וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייליני ומאנצ'יני בכו, בונוצ'י עקץ: "לימדנו את אנגליה לקח"

הקפטן סיפק מונולוג מרגש, המאמן דמע על כתפו של ויאלי, בונוצ'י הודה שנהנה להשתיק את האנגלים, וברחבי המגף יצאו עשרות אלפים לחגוג. ספינאצולה הצטרף לריקודים עם הקביים, דונארומה סחט שבחים, ושחקני העבר התענגו. צפו בסרטונים מהלילה הקסום

תקציר גמר היורו: איטליה גוברת 2:3 על אנגליה בפנדלים וזוכה בטורניר, אחרי 1:1 בתום 120 דקות/ספורט1

לאורך כל החודש האחרון שרו באיטליה את "לילות קסומים", והנה הגיע הלילה הקסום מכולם: האזורי זכו ביורו השני בתולדותיהם, 53 שנה אחרי הזכייה הקודמת. איטליה נלחצה בוומבלי בעקבות פיגור מוקדם מול אנגליה, אבל לאונרדו בונוצ'י השווה ל-1:1 ושלח את המשחק להארכה, ובפנדלים הגיע תורו של ג'אנלואיג'י דונארומה לעשות את ההבדל כמו בחצי הגמר מול ספרד, עם שתי הצלות מכריעות. רוברטו מאנצ'יני, שקיבל נבחרת מפורקת שלא העפילה למונדיאל הקודם, השלים את המהפך בזכות שיא לאומי של 34 משחקים ללא הפסד שגם שווה תואר יוקרתי. אירופה שוב כחולה.

ג'אנלואיג'י דונארומה נבחר ל-MVP של הטורניר אחרי ההתעלות שלו בדו-קרב הפנדלים בגמר וגם בחצי הגמר, בעוד כובש השוויון לאונרדו בונוצ'י היה המצטיין של הגמר.

איטליה אלופת אירופה/רויטרס

בונוצ'י בשיגעון

טעימה קטנה מהחגיגות ברחבי איטליה

המאמן רוברטו מאנצ'יני התרגש עד דמעות בסיום: "הבחורים היו נפלאים, אין לי מה לומר יותר מזה. אנחנו שמחים ששיחקנו טוב וניצחנו. אני מקווה שכל האוהדים שלנו חוגגים עכשיו. זה חשוב לכל העם האיטלקי. אנגליה הייתה טובה, ספגנו מוקדם והיה לנו קשה, אבל לאחר מכן שלטנו והיינו חזק במשחק. בסופו של דבר אנחנו שמחים עכשיו, כל העם שמח, וזה כל מה שחשוב".

הקפטן ג'ורג'ו קייליני: "זכינו, בצדק לדעתי. הרגשנו שיש משהו קסום באוויר, אמרנו את זה מתחילת חודש מאי ואנחנו ראויים לזה. כל איטליה ראויה לזה. תודה לכל מי שהיה חלק מהנבחרת הזו בשלוש השנים האחרונות, התואר מוקדש גם לשחקנים שצפו מהבית. המפתח תמיד היה לשחק כדורגל וליהנות. רצינו לשלוט במשחק, להחזיק בכדור ולמרות שחטפנו סטירה אחרי שתי דקות, שלטנו בשאר המשחק ורצינו את הגביע בכל מחיר. הפנדלים? יש לנו את ג'יג'ונה. עברנו מג'יג'י לג'יג'ו. היה נכון לנצח בדרך הזו. אנחנו כל כך שמחים ולא יכולים לחכות לחגיגה באיטליה מחר".

קייליני פרסם מאוחר יותר פוסט נרגש, בו הודה לצוותי הרפואה והקדיש את הגביע לאלפי הקורבנות שגבתה הקורונה בארץ המגף: "תודה לכם, לכולכם. בגלל שבהרפתקה הזו לקחנו אתכם איתנו. הייתם לידנו ובלבבות שלנו. הכאב של כל מי שסבל, המאמץ של כל מי שהובלו לברכיהם על ידי המגפה. התשוקה לחזור לחיים. הפנים של הנשים, הגברים, הצעירים, המבוגרים, הילדים והרופאים שהצילו את חיינו. אתם דחפתם אותנו, אתם עזרתם לנו, אתם שרתם איתנו. התוצאה היא רק חלק מהמשחק, אבל הניצחון הזה, דמעות האושר הללו מוקדשות לכם. עשינו היסטוריה!"

גיבור הערב ג'אנלואיג'י דונארומה התייחס להשוואות: "בופון הוא הגדול ביותר שהיה אי פעם. ניסיתי לתת את המקסימום, לעזור לנבחרת. הוא תמיד מספר 1. נראה איך הקריירה שלי תתפתח ולהיכן אגיע. היינו יוצאים מן הכלל, לא נתנו לזה לחמוק מאיתנו. ידענו שאנחנו בסנטימטר האחרון ועשינו את זה. מגיע לנו. השער המוקדם יכול היה לגמור אותנו, אבל אלה לא מי שאנחנו. אנחנו אלה שאף פעם לא מוותרים".

לאונרדו ספינאצולה שחקן נבחרת איטליה חוגג עם קביים. רויטרס
לאונרדו ספינאצולה הצטרף לחגיגות/רויטרס
אלסנדרו פלורנצי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
אלסנדרו פלורנצי עם הדגל/רויטרס

לאונרדו בונוצ'י צעק בסיום: "אנחנו צריכים עוד פסטה! עוד פסטה זה מה שאנחנו צריכים!".

לאחר מכן אמר הבלם: "זה חלום שהתגשם וכל הקרדיט מגיע לשחקנים ולמאמן. כשהתכנסנו בסרדיניה, היה משהו שונה מבעבר. הרגשנו את זה. לאט לאט צברנו ביטחון, התגבשנו. זה היה הדובדבן על הקצפת שהפך אותנו לאגדות. התחושה נדירה. לראות 58 אלף איש עוזבים לפני שהגביע הוענק, זה נדיר. עכשיו הגביע מגיע לרומא. הם חשבו שזה נשאר בלונדון, אבל איטליה שוב לימדה אותם שיעור. אמרנו בחימום שמה שקורה ביציע זה לא יותר מרעשי רקע. אנחנו בלתי מנוצחים במשך 34 משחקים וידענו שאנחנו צריכים לעשות בדיוק את מה שעשינו עד עכשיו. לא יותר ולא פחות".

המגן הפצוע לאונרדו ספינאצולה ריגש את חבריו כאשר עלה לכר הדשא עם הקביים וחגג איתם. לאחר מכן גם עלה לקבל את המדליה, אחרי שהיה אחד המצטיינים של האזורי עד שנפצע ברבע הגמר מול בלגיה.

שער ה"גאזטה דלו ספורט": "אנחנו גדולים, וזו רק ההתחלה"

שער "גאזטה דלו ספורט" בבוקר הזכייה של איטליה ביורו. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער "גאזטה דלו ספורט" בבוקר הזכייה של איטליה ביורו/צילום מסך, מתוך טוויטר

"קוריירה דלו ספורט": "זה שלנו!"

שער "קוריירה דלה סרה" בבוקר הזכייה של איטליה ביורו. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער "קוריירה דלה סרה" בבוקר הזכייה של איטליה ביורו/צילום מסך, מתוך טוויטר
שער "טוטוספורט" בבוקר הזכייה של איטליה ביורו. מתוך טוויטר, צילום מסך
"טוטוספורט": "יש רק אותנו"/צילום מסך, מתוך טוויטר

אלסנדרו פלורנצי התרגש בסיום, וטען שהזכייה בתואר למרות כל הקשיים קרתה בזכות האופי האיטלקי המיוחד. "אנחנו מקדישים את הגביע הזה לכל האיטלקים ברחבי העולם. הוכחנו שוב מאיזה חומר מיוחד קורצנו, הראינו שוב שאנחנו אנשים מיוחדים. הייתה לנו חבורה מגובשת מאוד של אנשים, וזה מה שעשה את ההבדל. חיכינו לתואר הזה יותר מדי שנים, ועכשיו זה הזמן לחגוג".

גם שחקני העבר של איטליה התענגו על הזכייה, ועקצו את אנגליה. אלסנדרו אלטובלי, שערך 61 הופעות במדי האזורי בעבר, הסביר ש"לזכות בגביע מול אנגליה בוומבלי זה תענוג מיוחד. הם הרי תמיד חושבים שהם יותר טובים מכולם, הכי טובים שיש, הכי מוכשרים שיש, הכי יפים שיש. ובכל זאת, כשאתה מסתכל בארון התארים שלהם, כל מה שאתה יכול למצוא זה גביע חלוד ומאובק אחד משנת 1966! בואו לראות את ארון התארים שלנו, הוא מלא!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully