וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדנמרק מתמוגגים, קיאר: "הצבנו לעצמנו מטרה, אשקר אם אומר שאני רק מרוצה"

הסקנדינבים ששבו לחצי גמר היורו לראשונה מאז 1992, אז גם זכו בטורניר - חגגו את ה-1:2 על צ'כיה: "הלחימה היא הסיפור האמיתי". התגובות והמספרים

תקציר רבע גמר היורו: דנמרק - צ'כיה 1:2/ספורט1

חגיגות גדולות נרשמו הערב (שבת) בקרב אנשי ושחקני נבחרת דנמרק, לאחר שהסקנדינבים גברו 1:2 על צ'כיה ואלו לחצי גמר אליפות אירופה. הפעם האחרונה שהצליחו הדנים להגיע למעמד זה הייתה ביורו 92', אז הם גם זכו להניף את הגביע בזכייה סנסציונות, בטח לאור העובדה שכלל לא היו אמורים אז להשתתף בטורניר, ורק הדחתה של נבחרת יוגוסלביה אז בשל המלחמה בבלקן הקנתה אז לנבחרת של ריצ'ארד מולר נילסן את המקום באליפות.

בנוסף, גמלו הדנים לצ'כיה שהדיחה אותם ברבע גמר יורו 2004, וכעת מודחת על ידי החבורה של קספר יולמאנד במעמד דומה, 17 שנה אחרי. בנוסף, ערכו הדנים מחווה לכריסטיאן אריקסן שקרס באמצע משחק הפתיחה ביורו והובהל לבית החולים.

התגובות

עבור נבחרת צ'כיה, מדובר בסיום מאכזב לטורניר נהדר, בו הצליחו להגיע עד רבע הגמר למרות שסיימו במקום השלישי בשלב הבתים. הצ'כים קיוו להמשיך במאזנם המושלם מול הדנים באליפויות אירופה, אך נכנעו לשערים של תומאס דילייני (5) וקספר דולברג (42) למרות שער מצמק של אחד ממצטייני הטורניר פטריק שיק (49), הצ'כים לא הצליחו לעשות מעבר וסיימו את דרכם ביורו.

קפטן נבחרת צ'כיה ולדימיר דרידה: "אין לנו במה להתבייש. הצגנו יכולת טובה, הראינו אופי, נלחמנו כמו אריות לאורך כל הטורניר, וכך היה גם במשחק היום. חבל שלא הצלחנו להשיג את שער השוויון. אני בהחלט מאמין שאם היינו מצליחים להשיג את השער השני כל המשחק היה משתנה לטובתנו".

חלוץ נבחרת צ'כיה פטריק שיק, שחווה טורניר נפלא, אמר בסיום: "אנחנו מאוד מאוכזבים, כי הטורניר נגמר עבורינו. אני חושב שעשינו כל מה שביכולתינו כדי להצליח, אבל לא היה בכוחנו להפוך את המשחק לטובתנו בדקות הסיום".

על יכולתו האישית אמר שיק: "לגבי השערים שהבקעתי, ומבחינה אישית אכן זה היה טורניר טוב. כולנו מרגישים שיכולנו לעשות יותר היום. דנמרק לא הייתה נבחרת שאי אפשר להכריע, ואנחנו מצטערים על כך שלא הצלחנו".

עוד בוואלה! ספורט

יורו 2020: דנמרק ניצחה את צ'כיה 1:2 ועלתה לחצי הגמר

לכתבה המלאה

בתקשורת הדנית התמוגגו מההופעה של הנבחרת: "יולמאנד אפילו לא שנה בתפקיד כמאמן נבחרת דנמרק, אבל כבר הוא הצליח לעשות היסטוריה. דנמרק הצליחה לשרוד מחצית שנייה ארוכה מאוד, כשהצ'כים היו טובים יותר במחצית הזו. המחצית הראשונה הנהדרת הייתה מספיקה, כששחקני דנמרק הצליחו לשמור על ריכוז ועל רוגע כדי לנצח במותחן הזה".

קפטן נבחרת דנמרק סימון קיאר: "הייתה לנו מטרה שהצבנו לעצמינו בתחילת הטורניר - לחזור לוומבלי. אשקר אם אומר שאנחנו רק מרוצים מהעלייה לחצי הגמר. אנחנו צריכים להתאושש, ולהגיע כמה שיותר רעננים ומוכנים לחצי הגמר בעוד כמה ימים".

על אופן המשחק שהתפתח, שגרם לנבחרתו להתגונן יותר ויותר: "לשמחתי זה החלק במשחק שאני נהנה - להרחיק כדורים ולנגוח אותם הרחק מהאיזור המסוכן מבחינתנו. עבדנו קשה ושיחקנו טוב יותר. אולי איפשרנו להם ליזום יותר מידי, אבל הרגשנו בטוחים במשחק ההגנה שלנו".

סטיג טופטינג, מכוכבי נבחרת דנמרק בעבר: "אין צורך בכלל שננסה לנתח את המשחק מבחינת הכדורגל שהוצג בו. יש הרבה דברים לבחון, אבל המלחמה שהציגו השחקנים לאורך כל המשחק, היא הסיפור האמיתי מהמשחק הזה".

כוכב עבר דני נוסף מיכאל לאודרופ: "יהיה מספיק זמן לנסות לתקן את מה שלא היה בסדר במשחק, אבל את כל זה אפשר לשים כרגע בצד כדי לחגוג".

שחקן נבחרת דנמרק, קספר דולברג. רויטרס
הצטרף לרשימה מכובדת של אגדות דניות. דולברג/רויטרס

המספרים

  • מיקל דמסגור ציין את יום הולדתו ה-21, כשזוהי הפעם ה-21 ששחקן אחת הנבחרות עורך משחק ביורו ביום הולדתו. בנוסף, דמסגור הוא השחקן הצעיר ביותר אי פעם שמציין יום הולדת תוך כדי משחק ביורו.
  • דנמרק כבשה 11 שערים עד כה ביורו - הכמות הכי גדולה שלהם ביורו.
  • 24 שערים הובקעו בנגיחה עד כה ביורו הנוכחי, הם המספר הרב ביותר לשערים שהובקעו בראש בכל תולדות אליפות אירופה.
  • קספר דולברג השווה את כמות השערים הגבוהה ביותר לשחקן דני באליפויות אירופה (3), כשלפניו עשו זאת ג'ון דאל תומאסון, בריאן לאודרופ, הנריק לארסן ופרנק ארנסן.
  • אף מגן לא בישל במהלך היורו יותר מולדימיר צופאל (2), שגם העונה בפרמיירליג נמצא גבוה בראש טבלת הבישולים עבור מגנים (7).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully