרת אחרי היורו וטוראם בוודאי יעשה זאת אחריו. גם ביצ'נטה ליזראזו לא הופך צעיר יותר מיום ליום וצפוי לפרוש מהמדים הכחולים בקרוב. סילבסטרה, מקסה ואברה, בוודאי יתפסו את מקומם בשנים הקרובות.

גם בקישור צרפת תאבד חלק מהשחקנים שהפכו אותה למעצמת הכדורגל מספר 1 באירופה בשנים האחרונות. מקאללה יוחלף עם הזמן בז'אן אלן בומסונג, כשלרובר פירס תהיה תחרות צמודה יותר על חולצת ההרכב מכיוונו של ג'רום רוטן. זידאן אולי יישאר איתנו עד למונדיאל, אבל מי שצפוי לקבל עליו את הנהגת הנבחרת בשנים הקרובות הוא תיירי הנרי, שחסה בצילו של זיזו עד עכשיו בכל פעם שהזכירו את הטריקולור.

ואם כבר דיברנו על הנרי, הרי שהקרב על השותפות עימו, צפוי להיות הרבה יותר צמוד. מקומו של טרזגה כבר לא מובטח אחרי האליפות הבינונית שעברה עליו ולואיס סאהה כבר מתדפק על הדלת, כמו גם ג'יבריל סיסה וצעירים נוספים. צרפת נחלשת? לא בהכרח.

אגב, את מקומו של המאמן ז'אק סנטיני, שספג מטר של ביקורות לאחר שחתם בטוטנהאם (ולפחות יישאר תרנגול) עוד לפני הטורניר, עדיין לא ברור מי יירש, אבל שמענו שז'ראר הוייה פנוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully