וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנגלים שמרו על המוניטין

25.6.2004 / 0:32

בפעם הרביעית ב-14 שנים אנגליה עפה מטורניר גדול אחרי הפסד בפנדלים. הפעם זה נגמר 6:5 במשחק ענק ברבע הגמר מול פורטוגל (2:2 בהארכה), עם החמצות פנדלים של בקהאם ו-ואסל

שלב רבע הגמר באליפות אירופה בכדורגל בין המארחת פורטוגל לאנגליה הבטיח רבות ואף קיים. משחק רב הזדמנויות קיבלנו הערב באיצטדיון דה לוז בליסבון: שער מהיר בפתיחה, שיוויון, הארכה, מהפך, ושוב שיוויון ששלח את שתי הקבוצות לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה אחרי 2:2 בתום 120 דקות (1:1 אחרי 90 דקות).

דייויד בקהאם, שהחטיא פנדל במשחק הפתיחה מול צרפת, לקח את הבעיטה הראשונה לזכות אנגליה ושלח את הכדור לשמיים, והאוהדים האנגלים ביציע החסירו פעימה. רוי קושטה החמיץ את הבעיטה השלישית של פורטוגל והדאיג את האוהדים המקומיים. את הבעיטה השביעית לזכות אנגליה ניגש לבעוט החלוץ המחליף דריוס ואסל, אבל ריקרדו זינק מצויין והדף. השוער הפורטוגלי ניגש לבעוט את הבעיטה המכריעה, הכניע את יריבו דייויד ג'יימס בקור רוח מדהים וקבע 5:6 לפורטוגל שסידר למארחים מקום של כבוד בחצי הגמר.

אנגליה עולה ליתרון מוקדם, המחליף של סקולארי משווה

פורטוגל פתחה עם נונו גומש בחוד התקפה במקום פדרו פאולטה המושעה. מייקל אואן חלוץ אנגליה פתח לצידו של ווין רוני. אואן כבש את השער הראשון שלו בטורניר כבר בדקה השלישית. קושטיניה נגח לאחור כדור שנבעט ממעמקי הרחבה של האנגלים, ואואן הסתובב ובעט מבלי לעצור כדור שעבר בקשת את ריקרדו שוער פורטוגל. 0:1 לאנגליה.

השער הוביל להתקפות של הפורטוגלים. מניצ'ה בעט בדקה השמינית כדור שדייויד ג'יימס הוציא לקרן. האנגלים ניסו לענות במתפרצות, ושתי הקבוצות שמרו על קצב משחק מהיר. אואן בעט מעל לשער, סול קמפבל נגח מעל לשער. פורטוגל התקשתה מול היכולת האנגלית.

בדקה ה-20 החל רוני לדדות על הרגל. סוון גוראן אריקסון נאלץ לחמם על הקווים את החלוץ המחליף דריוס ואסל, ובדקה ה-27 מצאה עצמה אנגליה בלי הכוכב הגדול שלה באליפות. הפורטוגלים הגבירו את הלחץ בזכות שימוש נבון ברונאלדו ודקו, אבל לא הצליחו לתרגם את המצבים, בעיקר אלה שהגיעו מכדורי עונשין לכיוון שער, לפני ההפסקה.

פתיחת המחצית השנייה מצאה את אנגליה במגננה כשהפורטוגלים משתלטים על מרכז המגרש. אריקסון העלה את פיל נוויל במקום פול סקולס והסתגר עוד יותר מאחור. גם סקולארי הפתיע כשהחליט בדקה ה-75 להוציא את לואיס פיגו הוותיק, הבולט בפורטוגל, ולהכניס במקומו את הלדר פוסטיגה.

פוסטיגה הצדיק את החילוף כעבור שמונה דקות כשנגח בקשת פנימה כדור שהוגבה משמאל על ידי סברוסה. 1:1 בדקה ה-83. אנגליה, שלא הצליחה להחזיק ביתרון המינימלי, ניסתה להגיב וסול קמפבל הבקיע אחרי שג'ון טרי עבר עבירה על השוער ריקארדו והשער נפסל בצדק.

קושטה משלים מהפך, למפארד משווה

הדקות הראשונות של ההארכה היו בסימן ההתקפות של פורטוגל על השער האנגלי. אנגליה שוב ניסתה למצוא את ואסל ואואן בכדורים ארוכים. בדקה ה-110 הצליחה פורטוגל להשלים את המהפך. רוי קושטה, המחליף השלישי שנכנס במשחק, פרץ 30 מטר מהשער לכיוון הרחבה, עבר את שחקני אנגליה ומ-16 מטר בעט בחצי גובה לרשת, 1:2 לנבחרת המארחת.

המשחק עדיין לא נגמר. קרן לאנגליה בדקה ה-115 ופרנק למפארד משתלט על הכדור וכובש את שער השיוויון. 2:2, בדרך לבעיטות הכרעה.

בקהאם שוב מחמיץ פנדל, גם ואסל

אנגליה בעטה ראשונה. דייויד בקהאם, שכבר החטיא מהנקודה הלבנה נגד צרפת, בעט למעלה ליציעים. עדיין 0:0. דקו בעט לפורטוגל ולא נכשל, 0:1 לפורטוגל. מייקל אואן ניגש לבעיטה השנייה, חזק למרכז השער, 1:1. סימאו סברוסה לא נכשל מול דייויד ג'יימס, 1:2 לפורטוגל.

למפארד, הבועט השלישי של אנגליה, לא נכשל ושוב השווה את התוצאה. רוי קושטה, הבועט השלישי של פורטוגל, בעט מעל לשער, 2:2 אחרי שלוש בעיטות לכל קבוצה. ג'ון טרי העלה את אנגליה ליתרון ראשון בבעיטות ההכרעה, כריסטיאנו רונאלדו השווה. אואן הארגריבס בעט את הפנדל החמישי של האנגלים היטב, 3:4 לאנגליה. מאניש השווה - 4:4 אחרי חמש בעיטות לכל קבוצה.

אשלי קול ניגש לבעיטה השישית ובעט לפינה, יתרון לאנגליה. הלדר פוסטיגה בהקפצה נוסח פננקה ב-1976 הישווה ל-5:5. דריוס ואסל ניגש לפנדל השביעי ובעט לידיו של ריקארדו, 5:5. ריקארקדו בעט את הפנדל השביעי פנימה והעלה את פורטוגל לחצי הגמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully