וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "הטעות של סימון? נדאל תמיד אומר שאתה צריך זיכרון של דג"

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 20:17

מאמן ספרד גיבה את השוער שלו לקראת רבע הגמר מול שוויץ, פטקוביץ': "לא שבע רצון, רוצה להמשיך הלאה" (שישי, 19:00, רשת13)

רבע הגמרהסתיים02/07/2021
שוויץ
  • שאקירי (68)
4:2
  • (8, גול עצמי) זקאריה
ספרד
תקציר הניצחון הסנסציוני של שוויץ על צרפת בפנדלים בשמינית גמר יורו 2020/ספורט1

שוויץ

השוויצרים מגיעים מעודדים במיוחד אחרי שחזרו מ-3:1 ל-3:3 ובסופו של דבר ניצחו את אלופת העולם צרפת בפנדלים בשמינית הגמר. עכשיו האדומים ינסו להמשיך להפתיע כשיפגשו את ספרד, אבל ייאלצו לעשות את זה ללא גרניט ג'אקה - השחקן המצטיין במשחק נגד צרפת - שמוצהב. מי שאמור לפתוח במקום קשר ארסנל הוא דניס זקאריה מבורוסיה מנשנגלדבאך. לא פחות משבעה שחקנים בסכנת צהובים אצל ולדימיר פטקוביץ' ויחמיצו את חצי הגמר במקרה ששוויץ תעלה לשם, אם יוצהבו: מנואל אקנג'י, ניקו אלבדי, ברל אמבולו, מריו גבראנוביץ', קווין אמבאבו, ריקרדו רודריגס ופביאן שר.

שוויץ ערכה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק והמאמן ולדימיר פטקוביץ' אמר: "אנחנו צריכים להיות רעבים כדי לעבור שלב. אני לא שבע רצון כרגע כי הצעד הבא הוא תמיד החשוב ביותר. אנחנו רוצים לעלות שלב, אפילו אם אנחנו אנדרדוג. ברור שצריך רגשות וגם תחושת סיפוק, אבל השחקנים צריכים לשים את זה בצד. השחקנים צריכים להראות את זה במגרש ואני בטוח שהם יעשו את זה". המאמן התייחס לחיסרון של גרניט ג'אקה: "הוא יחסר לנו מאוד, אבל מה שאני רוצה לראות נגד ספרד זה את כולם נותנים יותר ולא רק כדי להחליף אותו, אלא גם כדי לנצח את ספרד".

קשר שוויץ ג'רדאן שאקירי אמר: "הראינו שאנחנו לא רק מתגוננים. הראינו נגד צרפת שאנחנו יכולים לכבוש יותר משער אחד. אנחנו רוצים להראות את סגנון המשחק שלנו ב-100% ואם נוכל לעשות את זה, הכול אפשרי". כשנשאל האם הוא מרגיש שיש עליו אחריות גדולה יותר בשל העובדה שגרניט ג'אקה חסר, אמר שאקירי: "אני מתכונן למשחק כמו שאני מתכונן לכל משחק. אני לא משנה את הרוטינות שלי, גם אם אענוד את סרט הקפטן. אני גאה מאוד להוביל את הנבחרת במשחק כל כך חשוב ואני רוצה להראות את היכולת שלי ולעזור לנבחרת".

ג'רדאן שאקירי שחקן נבחרת שוויץ. רויטרס
יענוד את סרט הקפטן. שאקירי באימון לקראת ספרד/רויטרס

ספרד

הנבחרת של לואיס אנריקה שמטה יתרון 1:3 ונכפתה עליה הארכה מול קרואטיה, בסופה הצליחה לעלות לרבע הגמר עם 3:5 כשדני אולמו עולה מהספסל ומסיים את המשחק עם שני בישולים. עכשיו ספרד מגיעה כפייבוריטית גם לרבע הגמר וכמובן שמחה לראות מולה את שוויץ ולא את צרפת, לה ציפתה בשלב הזה. לואיס אנריקה נהנה מסגל מלא וצפוי להחזיר את ג'ורדי אלבה להרכב במקום חוסה גאיה, שפתח מול קרואטיה. אונאי סימון, שביצע טעות קשה בשער הראשון של הקרואטים, ימשיך לעמוד בין הקורות. ג'ורדי אלבה, סרג'יו בוסקטס, פאו טורס ורודרי בסכנת צהובים ויפספסו את חצי הגמר אם יספגו כרטיס ואם ספרד תעלה כמובן.

מאמן ספרד לואיס אנריקה התייחס לשאלה האם הופתע מזה שהיריבה היא שוויץ ולא צרפת וענה: "המציאות היא ששוויץ עלתה וכל השאר לא משמעותי. שתי הנבחרות מכירות אחת את השנייה ממשחקי ליגת האומות. יהיה משחק מורכב מאוד. שוויץ קבוצתית מאוד בצורה שבה היא מתגוננת ותוקפת. היא נבחרת טובה מאוד ואני מצפה למשחק קשה מאוד". כשנשאל על הטעות הגדולה של אונאי סימון מול קרואטיה, אמר אנריקה: "לא צריך להרוג את עצמך. הטעות לא חשובה, מה שחשוב זה מה שאתה עושה אחרי הטעות. נדאל תמיד אומר שצריך להיות לך זיכרון של דג והוא צודק. אם אתה מפספס כדור, לא יעזור לך לחשוב על זה, אתה צריך להתקדם אל הבא. זה מה שאונאי עשה, וזה מדהים".

בלם ספרד אמריק לאפורט אמר: "אנחנו פייבוריטים? אני לא יודע אם זה נכון. יש לנו קבוצה מצוינת שמשחקת טוב מאוד במשחקים האחרונים. אנחנו קבוצה יוצאת מן הכלל וקשה לנצח אותנו, יש לנו גם ניסיון במשחקים גדולים. יש לי רעב גדול לניצחונות נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לואיס אנריקה מאמן נבחרת ספרד. רויטרס
חיוכים באימון. אנריקה/רויטרס

הרכבי הקבוצות

שופט: מייקל אוליבר (אנגליה)
אצטדיון: קרסטובסקי (סנט פטרסבורג)
קהל: 24764

טריוויה

  • זה המפגש הראשון בין שוויץ לספרד ביורו. שלושת המפגשים הקודמים בין השתיים בטורנירים גדולים נערכו במונדיאל: ב-1966, 1994 ו-2010. ספרד ניצחה בשני המפגשים הראשונים ושוויץ באחרון. אחרי אותו הפסד ב-2010, ספרד זכתה במונדיאל.
  • ספרד הפסידה רק פעם אחת ב-22 המפגשים שלה עם שוויץ בכל המסגרות (16 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו) וההפסד הזה כאמור היה במונדיאל 2010.
  • זו ההופעה הרביעית של שוויץ ברבע גמר של טורניר גדול (מונדיאל ויורו) והפעם הראשונה שהיא ברבע גמר היורו. השוויצרים הפסידו בכל אחד משלושת רבעי הגמר בהם השתתפו.
  • ספרד הפכה לנבחרת הראשונה שכובשת שתי חמישיות ברציפות ביורו, זאת אחרי שלא כבשה יותר מארבעה שערים ב-42 המשחקים הראשונים שלה ביורו.
  • שוויץ כבש שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים שלה ביורו, זאת אחרי שלא כבשה יותר משני שערים ב-15 המשחקים הראשונים שלה ביורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully