וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונוצ'י: "זה היה המשחק הקשה בחיי". צפו בחגיגות ובהקדשות לספינאצולה

הבלם התרגש לאחר העלייה לגמר היורו: "הראנו לב גדול". מאנצ'יני: "השחקנים האמינו בכל זה לפני שלוש שנים". דונארומה בכה: "הופכים חלום למציאות". ז'ורז'יניו התרגש, וגם: המאבטחת שחשבה שבונוצ'י פרץ למגרש, האוהד שהסתנן לחגיגות והרגע המרגש של ספינאצולה

תקציר ניצחונה של איטליה 2:4 על ספרד בפנדלים, חצי גמר יורו 2020/ספורט1

הלילות הקסומים של נבחרת איטליה ביורו 2020 יתנקזו ללילה אחד בראשון הקרוב, אז האזורי יתמודדו בוומבלי מול אנגליה או דנמרק על התואר אלופת אירופה לאומות. איטליה הזיעה במשך 120 דקות מול ספרד, סיימה איתה ב-1:1 ובסופו של דבר ניצחה 2:4 בפנדלים כדי לחזור לגמר רביעי בתולדותיה. פדריקו קייזה כבש שער נפלא בדקה ה-60, ובדו קרב היה זה ג'יג'ו דונארומה שעצר את הפנדל של אלברו מוראטה אחרי החטאה של חברו מנואל לוקאטלי ואחת של דני אולמו.

אלפים יצאו לרחובות בערים המרכזיות בארץ המגף, וברומא ובמילאנו דיווחו על חגיגות גדולות לתוך הלילה.

כך נראו החגיגות באוטובוס של הנבחרת

מאנצ'יני והשחקנים שרים לכבוד לאונרדו ספינאצולה הפצוע

והנה ספינאצולה עצמו, חוגג את הניצחון הדרמטי

זיקוקים במילאנו

אחד מאוהדי הנבחרת הצליח להסתנן לחגיגות. הוא רקד ושר עם השחקנים, עד שמרקו וראטי קלט אותו ושאל: "מי אתה?", לפני שאותו אוהד נלקח על ידי המאבטחים. לאונרדו ספינאצולה שנפצע בצורה קשה אחרי שפתח את הטורניר בצורה נפלאה, וייעדר כשישה חודשים, חגג את הניצחון בביתו.

ג'אנפרנקו זולה חוגג את הניצחון הדרמטי

המאבטחת חשבה שבונוצ'י הוא אוהד וניסתה להחזירו ליציע

אוהדי נבחרת איטליה חוגגים. Alessandra Tarantino, AP
אוהדי נבחרת איטליה חוגגים/AP, Alessandra Tarantino
אוהדי נבחרת איטליה. Alessandra Tarantino, AP
אוהדי נבחרת איטליה/AP, Alessandra Tarantino

התגובות

המאמן רוברטו מאנצ'יני התגאה בסיום: "כל הקרדיט לשחקנים, כי הם האמינו בכל זה לפני שלוש שנים. אבל זה ממש לא נגמר. נאזור כוחות, את מה שנשאר לנו, ונתכונן לגמר. ספרד גרמה לנו בעיות רבות עם השינוי בעמדת החלוץ, אבל לאחר מכן עשינו התאמות והם לא סיכנו אותנו יותר מדי. לשתי הנבחרות היו מצבים ונאלצנו לסבול. פנדלים זה תמיד אכזרי".

הקפטן לאונרדו בונוצ'י: "זה המשחק הכי קשה שהיה לי בכל החיים. אני מברך את ספרד על מה שהראתה כאן, אבל שוב איטליה הזאת הראתה לב גדול, נחישות ואת היכולת להתגבר על מצבים קשים. גם הגרלת הפנדלים הועילה לנו. ניצחון שאתה סובל עבורו הוא תמיד הכי מהנה. עכשיו יש לנו עוד סנטימטר אחד לצעוד, רק עוד אחד. אנחנו עושים דבר מדהים, אנחנו לא יכולים לחוש מסופקים. יש עוד חמישה ימים, זה גמר, ונצטרך להגיע עם אותו רעב ונכונות להקריב כדי להביא את הגביע הביתה אחרי כל כך הרבה שנים".

השוער ג'אנלואיג'י דונארומה חגג אחרי עצירת הפנדל המכריע, ולא יכול היה לעצור את הדמעות: "זה מדהים, עשינו משהו פנטסטי. הייתי רגוע בפנדלים כי ידעתי שאני יכול לעזור לנבחרת. אני מודה לכולם, הנבחרת הייתה פנטסטית. האוהדים ביציעים, נתנו הכול עבורם ועכשיו נותר רק צעד אחד כדי להפוך את החלום למציאות. בלתי אפשרי לתאר את התחושות שלי כרגע".

ז'ורז'יניו שכבש את הפנדל המכריע תיאר את רגעי הדרמה לפני הבעיטה. "אתה מנסה לשכוח מכל מה שנמצא סביבך, להתנתק, ולהתמקד בלבעוט פנדל בצורה הכי רגילה שיכולה להיות. לקחתי נשימה עמוקה, בעותי והרגשתי איך כל העול יורד לי מהכתפיים", אמר. לדבריו, זה היה קודם כל ניצחון מנטלי. "איטליה לעולם לא מרימה ידיים. אנחנו תמיד מאמינים. סבלנו יחד, צחקנו יחד, התבדחנו יחד, ותמיד המשכנו לשמור על הגיבוש שלנו. יש כאן נבחרת מיוחדת".

לא רק באיטליה: אוהדים איטלקיים חוגגים את הניצחון בוונקובר, קנדה

שחקן נבחרת איטליה, לאונרדו בונוצ'י. רויטרס
לב, נחישות והתגברות על מצבים קשים. לאונרדו בונוצ'י חוגג/רויטרס

המספרים

  • איטליה עלתה לגמר היורו בפעם הרביעית בתולדותיה. ב-1968 זכתה בטורניר הבית, בעוד ב-2000 ו-2012 הפסידה במעמד הזה.
  • נבחרת איטליה נמצאת ברצף של 33 משחקים ללא הפסד וממשיכה לשפר את השיא הלאומי.
  • איטליה ניצחה בוומבלי גם בשמינית הגמר (בהארכה מול אוסטריה) וסך הכול הפסידה שם רק פעם אחת בשמונה משחקים. זה היה במוקדמות מונדיאל 1978 מול אנגליה, שעשויה להיות יריבתה בגמר.
  • ספרד הפסידה לראשונה במעמד חצי הגמר. בכל ארבע הפעמים הקודמות היא ניצחה בשלב הזה ושלוש פעמים גם זכתה בתואר.
  • ז'ורז'יניו הגיע לגמר של כל תחרות בה השתתף מאז עבר לצ'לסי: ליגת האלופות, הליגה האירופית, הגביע האנגלי, גביע הליגה ועכשיו גם ביורו.
  • אלברו מוראטה עלה לראש טבלת כובשי השערים בנבחרת ספרד ביורו (6), ועקף את פרננדו טורס.
  • מוראטה הוא גם השחקן הספרדי הראשון אי פעם שמבקיע בוומבלי גם כשחקן נבחרת וגם כשחקן בקבוצה.
  • נבחרת איטליה כבשה 12 שערים עד כה ביורו. מדובר בהשוואה של הכמות הגדולה ביותר בתולדות האזורי בטורניר גדול (יורו או מונדיאל).
  • פדרי השלים את כל 55 המסירות שלו נגד איטליה (22 רק במחצית הראשונה). מדובר בשחקן הראשון אי פעם שרושם מאה אחוז הצלחה באספקט זה במשך 90 דקות.
  • נבחרת איטליה לא איימה למסגרת של אונאי סימון במשך כל המחצית הראשונה. הפעם האחרונה שזה קרה לה היה בגמר יורו 2000 מול נבחרת צרפת.
  • חמישה שחקנים שונים כבשו שני שערים ויותר עבור נבחרת איטליה ביורו אחד (קייזה, פסינה, אינסינייה, אימובילה ולוקאטלי) - מדובר בפעם השנייה שזה קורה לאחר נבחרת צרפת ביורו 2000 (שזכתה בסופו של דבר בגביע).
  • זו הפעם ה-20 שאיטליה נכנסה להארכה ביורו או במונדיאל - ארבע פעמים יותר מכל נבחרת אחרת.
  • ספרד ערכה שישה משחקים ביורו הנוכחי, והצליחה לנצח רק אחד מהם ב-90 דקות.
  • ספרד היא הנבחרת הראשונה שנגררה להארכה שלוש פעמים במהלך אליפות אירופה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully