וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה התנחם בהצגה של פדרי: "עושה דברים שלא ראינו גם מאינייסטה"

לה רוחה נותרה עם המחמאות אחרי ההפסד בפנדלים, המאמן שיבח את העילוי בן ה-18: "מעולם לא היה דבר כזה". בוסקטס: "גילינו עליונות, עוזבים בראש מורם". אלבה: "ספרד גאה בנו היום"

תקציר ניצחונה של איטליה 2:4 על ספרד בפנדלים, חצי גמר יורו 2020/ספורט1

לואיס אנריקה ניחם את שחקניו על כר הדשא, טיאגו אלקנטרה חיבק את פדרי שמירר בבכי, אלברו מוראטה נראה המום ודני אולמו היה שבור. כך נראתה הערב (שלישי) נבחרת ספרד אחרי אחד המשחקים הכי טובים שלה ביורו 2020 ואולי בשנתיים האחרונות. לה רוחה שטפה את המגרש ונראתה נהדר בחצי גמר יורו 2020 נגד איטליה, אבל 120 דקות הסתיימו ב-1:1 ובפנדלים הייתה ידם של האזורי על העליונה.

"פנדלים ארורים", הייתה הכותרת של "מארקה" ובאתר הספורט המדרידאי החמיאו ללואיס אנריקה ושחקניו והוסיפו: "הפסדנו בחצי הגמר, אבל יש לנו נבחרת גדולה". את עיקר המחמאות סחטו פדרי ודני אולמו, אבל ספק אם זה מנחם הערב מישהו, אחרי שספרד הפסידה לראשונה במשחק חצי גמר בטורניר יורו.

שחקני נבחרת ספרד, אמריק לאפורט, פדרי. רויטרס
לאפורט מנחם את פדרי שסחט מחמאות על ההצגה שלו/רויטרס

התגובות

מאמן ספרד, לואיס אנריקה: "כולם, ללא יוצא מן הכלל, גאים בנבחרת ספרד. בכדורגל או שמנצחים או שמפסידים, ראיתי כבר הרבה דמעות בחדרי הלבשה, צריך ללמוד להתמודד עם הפסדים ולא לבכות. צריך ללמוד מגיל צעיר שלפעמים היריב מנצח ואתה לא צריך לבכות, אלא לדעת איך להתרומם".

המאמן הפליג במחמאות לפדרי, שהיה אחד המצטיינים על המגרש: "ראיתם מה הוא עשה היום? אלה דברים שאפילו אינייסטה לא עשה. את היכולת של פדרי ביורו הזה, לא ראיתי מעולם משחקן בן 18. באף מונדיאל, באף יורו, באף טורניר. מעולם לא ראיתי דבר כזה, זה מנוגד לכל היגיון".

הקפטן סרג'יו בוסקטס, שהציג יכולת גבוהה לפני שהוחלף בדקה ה-106: "חבל, לא רצינו שהטורניר יסתיים. שיחקנו טוב מאוד, היינו עדיפים כמעט בכל רגע מהמשחק. אנחנו עוזבים בראש מורם ומלאי גאווה, אני גאה בחבריי לנבחרת. כולם אמרו שאיטליה פייבוריטית, אבל גילינו עליונות. שיחקנו עם הרבה צעירים והם הרוויחו ביטחון וניסיון. הנבחרת הזו עוד תחזור. זה רגע עצוב, אבל גם מלא גאווה".

ג'ורדי אלבה שענד את סרט הקפטן אחרי שבוסקטס יצא: "זו מכה קשה, הגיע לנו קצת יותר. ככה זה בפנדלים, בפעם הקודמת ניצחנו והפעם הפסדנו. אני בנבחרת 9-10 שנים ולא ראיתי חבורה כזו של שחקנים כבר הרבה מאוד זמן. יש לנו חדר הלבשה מדהים. אני חושב שספרד גאה היום, נתנו הכול על המגרש. אני בטוח שנעשה עוד דברים גדולים".

ג'רארד פיקה שפרש מהנבחרת לפני שנתיים צייץ: "טורניר גדול של נבחרת ספרד, שגרמה לנו להמון גאווה. קשה מאוד להגיע עד חצי גמר טורניר יורו. לפעמים פנדלים יכולים להיות אכזריים. אני שולח מפה הרבה עידוד לשחקנים".

איקר קסיאס האגדי צייץ: "לא קל להגיע לחצי גמר של טורניר גדול. אלו הם הפנדלים ולפעמים, כמו היום, זה אכזרי. המזל לא היה לצדנו הערב. טורניר גדול של הנבחרת ורק לחשוב על העתיד לבוא. אני רוצה לעודד את השחקנים ולהודות להם על כך שמילאו אותנו בהתלהבות".

עוד בוואלה!

איטליה ניצחה את ספרד 2:4 בפנדלים ועלתה לגמר

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ספרד, מרקוס יורנטה, אלברו מוראטה, ג'ורדי אלבה. רויטרס
"אני בנבחרת 9-10 שנים ולא ראיתי חבורה כזו של שחקנים כבר הרבה מאוד זמן. יש לנו חדר הלבשה מדהים". אלבה עם יורנטה ומוראטה/רויטרס

המספרים

  • איטליה עלתה לגמר היורו בפעם הרביעית בתולדותיה. ב-1968 זכתה בטורניר הבית, בעוד ב-2000 ו-2012 הפסידה במעמד הזה.
  • נבחרת איטליה נמצאת ברצף של 33 משחקים ללא הפסד וממשיכה לשפר את השיא הלאומי.
  • איטליה ניצחה בוומבלי גם בשמינית הגמר (בהארכה מול אוסטריה) וסך הכול הפסידה שם רק פעם אחת בשמונה משחקים. זה היה במוקדמות מונדיאל 1978 מול אנגליה, שעשויה להיות יריבתה בגמר.
  • ספרד הפסידה לראשונה במעמד חצי הגמר. בכל ארבע הפעמים הקודמות היא ניצחה בשלב הזה ושלוש פעמים גם זכתה בתואר.
  • ז'ורז'יניו הגיע לגמר של כל תחרות בה השתתף מאז עבר לצ'לסי: ליגת האלופות, הליגה האירופית, הגביע האנגלי, גביע הליגה ועכשיו גם ביורו.
  • אלברו מוראטה עלה לראש טבלת כובשי השערים בנבחרת ספרד ביורו (6), ועקף את פרננדו טורס.
  • מוראטה הוא גם השחקן הספרדי הראשון אי פעם שמבקיע בוומבלי גם כשחקן נבחרת וגם כשחקן בקבוצה.
  • נבחרת איטליה כבשה 12 שערים עד כה ביורו. מדובר בהשוואה של הכמות הגדולה ביותר בתולדות האזורי בטורניר גדול (יורו או מונדיאל).
  • פדרי השלים את כל 55 המסירות שלו נגד איטליה (22 רק במחצית הראשונה). מדובר בשחקן הראשון אי פעם שרושם מאה אחוז הצלחה באספקט זה במשך 90 דקות.
  • נבחרת איטליה לא איימה למסגרת של אונאי סימון במשך כל המחצית הראשונה. הפעם האחרונה שזה קרה לה היה בגמר יורו 2000 מול נבחרת צרפת.
  • חמישה שחקנים שונים כבשו שני שערים ויותר עבור נבחרת איטליה ביורו אחד (קייזה, פסינה, אינסינייה, אימובילה ולוקאטלי) - מדובר בפעם השנייה שזה קורה לאחר נבחרת צרפת ביורו 2000 (שזכתה בסופו של דבר בגביע).
  • זו הפעם ה-20 שאיטליה נכנסה להארכה ביורו או במונדיאל - ארבע פעמים יותר מכל נבחרת אחרת.
  • ספרד ערכה שישה משחקים ביורו הנוכחי, והצליחה לנצח רק אחד מהם ב-90 דקות.
  • ספרד היא הנבחרת הראשונה שנגררה להארכה שלוש פעמים במהלך אליפות אירופה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully