וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"2:2 בין דנמרק לשבדיה יבייש את הכדורגל"

אתר ספורט 5 בשיתוף

19.6.2004 / 20:17

דל פיירו האיטלקי סומך על היושר הסקנדינבי, אבל מוסיף שתיקו רב שערים ביניהן, שידיח את נבחרתו, יעורר תהיות. השבדים עצבנים

"אני סומך על היושר של דנמרק ושבדיה שלא יסיימו את המשחק ביניהן בתיקו 2:2 שיעלה את שתיהן. זה אמנם קרה עם גרמניה ב-1982, אבל אני מאמין שבכדורגל של היום אין מקום לדברים כאלו. 0:0 זו תוצאה אפשרית כששתי קבוצות פוחדות מספיגה, אבל 2:2 או 3:3 יצביעו בבירור על מכירת משחק. זה בושה לכדורגל האירופי והבינלאומי בכלל, אם כך יסתיים המשחק", כך אמר הערב אלסנדרו דל פיירו לקראת מחזור המשחקים האחרון בבית ג'.

דנמרק ושבדיה מובילות כרגע את הבית עם ארבע נקודות כל אחת ואיטליה ממוקמת שלישית עם שתי נקודות. איטליה תשחק מול בולגריה בסיבוב הבא ושבדיה ודנמרק יפגשו לדרבי סקנדינבי. על פי חוקי אופ"א, אם שלוש קבוצות יסיימו עם אותו מספר נקודות, ההכרעה תיעשה על פי התוצאות ביניהן. במילים אחרות, רק תיקו רב שערים, 2:2 ומעלה, יעלה את דנמרק ושבדיה לרבע הגמר, ללא קשר לתוצאה שתשיג איטליה.

מלבד דל פיירו, שחקנים איטלקים נוספים כבר החלו להאשים את שתי הנבחרות כי הן ישחקו על תוצאת תיקו רב שערים וקראו למזימה "מקיאוולית" (על שם ניקולו מקיאוולי, מדינאי איטלקי, שיצר את המושג 'מקיאווליזם'- שם נרדף למדיניות המצדיקה שימוש באמצעים לא מוסריים לצורך השגת יעדים). המאמן השבדי לארס לאגרבק לא נשאר חייב: "מקיאוולי היה איטלקי ואולי האיטלקים כל הזמן חושבים שמישהו הולך לעשות להם דברים כאלו".

"נכון, שום דבר אינו בלתי אפשרי", הוסיף לאגרבק, "התוצאה יכולה להיות 2:2 בסיום, אבל זה משחק בו נעלה כדי לנצח ולא כדי לסיים בתיקו גבוה. זו חוצפה לצאת בהאשמות כאלו, ישנם 22 מקצוענים על המגרש שינסו לנצח. לשחק על תוצאה זה מסוכן, תמיד יכולה לבוא שריקה לפנדל בדקה ה-90. שהאיטלקים יתעסקו בעצמם ולא בליכלוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully