וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הגרמני עשה היסטוריה

20.6.2004 / 23:31

למרות ההפסד לרוסיה 2:1, אוטו ריאהגל עשה את זה כשהצליח להצעיד את יוון לרבע הגמר הראשון שלה בטורניר גדול. ותודה לפורטוגל

מי שהימר בתחילת היורו שנבחרת יוון תעלה לשלב רבע הגמר, שיקום. ובכן הערב, כנגד כל הסיכויים זה קרה. הנבחרת של המאמן הגרמני אוטו ריהאגל שהדהימה את פורטוגל במשחק הפתיחה, אמנם הפסידה לרוסיה 2:1 אבל ניצלה את ההפסד של ספרד 1:0 לפורטוגל, כדי לעלות בזכות שערי זכות. ריהאגל, עם שיטה גרמנית שלא מצליחה להחזיק מעמד כשהנבחרת שלו מגיעה כפייבוריטית, הצליח בסופו של דבר להעלות את יוון לרבע הגמר הראשון שלה בהסטוריה בטורנירים גדולים. אם הוא יצליח להעלות את היוונים עוד שלב אחד, הטורקים יפסיקו להתלהב מעצמם.

שער אחד שעשה את ההבדל

כבר בפתיחה אותתו הרוסים על המתרחש לבוא. לאחר דקה אחת של משחק כבר הגיע השער הראשון.דמיטרי קיריצ'נקו בהופעת הבכורה שלו בטורניר, מנצל הרחקה לא טובה של ההגנה היוונית דוהר לעבר השער ובועט בשפיץ של הנעל כדור מדויק לפינה השמאלית של ניקופולידיס. 0:1 לרוסיה, השער המהיר ביותר בטורניר עד עתה. הלחץ הרוסי נמשך ובדקה ה-17 הגיע כבר השער השני. גוסב מרים כדור קרן מימין ומוצא את דמיטרי בולוקין לא מכוסה ברחבה, שמשתטח ונוגח כדור אדיר שמרים את הרשת. 0:2 לרוסיה.

האיום הממשי הראשון של יוון על השער הרוסי הגיע בדקה ה-19 כשבאסינס עם כדור חופשי מסוכן הזניק את מלאפיב שהדף החוצה. מנגד, קריאקה החמיץ בדקה ה-24 מקרוב לאחר מסירה מצוינת של בוליקין.

אותו קריאקה פרץ בדקה ה-41, היתל בשלושה שחקנים יוונים, אך השוער ניקופולידיס בלם אותו לפני שהספיק למסור. המאמן היווני רהאגל נאלץ לעשות את החילוף הראשון שלו בדקה ה-42והוציא את אנגלוס באסינס שנפצע, והכניס את ואסליוס צארטאס.

אבל שתי דקות להפסקה, היוונים חוזרים למשחק. בדקה ה-43 מעלה זאגוראקיס מעלה כדור כמעט אבוד מצד ימין, ההגנה הרוסית לא מצליחה להרחיק ופפאדופלוס נוגח לעבר חברו להתקפה, וריזאס. האחרון משתלט על הכדור מצד שמאל ומקפיץ מעל השוער הרוסי מלאפיב, כדי לצמק ל-2:1.

את המחצית השנייה פותחת רוסיה עם שני חילופים. דמיטרי סיצ'ב נכנס במקום דמיטרי בוליקין ואיגור סמשוב במקום אנדריי קריאקה. יוון ניסתה לתקוף בניסיון להשוות את התוצאה מבלי לחכות לתוצאה מליסבון, אבל הלחץ שלה לא היה מספיק יעיל.

גם הרוסים לא הסתפקו בשני השערים שכבשו, וחלוציה הגיעו לא פעם למצבים מסוכנים מול השער היווני, אך ללא הועיל. בדקה ה-50 בעט צרטאס היווני כדור נייח מ-20 מטר לפינה השמאלית, אבל מלאפיב השוער הרוסי מתח את איבריו והדף לקרן.

סיצ'ב בדקה ה-60 איים בכדור חופשי מסוכן, אך השוער היווני היה במקום. בדקה ה-87 אירעה ההחמצה הגדולה ביותר של הרוסים. בוגאייב פרץ מצד שמאל והעביר כדור רוחב לתוך הרחבה היוונית. הכודר 'חתך' את מגיני יוון כשקיריצ'נקו מנסה להגיע בגלישה כדי לדחוק פנימה, אבל הכדור היה מהיר מדיי. שריקת הסיום נתנה את האות לחגיגות של היוונים שעלו בזכות אותו שער וריזאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully