וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה נשמה לרווחה

15.6.2004 / 20:47

הלטבים כבר הוליכו במחצית מבישול של פרוחננקובס, אבל שערים של בארוש והיינץ במחצית השניה דאגו למהפך 1:2 ופתיחה ברגל ימין

דיברו על צ'כיה כאחת הפייבורטיות בטורניר, או לפחות כפייבוריטית להעפיל מבית המוות. מנגד, את לטביה אף אחד לא ספר, אבל דווקא במשחק הפתיחה של בית 4 בין שתי הנבחרות, קיבלנו עד הדקה ה-72 משהו שיכל היה להראות כמו הפתעה גדולה. עד אותה דקה לטביה הוליכה 0:1 משער של ורפאקובסקיס, אבל בארוש והיינץ דאגו למהפך ברבע השעה האחרונה ושחררו אנחת רווחה אצל הצ'כים עם נצחון 1:2.

לפני כן, מנקודת המבט הישראלית, אנדראס פרוחננקובס, שחקנה של מכבי ת"א והנציג השני של הליגה הישראלית ביורו (בנוסף לרוסו), דפק הופעה לא רעה בכלל בנבחרת הלטבית ואף בישל את שער היתרון של נבחרתו בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. דקה לאחר שהוחלף פרוחה השוו הצ'כים ומשם השיגו גם את שער היתרון 5 דקות לסיום המשחק.

למשחק הבא מול הולנד ביום שבת, צ'כיה יכולה לבוא בבטחון גדול. לטביה תנסה להישאר בתמונה אם תצליח לסחוט תיקו מהגרמנים.

ההלם של הצ'כים

פאבל נדבד נתן אותת כבר בדקה הראשונה עם בעיטה אלכסונית שסיכנה את שער לטביה. מילאן בארוש, בדקה השביעית, ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה שלא מצאה את המסגרת. ינקולובסקי, בהזדמנות הטובה ביותר של צ'כיה, שלח כדור רוחב בדקה העשירית אבל אף שחקן בלבן לא הצליח לשלוח רגל מסיימת. ההזדמנות הראשונה של לטביה הגיעה בדקה ה-15: כדור רוחב מסוכן מצא את הראש של אנדראס רובינס שנגח מעל למשקוף.

הצ'כים, שהבינו שאין להם סיכוי לפרוץ את הבונקר דרך התקפות מסודרות וכניסות לרחבה, ניסו את כוחם מרחוק. השוער הלטבי נאלץ למתוח אבריו לראשונה בדקה ה-21 מבעיטה של רוזיצקי שהלכה אל המסגרת אבל הניבה קרן בלבד. בדקה ה-24 פרובורסקי היה רחוק סנטימטרים מעל המשקוף. אנדראס פרוחננקובס מיודענו, שכמעט ולא נגע בכדור, ניסה בדקה ה-34 למצוא את שוער צ'כיה לא מוכן בבעיטה מפתיעה, אבל הכדור שלו נהדף. הלחץ הצ'כי המשיך בהתקפות ללא הרף. בדקה ה-44 מילאן בארוש, א-לה מראדונה, רץ לבדו חצי מגרש, עבר ארבעה שחקנים, אבל נבלם על סף הכניסה לרחבה.

וכמאמר הקלישאה, כשתוקפים ותוקפים ותוקפים ולא כובשים – בסופו של דבר סופגים. בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, פרוחננקובס הוביל מתפרצת של לטביה באגף שמאל ושלח כדור רוחב גאוני למאריס ורפאקובסקיס, שמול השוער לא התקשה לגלגל פנימה באלגנטיות ולקבוע 0:1 שהדהים את הצ'כים.

הפרי של בארוש

הצ'כים פתחו את המחצית השניה בבליץ כפי שעשו בראשונה במטרה להשיג את השוויון, אבל הגנת לטביה, במשחק מאורגן וללא טעויות, לא נתנה לה אפילו להתקרב. פרובורסקי, בדקה ה-52, מצא רק את הקורה החיצונית בבעיטה מעשרה מטר. מילאן בארוש, בהזדמנות הטובה ביותר של צ'כיה, מצא את עצמו חופשי לחלוטין אבל משלושה מטרים התבלבל עם הרגליים והכדור שלו הלך החוצה. נדבד סחט עצירה גדולה מהשוער הלטבי בדקה ה-69 והשליטה הצ'כית נראתה מוחלטת.

פרחוננקובס פינה את מקומו במגרש, מאמנו החליט ללכת על הרכב הגנתי ושילם על כך ביוקר בדקה ה-72 כשמילאן בארוש סוף סוף כיפר על כל ההחמצות שלו. פרובורסקי העלה כדור מצד ימין, השוער איגרף לא טוב ובארוש, מעשרה מטר, עצר את הכדור בחזה ובעט חזק פנימה בדרך לשיוויון 1:1. מצלמות הטלויזיה הראו אגב שהכדור של פרובורסקי, לפני שהגביה את הכדור, עבר את הקו.

המומנטום המשיך עם הצ'כים שחיפשו את שער היתרון. נדבד יכל היה להשיג אותו אבל השוער מנע ממנו לכבוש. היינץ, בדקה ה-82, הדביק כדור אדיר למשקוף הלטבי. אבל בדקה ה-85 הלחץ הניב פרי. מרק היינץ שוב קיבל הזדמנות מצויינת לאחר שהשתלט על כדור שהורחק ברשלנות על ידי ההגנה, ובעט מעשרה מטרים פנימה בדרך למהפך ויתרון 1:2.

עד לסיום לטביה עוד ניסתה להשוות אבל ההגנה הצ'כית דאגה להרחיק כל סכנה ולחגוג בסיום נצחון חשוב במשחק הפתיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully