וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ככה הורסים משחק גדול": העילות הנוספות לביטול הפנדל מלבד "הצלילה"

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 11:44

חוץ מספק התחזות של סטרלינג, שני כדורים היו בתחומי המגרש בזמן המהלך ושמייכל סונוור. מאמן דנמרק זועם: "אמרתי לשופט שניות לפני השריקה שיש כדור נוסף במגרש. לא הייתה עבירה". ונגר ומוריניו מסכימים: "אוהדי הכדורגל מרגישים נבגדים, ובצדק"

תקציר ניצחונה של אנגליה 1:2 על דנמרק בהארכה בחצי גמר יורו 2020/ספורט1

חצי הגמר השני של אליפות אירופה מאחורינו, ונראה שלא מעט ממה שנזכור מהמשחק אמש (רביעי) הוא שערוריית השיפוט במהלך ההארכה במשחק בין נבחרת אנגליה לבין נבחרת דנמרק. האנגלים הצליחו להשתלט על המשחק לאחר שפיגרו משער של דמסגור בדקה ה-30, אך למרות שהפעילו לחץ כבד על שער היריבה, 90 הדקות הסתיימו ב-1:1. בהארכה הגדילו האנגלים את עוצמת המתקפה על שערו של קספר שמייכל, כשבדקה ה-104 זכו לפנדל, כשראחים סטרלינג נפל ברחבה - מבלי שאף שחקן יריב נגע בו.

השופט, שעמד קרוב מאוד לאירוע סימן באופן תמוה על נקודה הלבנה, כששופטי ה-VAR מיאנו לקרוא לו, ובכך ההחלטה נשארה. אגב, חובבי הכדורגל ברחבי העולם מצאו סיבות נוספות לכך שהפנדל היה צריך להיות מבוטל: בזמן המהלך בו סחט סטרלינג את הפנדל, היו שני כדורים בתחומי המגרש. כמו כן, בזמן הבעיטה של הארי קיין קספר שמייכל סונוור בלייזר על ידי אוהדים אנגלים. לפי תקנון פיפ"א, מדובר בשתי עילות מספקות כדי לבטל את הפנדל.


מאמן דנמרק קספר יולמאנד רתח על ההחלטה, וסיפר שעוד לפני השריקה המפוקפקת לפנדל, האיר את תשומת ליבו של השופט לרביעי לכדור הנוסף שנמצא בתחומי המגרש. "חמש שניות לפני השריקה ניגשתי אליו, הראיתי לו שיש עוד כדור במגרש ודרשתי שיוציאו אותו. לא עברו כמה שניות, וכבר נשרק פנדל. זה אבסורד", אמר. "גם העבירה על סטרלינג לא הייתה ולא נבראה, הוא זה שיצר את המגע. אז איך הורסים משחק גדול? עם שני כדורים במגרש ופנדל שלא היה. חבל".

כך או כך, בסופו של דבר הארי קיין סחט הדיפה משוער נבחרת דנמרק, אך עט על הריבאונד והצליח לדחוק אותו פנימה וקבע מהפך בדר ל-1:2 אנגלי בסיום וגמר יורו ראשון בתולדות נבחרת שלושת האריות. על אף ההישג האנגלי, אי אפשר שלא לחשוב מה היה קורה אם השופט וצוותו היו שומרים על ריכוז ולא מפספסים החלטה כה חשובה.

לא מעט טענות הועלו כנגד הפנדל השנוי במחלוקת, כשברשת החברתית הביקורת כלפי ההחלטה לא איחרה לבוא, כשבין השאר בעמוד הטוויטר של ה'אס' בירכו את "נבחרת הצוללנים הבריטית". בציוצים אחרים ניתן לראות את מלכת אנגליה כמי שאחראית על חדר ה-VAR, או לחילופין מה באמת לדעת הגולשים העסיק את צוות ה-VAR בזמן שהיו אמורים לקבל את ההחלטה החשובה. באיטליה ציינו שמדובר ב"פארסה בסדר הגודל של יד האלוהים", וגם הפרשנים הבכירים בעולם הסכימו שלא היה מקום לשריקה.

ארסן ונגר בכובעו כפרשן, קבע: "לא היה פנדל. אני לא יודע למה הם לא קראו לשופט לראות את האירוע במוניטור. ברגע כזה חשוב שהשופט יהיה משוכנע לגמרי, ופה זה לא היה המקרה. שופטי ה-VAR אכזבו את השופט הראשי".

גם ז'וזה מוריניו המשיך באותו קו של ונגר ואמר: "אין סיכוי שזה פנדל. "אין סיכוי, זה לא פנדל. לא במעמד כזה, ולא בכלל. אני לא מבין את ההחלטה הזאת בכלל, ועוד יותר לא מבין למה אנשי ה-VAR לא הזמינו את השופט לבדיקה. כאוהד כדורגל אני שמח שאנגליה עלתה - היא שיחקה טוב יותר והרשימה יותר לאורך כל הטורניר - אבל מצד שני אני מאוכזב שנשרק כאן פנדל. אוהדי כדורגל מרגישים נבגדים, ובצדק. אנגליה לא הייתה זקוקה לעזרה הזו כדי לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully