וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית"ר באמת לא ציפינו ליותר

14.4.2003 / 22:10

הפועל פ"ת חזרה מפיגור מול בית"ר (קוביקה) לניצחון ביתי 1:4, משערים של שבחון (צמד) לוזון ואליאב. עכשיו בשתי הקבוצות כבר מריחים את הקיץ

בית"ר כבר לא תרד ליגה וגם לא תיקח אליפות, המטרה היחידה על שמה בית"ר תרצה להלחם העונה, היא הכבוד שלה. בשבוע שעבר בטדי, זה נתן לה ניצחון גדול על בני יהודה. היום מול פ"ת, כשהיא לא בביתה וכשחרב הירידה כבר לא מונחת על צווארה, שיחקה בית"ר בצורה אנמית וחסרת רוח לחימה. הפועל פ"ת, שהיתה צריכה יותר את הנקודות, אספה אותן בקלות עם נצחון 1:4 ושיפרה משמעותית את סיכוייה להישאר בליגה. לבית"ר יש עוד משחקים מול שלוש המועמדות לאליפות בשלושת המחזורים האחרונים, ואם לא ישמרו שם על קצת קצב, זה עלול להיגמר לא נעים.

הפועל פ"ת שיחקה בידיעה כי נצחון ייתן לה פער של 9 נק' מהקו האדום ויעלה אותה למקום ה-8. המאמן פרדי דוד החליט ביצע כמה שינויים בהרכב, כשהעלה את אלירן אלקיים, יניב לוזון ואת הזר חסנצ'יץ', במקומם של מנור חסן וגיא שמיר המורחק. השינויים לא הפריעו לבית"ר (עלתה ללא דמיטרי אוליאנוב), שנראתה בפתיחה כאילו היא ממשיכה בדיוק היכן שנגמר המשחק נגד בני יהודה בשבוע שעבר.

כבר אחרי 6 דקות מצא עופר טלקר פירצה ענקית ביציאה לנבדל של הגנת פ"ת ושלח כדור ארוך לאנדז'י קוביקה. הפולני נתן לכדור לקפוץ והניף את רגל שמאל בכדי להעניק לקבוצה האורחת את היתרון.

הפועל פ"ת השתלטה על המשחק באותן דקות ולחצה אל השיוויון. רק בדקה ה-24, הצליח כדור עומק שנשלח אל יוסי שיבחון להביך לראשונה את ההגנה הירושלמית. הבלם הברזילאי פריירה, שעלה לשחק פצוע, נכשל בניסיון ההרחקה ובעט על חלוץ הנבחרת האולימפית. שיבחון התקדם ולפתע מצא את עצמו מול השוער קורנפיין, אותו הוא העביר ובעט בחוזקה פנימה. 1:1.

בדקה ה-39 מצא את עצמו יניב לוזון בתוך הרחבה, כשהוא עם הגב לשער ומוקף בשני בלמים. במקום להשאיר ליוסי רוזן הפנוי, נפל לוזון תוך כדי סיבוב וקיווה לשריקה לפנדל של השופט. בסופו של דבר, ניקתה ההגנה את הכדור ללא כל קושי. על סף השריקה למצית, קיבלה פ"ת הזדמנות לעלות ליתרון, אחרי שיוסי שיבחון הגיע להגבהה של שלומי אדרי ובעט גבוהה מעל לשער.

מחצית שניה: בית"ר מתפרקת

המחצית השניה נפתחה בסערה מבחינת הפועל פ"ת, כשמיד עם תחילתה בעט לוזון המסוכן מרחוק בניסיון להפתיע את קורנפיין המוכן. מנור חסן שנכנס בהפסקה, הוסיף פלפל להתקפה ו-5 דקות בתוך המחצית השניה כבר עלתה הקבוצה המקומית ליתרון מוצדק. שוב פעם פריירה נכשל בהרחקת נסיון הבעיטה מרחוק של יוסי רוזן. הכדור הגיע אל יניב לוזון, שחשב מהר ובעט מתחת לידיו של השוער הירושלמי.

בדקה ה-65, ניסה עופר טלקר לשחזר את השער של גיא צרפתי מול רפי כהן בבעיטה מחצי מגרש, אלא שהפעם כהן היה מוכן. שתי דקות מאוחר יותר מסר ארז אליאב כדור עומק גאוני למנור חסן, שבעט לגופו של קונפיין, הכדור לא נהדף טוב והגנת בית"ר התקשתה בהרחקה, עד שבסופו של דבר דחק שיבחון את השני שלו במשחק, בכדי להבטיח סופית את הניצחון.

בדקה ה-70 הוחלף שיבחון על מנת שיוכל לקבל מחיאות כפיים מהקהל המקומי, במקומו נכנס ברק בכר, המגן הימני, שקידם את אליאב לקישור ההתקפי. אח"כ החליף מליקסון את צ'וקודי בבית"ר ובדקה ה-78 יכול היה חסנצ'יץ' להבקיע שוב כשניצב מול קורנפיין ובעט מהר מדי החוצה. 3 דקות מאוחר יותר סגר ארז אליאב עניין, עם הקפצה אלגנטית מעל קורנפיין המסכן. הפועל פ"ת המשיכה לשלוט והיתה יכולה להבקיע עוד כמה שערים עד לסיום, אך בסופו של דבר נותרה התוצאה 1:4 שמשאירה הרבה חמצן לפרדי דוד וחניכיו בתחתית.

שבחון: חסרות עוד 3 נקודות

כוכב המשחק, יוסי שבחון: "עדיין לא נשארנו בליגה, עוד 3 נקודות אני אומר שנשארנו. לא קל לצאת מפיגור, גם לא לקבוצת צמרת. ידענו שאכזבנו המון אנשים בדרבי וידענו שאנחנו חייבים לנצח היום. אני שמח שהקבוצה שיחקה טוב היום וחג שמח לכל עם ישראל" (ערוץ 10).

פרדי דוד, מאמן הפועל פ"ת אמר בסיום לערוץ 10: "הח'ברה רוצים לשחק כדורגל טוב. אנחנו עוד רחוקים מלהשאר בליגה. הקבוצות מציגות תוצאות לא צפויות"

מאיר פניג'ל אמר בסיום: "אני מתבייש איך ששיחקתם. ביישתם את הסמל והמועדון בלי גאווה עצמית ואני מתבייש במה שראיתי היום על המגרש. יש שמות של מועמדים לעונה הבאה, אלי ואורי מועמדים טבעיים, יש גם את גיא לוי, יש את גילי לנדאו וגם אזולאי עדיין מועמד" (ספורט 5).

חנן אזולאי: "הפועל פ"ת ניצחה כי הגיעה לה וכי היא רצתה יותר. ברגע שהשחקנים נשארו בליגה. אתה מרגיש את זה, אני ראיתי את זה כבר מזמן. חבל" (ספורט 5).

הרכב הפועל פ"ת: כהן, אוסיבוב, רבאח, כהן, אלקיים, שבחון, חסיניצ'יץ, רוזן, אליאב, אדרי, לוזון

הרכב בית"ר: קורנפיין, טלקר, אמסלם, חרמון, פריירה, עטייה, דרעי, טלסניקוב, זוהר, קוביקה, צ'וקודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully